In weekendul ce tocmai s-a incheiat Dacia a fost prezenta in Timisoara cu noile modele MCV Stepway si Duster cu cutie automata EDC (cu dublu ambreiaj). Absolut intamplator am trecut pe acolo sa vad cum arata si o domnisoara ne-a invitat la test-drive. Am zis: de ce nu. Mai jos cateva idei culese dupa o tura destul de scurta.
Practic am condus masina undeva la 5-10 minute pe un traseu de vreo 500-1000 metri. Am avut si o linie dreapta si libera unde i-am putut da kick-down dar am mers si incet si am vazut cum schimba.
Cateva aspecte despre cutie si motor (1.5 dci 110 CP):
- Venind de pe un DSG (care e impecabila) cutia celor de la Renault mi se pare foarte foarte buna. Schimbarea treptelor nu e 100% lina (cum nu e nici macar pe DSG) insa e foarte aproape. Schimba foarte bine, nici o legatura cu Easy-R – review aici.
- Cutia raspunde rapid la acceleratie.
- Cum ziceam, are kick-down care odata apasat retrogradeaza cam doua trepte si incepe sa accelereze puternic. Insa e mai mult zgomot, puterea motorului nu se simte extraordinar, mai ales dupa 50-60 Km/h.
- Cand treci prin PRND cu scopul de a ajunge in D se cupleaza scurt camera de mers inapoi (asta e comun la mai multe marci)
- La semafor trebuie sa stai cu piciorul pe frana ca sa nu mearga masina inainte daca e pusa in D, deci nu are autohold. O varianta ar fi sa o puneti in N iar atunci ramane si motorul pornit, pentru ca Start-Stop nu mai functioneaza.
- Consumul era undeva la 10 la suta cu o medie de 15 Km/h, adica in regim de test drive prin trafic. Eu zic ca e foarte bun.
- Poti schimba vitezele si manual. Cand esti in Drive nu se afiseaza niciunde treapta de viteza curenta.
Cand cititi unele lucruri de mai sus trebuie sa tineti cont si de faptul ca masina avea undeva la 400 Km, deci s-ar putea ca mersul motorului sa se mai schimbe dupa cateva mii. Alte aspecte legate de masina:
- Mie mi-a placut tot timpul aspectului Dusterului, insa doar pe exterior. Acum arata parca un pic si mai bine.
- Din pacate, la interior, pare una dintre cele mai ieftine masini de pe piata. Logan sau Sandero arata mult mai bine. Cand vezi locurile astupate alea unde ar trebui sa fie butoane pentru geamurile electrice ti se taie orice pofta.
- Ca n-are 4×4 nu e o surpriza, nici Renault nici Nissan n-au pus inca 4×4 pe cutia asta automata, insa eu sunt dezamagit ca n-au facut un efort sa-i puna macar optional un climatronic.
- Noul volan mi se pare cea mai faina piesa din interior
- La 18000 si un pic, cat costa varianta cea mai echipata cu EDC, ai alternative mai bune la SUV fara 4×4 dar automat.
Ca idee, a fost si prima data cand am condus un Duster de orice fel. In continuare mi se pare o masina corecta, insa pana in 15.000 euro in varianta manuala si cu 4×4.
PS: Se vinde Passat CC cu DSG. 🙂
Usor off topic dar sunt singurul care considera navigatia pusa jos o idee stupida?
Sunt de acord cu tine. Pare un pic inaccesibila. Toti producatorii auto incearca sa puna acel display cat mai la indemana, head-up display chiar, iar Dacia il baga in scrumiera imediat…
Ba da, e un pic cam jos.
Stiti ce bine se vede… daca stai pe bancheta din spate? Am vazut eu ieri.
Un Honda CR V din 2002 – 2006 ii da clasa la absolut toate capitolele…cu exceptia varstei…
Varstei, kilometrilor, pieselot de schimb scumpe. Fiabilitatea Renault – Honda este asemanatoare . Totusi nu uita ca vorbesti de 2 segmente diferite. Nu poti compara mere cu pere.
dar pt ce e masina asta? sa te duci cu ea la cultura de capsuni?
