In weekendul ce tocmai s-a incheiat Dacia a fost prezenta in Timisoara cu noile modele MCV Stepway si Duster cu cutie automata EDC (cu dublu ambreiaj). Absolut intamplator am trecut pe acolo sa vad cum arata si o domnisoara ne-a invitat la test-drive. Am zis: de ce nu. Mai jos cateva idei culese dupa o tura destul de scurta.

Practic am condus masina undeva la 5-10 minute pe un traseu de vreo 500-1000 metri. Am avut si o linie dreapta si libera unde i-am putut da kick-down dar am mers si incet si am vazut cum schimba.
Cateva aspecte despre cutie si motor (1.5 dci 110 CP):
- Venind de pe un DSG (care e impecabila) cutia celor de la Renault mi se pare foarte foarte buna. Schimbarea treptelor nu e 100% lina (cum nu e nici macar pe DSG) insa e foarte aproape. Schimba foarte bine, nici o legatura cu Easy-R – review aici.
- Cutia raspunde rapid la acceleratie.
- Cum ziceam, are kick-down care odata apasat retrogradeaza cam doua trepte si incepe sa accelereze puternic. Insa e mai mult zgomot, puterea motorului nu se simte extraordinar, mai ales dupa 50-60 Km/h.
- Cand treci prin PRND cu scopul de a ajunge in D se cupleaza scurt camera de mers inapoi (asta e comun la mai multe marci)
- La semafor trebuie sa stai cu piciorul pe frana ca sa nu mearga masina inainte daca e pusa in D, deci nu are autohold. O varianta ar fi sa o puneti in N iar atunci ramane si motorul pornit, pentru ca Start-Stop nu mai functioneaza.
- Consumul era undeva la 10 la suta cu o medie de 15 Km/h, adica in regim de test drive prin trafic. Eu zic ca e foarte bun.
- Poti schimba vitezele si manual. Cand esti in Drive nu se afiseaza niciunde treapta de viteza curenta.
Cand cititi unele lucruri de mai sus trebuie sa tineti cont si de faptul ca masina avea undeva la 400 Km, deci s-ar putea ca mersul motorului sa se mai schimbe dupa cateva mii. Alte aspecte legate de masina:
- Mie mi-a placut tot timpul aspectului Dusterului, insa doar pe exterior. Acum arata parca un pic si mai bine.
- Din pacate, la interior, pare una dintre cele mai ieftine masini de pe piata. Logan sau Sandero arata mult mai bine. Cand vezi locurile astupate alea unde ar trebui sa fie butoane pentru geamurile electrice ti se taie orice pofta.
- Ca n-are 4×4 nu e o surpriza, nici Renault nici Nissan n-au pus inca 4×4 pe cutia asta automata, insa eu sunt dezamagit ca n-au facut un efort sa-i puna macar optional un climatronic.
- Noul volan mi se pare cea mai faina piesa din interior
- La 18000 si un pic, cat costa varianta cea mai echipata cu EDC, ai alternative mai bune la SUV fara 4×4 dar automat.
Ca idee, a fost si prima data cand am condus un Duster de orice fel. In continuare mi se pare o masina corecta, insa pana in 15.000 euro in varianta manuala si cu 4×4.
PS: Se vinde Passat CC cu DSG. 🙂