A trecut un an de cand Dusterul si-a facut loc in familie. Inca nu a apucat sa mearga prea mult tinand cont ca avem doua masini, insa acolo unde a fost si-a facut treaba exceptional. Am facut prima revizie la o reprezentanta din Bucuresti, iar costurile si experienta au fost net superioare fata de Mazda.

Ce imi place la Duster:
- Acceleratia e foarte buna si depasesti usor
- Directia este foarte moale si placuta in oras
- Suspensia excelenta (independenta spate)
- Garda la sol foarte mare
- Sistemul audio (cel putin pe modelul asta) este foarte bun – nu am nici un motiv sa schimb boxele. Am vazut pe alte modele de Duster ca se aude foarte rau…aici nu e cazul.
- Farurile LED sunt foarte bune – am pus LED pe faza lunga pentru ca acolo inca avea halogen din fabrica. Nici un stres acum 🙂
- keyless entry/go functioneaza impecabil – te-ai apropiat de masina si s-a deschis, iar la plecare se inchide singura cand te indepartezi de ea
Ce nu imi place la Duster:
- Stergatoarele sunt proaste si se aud foarte tare la interior. Motorasul care pompeaza apa e pus cumva in torpedou si face o galagie infernala.
- Nu e o masina foarte mare dar stiam asta deja.
- Nici o sansa sa conduci agresiv pe viraje – se inclina destul de rau.
- Daca ai cutie manuala atunci o sa mesteci in ea ca in mamaliga – devine enervanta in timp dar ajungi sa te obisnuiesti cu ideea.
Altele:
- Motorul de 1.5dCi este recunoscut pentru consumul mic. Pus pe masina corecta o sa consume putin, insa pe un SUV cu garda mare la sol, tractiune 4×4, anvelope all season, consumul este in jur de 9 in oras si 6-7 la drum intins si mers legal. In paralel, Megane-ul cu acelasi motor, cutie EDC, caroserie break, consuma 5 la drum intins si maxim 8 in oras. Evident ca vorbim despre alta aerodinamica. Deci, consumul poate sa fie mic sau poate sa fie mare, depinde cu ce compari.
- Cotiera este mica – spatiu mic de depozitare in ea dar macar o poti culisa fata/spate.
- Parbrizul este ingust si inca nu m-am obisnuit cu asta, dar poate fi si de la pozitia inalta pe scaun.
Si acum sa va spun cum a fost prima revizie. Avand o experienta neplacuta cu Mazda (Asko) pentru ca nu m-au lasat cu piesele mele (repet, piese originale Mazda, filtre Mazda, ulei Mazda) si am fost nevoit sa platesc dublu pentru ele, am discutat cu cei de la Dacia sa vad ce putem face.
Dacia te lasa cu piesele tale atata timp cat ai factura si garantie la ele, insa platesti mai mult pentru manopera. Cel putin mie asa mi-a zis o reprezentanta. Am fost in alta zona din Bucuresti si am intrebat la alt service Renault/Dacia si am primit alt raspuns. Discutam despre o reprezentanta din Pantelimon.
Aici am fost lasat cu piesele mele si uleiul meu si am platit doar manopera. Cat credeti ca a costat toata smecheria? Piesele au fost 600 lei, iar manopera 150 lei. Un total de 750 lei pentru o prima revizie nu este deloc mult in conditiile in care eu platesc la Megane-ul meu cam tot atat. Luati in considerare ca cea mai scumpa piesa a fost filtrul de motorina, 200 lei, care nu trebuie schimbat atat de des. Data viitoare nu o sa-l mai schimb, deci deja vorbim de 200 lei mai putin. La Megane il schimb o data pe an sau 30.000km si arata ca nou, deci poate fi schimbat si mai tarziu.
Ca idee tata a platit la Mazda 1250 lei, deci cu 500 lei mai mult. La Dacia am stat langa mecanic, aproape ca munceam cot la cot cu el. Totul a fost transparent, profesional si nu am avut nici o interdictie.
Printre altele, am echipat Dusterul cu niste accesorii. Am pus paravanturi, aparatori de noroi pe toate rotile, bandouri pe usi dar si in jurul caroseriei pe aripi + barele transversale pentru un viitor portbagaj. Urmeaza un bullbar si scarile. Arata mai bine acum si este mai protejata. De asemenea, am pus si folii pe faruri + faza lung LED.




















Protectia adevarata la Duster = scut de otel sub motor si toate cele.
Tot nu-mi inspiră încredere. 3 stele NCAP e nasol. M-am orientat către un Suzuki S-cross.
Tot nu ai inteles cum sunt date acele stele?
Nu stiam că se pot înlocui becurile halogen cu LED. Eu am vrut să fac acest lucru
la masina mea (Opel) și am fost avertizat la service că este ilegal.
Si daca e ilegal ce? Nu iese becul din far? Am facut ITP acum o saptamana la Megane cu LED-uri pe ambele faze in loc de halogen si nici nu le-a pasat. Am trecut pe bune. Atata timp cat nu orbesti pe nimeni e foarte ok.
Aici este greseala autoritatilor. Cand scoti ceva in afara legii trebuie sa ai si consecinta nerespectarii si metodele de a implementa acele consecinte.
Ori, cum bine zice Gabriel, pui LED apoi faci fara probleme ITP, apoi circuli fara probleme chiar daca in lege nu este legal sa faci asta.