Mersi de review! Și eu am condus una în week end ,tot la Timișoara. De acord cu tine ca nu merita la banii ăștia. Ai condus Seat Leon ST ? Poți face o comparație vis a vis de Golf 7 Variat și Opel Astra k?
Pt Ionut ! Fiabilitatea Honda=Renault ? Sigur asta ai spus ? Uite putin aici : https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/honda/cr-v-2002/ aici:
https://www.honestjohn.co.uk/owner-reviews/dacia/duster-2012/ Vezi ca review urile de la utilizatori sunt in josul paginii prin extindere cu punctaj de la 1-5 ! Apoi uite unde sta Honda si unde sta Renault la fiabilitate aici :
http://www.reliabilityindex.com/manufacturer iar pe modele vezi aici : http://www.reliabilityindex.com/
Mentionez ca am avut pana acum 4 Renault diferite si doar 2 Honda ! Diferenta se simte ! Ca Romanii cumpara doar germane nu japoneze este compexul nostru ! Daca vei selecta vei vedea unde stau cam toate modelele de masini ! Se pare ca majoritatea in fruntea listei sunt cele Japoneze !
Vai de mine, Honda butthurt!
Renault are o fiabilitate foarte bună. Nimeni nu neagă că Honda sunt mai buni (aproape cei mai buni) pe partea de fiabilitate, da o zici de parcă Renault-urile de strică din 2 în 2 săptămâni.
Oricum, că veni vorba, Honda se strică din 2 în 2 săptămâni, în Formula 1, cel puțin un abandon pe cursă, și când nu abandonează piloții, sunt în afara punctelor.
Săracii băieți de la Mclaren…
Ce legatura are f1 cu masinile de serie?
Sau tu ai motor de f1 pe masina?
Mă gândeam că o să spună cineva și asta.
Dacă în motorsport (unde investești milioane de $) ești varză la motoare, ce pretenție să ai de la mașinile de serie?! Un raționament bun, nu neapărat și adevărat…
Sorry NBA dar tu ai deschis macar de curiozitate link urile puse mai sus ? Oare cum se face ca o masina are 5 stele pe linie la peste 10 de la aparitia unui model si iar alta are 1 pe linie dupa doar 2-3 ani ! Iti spune cineva care a detinut si Honda si Renault ! Era o comparatie in care tu ai introdus fara sens altceva ! Oricand vrei sunt dispus sa facem un test comparativ intre Honda mea veche CR V si cutie automata cu un Duster din seria noua cu cutie automata ! Oricum sa nu aiba mai mult de 2-3 luni vechime Dusterul caci va depasi Honda la rugina !
Habar n-am de F1 – dar am intrat pe net sa ma documentez ! „Since 1966, the McLaren Formula 1 team has won more F1 grand prix races than any other”…
Hai să vedem cât costă un „off-roader” de la Honda și Dusterul. Acum, la prețul ăla, nu te poți aștepta să primești perfecțiunea. Dar tu (și alții) exagerați cu astfel de remarci.
Și în F1 nu participi ca să scoți bani, ci ca să dovedești ce poți face. Honda a dovedit că nu poate. Când vrei să-ți arăți mușchii te duci să faci performanță în competițiile cu motor titrate. Honda vrea ca lumea să vadă ce motoare produce și cât de bune sunt. Păcat că nu-i iese 🙂 😀
P.S: Ferrari a obținut din faptul că e „echipă istorică” (și din „performanțe”) în anul 2015 192 mil $ în F1. Ca să nu mai zic de vânzarea de articole de îmbrăcăminte, căni, steaguri etc. datorate F1.
Păi de fapt Mclaren a câștigat, nu Honda. Ca echipă de uzină Honda a fost praf și pulbere. 3 curse câștigate din 88 de plecări. Mclaren nu ia avut ca furnizori doar pe cei de la Honda.
Au avut perioada lor de glorie ca furnizor între 1983-1992. Au câștigat 69 de curse. Dacă făceau ei caroseria, șasiul etc. nu câștigau nimic.
Motorsportul Francez > Motorsportul Japonez
Stii ce e ciudat ? De ce oare MC Laren care are cele mai mare palmares de ce oare merge cu Honda daca-s asa prosti ? Intreb si eu ca prostul ! Ti-am spus ca nu le am cu F1 !
