Companiile aeriene utilizează de foarte mult timp sisteme avansate pentru a ajusta dinamic costurile biletelor, în funcție de cerere, destinație și perioadă, dar, până acum, nu au putut determina cu exactitate prețul pe care un client este dispus să-l plătească. Însă totul se va schimba odată cu integrarea inteligenței artificiale în stabilirea prețurilor, care va oferi „oferte personalizate” pentru fiecare client în parte. Cu alte cuvinte, algoritmul AI nu va lista aceleași oferte pentru toți clienții, ci va încerca să determine prețul maxim pe care un anumit client va fi dispus să-l plătească.
Delta, una dintre cele mai mari companii aeriene din Statele Unite, a anunțat că a implementat deja un astfel de algoritm pentru 3% din zborurile sale, iar asta ridică îngrijorări în rândul clienților. Deși sistemul este prezentat drept avantajos pentru clienți, fiind capabil să stabilească prețurile în funcție de posibilitățile financiare ale fiecăruia, există îngrijorări, cât se poate de justificate, că ar putea fi utilizat pentru a suprataxa anumite categorii de clienți, mai ales că algoritmul nu este unul chiar transparent. În cazul Delta, sistemul de inteligență artificială pentru prețuri provine de la compania israeliană Fetcherr și este capabil să proceseze cantități foarte mari de informații în regim 24/24. Pe lângă datele obișnuite, cum ar fi cererea pentru o destinație și disponibilitatea locurilor, algoritmul analizează istoricul de rezervări al clientului, evoluția în timp real a pieței și chiar și condițiile meteo, iar la final oferă o estimare cu privire la prețul maxim pe care respectivul client este dispus să-l plătească.
Pe termen scurt, algoritmii bazați pe inteligența artificială ar putea duce la scăderi de prețuri, mai ales pe rutele neaglomerate, însă pe termen lung aproape sigur va fi în dezavantajul clienților, ducând la scumpiri. De asemenea, implementarea unor astfel de algoritmi ar putea face dificilă, dacă nu imposibilă utilizarea comparatoarelor de prețuri.
Sursa: Fortune






S-a constatat demult acest lucru. De multe ori cauti sa cumperi um bilet si verifici mai multe date pentru a determina in ce zi a saptamanii ar fi mai ieftin sa biletul si constati ca dupa cateva accesari biletul se scumpeste. Nu odata m-au sunat prieteni sau rude sa simulez o achizitie de bilet ca sa verifice pretul si asa este, am primit un pret mai mic fata de ei care au tot accesat poate zile la rand sectiunea de achizitie bilete a companiei.
Exact.
Cam prin 2015-2016 aveam primele discutii pe tema asta.
Dar atunci vorbeam de automatizari, de boti… Si chiar se intampla.
Acum e AI :)).
Confirm 🙂
Sterge istoricul si cookies si intra incognito ca sa nu mai creasca preturile!
Marti si Miercuri de la 3-5 pm sunt cele mai ieftine bilete!