Cat timp autoritatile nu reactioneaza…..
Raspuns tipic romanesc, daca e ilegal ce? Si dupa va plangeti de cum e in Romania.
In alta tara te lasa fara talon.
Nu știu dacă e ilegal, dar o să le ia ceva pietonilor să coboare din copaci după ce-i orbești.
@Marius, stii vorba aia:
– Who wants change? (Everybody)
– Who wants to change? (Nobody)
Eu personal am ales sa nu ma mai plang de Romania pentru ca mentalitatea „si ce daca e ilegal” este generalizata. Ar putea fi schimbata daca statul si-ar face treaba, numai ca nu este cazul.
Asa ca fie te plangi (nu rezolva nimic), fie incerci sa schimbi (slabe sanse ca schimbarea sa fie spre mai bine), fie cauti o tara mai civilizata (a se citi: care iti este pe plac)
Ledurile nu sunt omologate. Deci, vei ingrosa rândurile celor care ne orbesc pe șosea, folosind diverse becuri aftermarket…
Am dezbatut subiectul asta de 100 de ori. Ledurile montate si reglate corect nu te orbesc. Ne vedem in trafic si daca te orbesc le dau jos. Jur!
@Gabriel
Nu conteaza tot ilegal e.
Ce scrie in carte? Halogen….
Asa, si?
Nu prea îmi place să mă bag în treaba altora…dar serios, chiar nu contează că e led sau halogen pe faza lungă ( ambele orbesc la fel de tare pe faza lungă) că oricum trebuie să schimbi pe faza scurtă când îți vine cineva pe contrasens…deci, care-i problema?
A intrat cenzura în funcțiune pe site? Că văd că anumite comentarii nu se aprobă.
Nu
Am scris un comentariu ceva mai lung, dar nu se poate publica. Dacă scriu câteva cuvinte văd ca nu e problemă.
Mai incearca, noi nu l-am primit. Sau poate e prea lung si nu te lasa platforma.
Am mai încercat odată, nu a mers cu toate ca acum a apărut mesaj că e duplicat.
Nu e mai lung decât unele mesaje publicate de mine cu alte ocazii.
Cât e limita permisă de platformă?
Gata. Intra automat in spam dar nu stiu de ce. E aprobat de mine acum.
Când îi văd pe toți „experții de mucava” cum se lamentează ei pentru o falsă problemă și se dau cu fundul de pământ în așa zisa problemă cu becurile led, îmi vine să comand o tonă de lămâi sa îmi treacă greața acută care mă cuprinde.
Doar lupi moraliști pe toate drumurile, e greu să își folosească sinapsele și o dau înainte pe principiul, batman, batman…
Există becuri led pentru farurile oricărui model de autoturism care respectă orice normă tehnică și de securitate, au aceeași putere totală precum cel halogen(gen 55W), per total căldura emisă nu o depășește pe cea a becului cu halogen și sunt dotate și cu un sistem avansat de ventilație care previne supraîncălzirea acestuia, iar pe deasupra sunt chiar omologate pentru aceleași tipuri de mașini în alte state europene sau nu.
Nu e niciun impediment din niciun punct de vedere pentru sistemul electric al mașinii, asta o poate constata orice electrician auto cu toți neuronii funcționali.
Oameni buni, un bec led de calitate care înlocuiește pe cel original cu halogen, care este corect reglat cum spune și Gabi, nu face decât să micșoreze pericolele noaptea pe șosea pentru că mărește vizibilitatea pe drum și nu are în realitate nici cea mai mică influență negativă asupra sistemului electric al mașinii.
Mai ales cel pentru faza lungă care se folosește foarte rar, în rest mașina oricum are led pe faza de întâlnire din fabrică.
Asa e cand ai ocazia sa te iei de Gabitzu, nu o scapi! 😀
Când îi văd pe toți „experții” cum se lamentează ei pentru o falsă problemă și se dau cu fundul de pământ în așa zisa problemă cu becurile led, îmi vine să comand o tonă de lămâi sa îmi treacă greața acută care mă cuprinde. Doar lupi moraliști pe toate drumurile, o dau cu batman, batman fără să gândească.
Există becuri led pentru farurile oricărui model de autoturism care respectă orice normă tehnică și de securitate, au aceeași putere totală precum cel halogen(gen 55W), per total căldura emisă nu o depășește pe cea a becului cu halogen și sunt dotate și cu un sistem avansat de ventilație care previne supraîncălzirea acestuia, iar pe deasupra sunt chiar omologate pentru aceleași tipuri de mașini în alte state europene sau nu.
Nu e niciun fel de problemă pentru sistemul electric al mașinii, asta o poate constata orice electrician auto competent.
Oameni buni, un bec led de calitate care înlocuiește pe cel original cu halogen, care este corect reglat cum spune și Gabi, nu face decât să micșoreze pericolele noaptea pentru că mărește vizibilitatea pe șosea și nu jenează pe nimeni.
Mai ales cel pentru faza lungă care se folosește foarte rar, în rest mașina oricum are led pe faza de întâlnire din fabrică.
La diesel nu trebuie ulei cu specificatia C4 0720 ca la Megane 3?Asa punla M3 și Castrol Rn 17 la Logan 3 1.0 benzina
Asa stiam si eu, dar la astea cu AdBlue se pune RN17.
salut. ce model de bandouri ai pus pe aripi si usi ?