Iar Honda CR V nu e „off-roader” ! Honda este un SUV familial de oras cu aptitudini off-road ! Poate Patrol, Defender,Vitara,Pajero daca e sa le gasim apropiere de clasa sunt real off-roadere !
Iar castiguri de 1-2 sute de milioane din reclama in F 1 de multe ori abia acopera cheltuielile cu dezvoltarea masinilor si cu trainingul – plata pilotilor ! In schimb din productia de serie profiturile sunt de ordinul miliardelor sau chiar zecilor de miliarde anual in f de brand !
Cea mai titrată echipă din F1 e Ferrari. Mclaren a pus Honda pentru că … , habar n-am de ce, așa au vrut ei. Cert e că au dat chix. Am înțeles că deja caută furnizor (am citit în unele locuri că deja e stabilit ca Mercedes să le dea motoare sezonul viitor). Chiar pilotul principal al Mclaren&Honda, Fernando Alonso, a spus că motorul e de GP2 (competiție suport a Formula 1 cu monoposturi mai slabe).
„Honda este un SUV familial cu aptitudini off-road”-Îți dau dreptate. Deși la ce ți-ar mai trebui un SUV dacă nu mergi cu el și prin zone cu teren accidentat? Doar să impresionezi ca țăranii cu BMW X5 etc.?
Alonso, citat anterior, are un salariu de 50 milioane $ ca să stea cu echipa actuală. Măcar banii obținuți „din performanță” și din faptul că Mclaren e echipă istorică îi acoperă atât salariul lui cât și pe cel (probabil) al colegului de echipă.
P.S: Se zvonește că Alonso va reveni la echipa cu care a câștigat 2 tiluri mondiale. Ghici cine?! Renault evident (campioni la constructori în aceeași perioadă în aceeași ani în care el a luat titlul mondial la piloți).
Oricum, fiecare cu părerea lui. Ție îți plac japonezele și e foarte clar și de înțeles de ce. Eu zic că și francezii fac mașini foarte bune, la același nivel cu niponii. Eu zic s-o lăsăm așa Bogdane. Deal?
Eu nu ma pricep la F1 ! Dar la ce detin ma pricep ! Deci am spus ca nu e un off-roader real pt ca nu e facut sa-ti rupi gatul cu ea pe toate rapele ! Daca nu stiai masinile sunt create cu scopuri si pt nise precise ! Poti merge fara probleme cu acest tip de masina prin toate noroaiele din Ro te poate scoate din blocaje de zapada sau poti sa urrci la iarba verde eventual si cu rulota agatata ! Are aplicatii precise si de finete pe care nu le inteleg decat ce-i care ajung in aceasta necesitate ! Daca vrei sa-ti duci toata familia cu cortul si rulota pe dealurile de langa Sf Ana spre exemplu este masina ideala ! Comparatia cu x5 e proasta rau ! Iar afirmatia ta cu impresionarea o pun pe seama varstei ! Precum ti-am spus poti face off-road cu ea dar nu e off-roader ! Daca nu intelegi diferenta asta e ! Scopul initial a fost de a compara cele 2 masini care au scop si utilizare comparative ! Duster se presupune tot a fi un SUV de familie cu aptitudini de off-road doar ca e putin mai mica ! Sa stii ca din Europene le-am ales intotdeauna pe cele de la Renault in detrimentul germanelor pt raportul calitate pret mai bun ! Dar prin comparatie din experienta mea si cea internationala Honda si Japonezele sunt mai bune !
Poti cumpara linistit Duster ca eu nu ma opun ! Voi folosi tot vechiul dar robustul CR V ! Daca nu mai continui voi incheia discutia aici !
P.S. NBA – toate brandurile ce au in portofoliu masini F1 le au ca activitate auxiliara ! Activitatea tuturor de baza sunt masinile de serie – de acolo scot profitul acolo investesc cel mai mult in cercetare si dezvoltare de modele nu din F1 de unde in general nu au profit ci pierdere ! Mai incearca ! In rest vizionare placuta la competitii !
cum este posibil sa pui sistemul de navigație , in acel loc ? Mai bine il puneau sub pedale . Este imposibil sa îl utilizezi în acea poziție .