Elon Musk, CEO-ul Tesla, spune că lucrează la lansarea celei de-a treia părți a „Master Planului Tesla”. Nu știți ce este acest plan?
La 2 august 2006, Musk a publicat pe blog un articol intitulat „The Secret Tesla Motors Master Plan (între noi doi)„. Prima și a doua parte au fost documente importante la Tesla care, în multe feluri, au deschis calea spre succesul companiei.
Postarea merită citită, dar se încheie într-un rezumat, principiul de bază fiind expus în patru pași:
- Construim o mașină sport.
- Folosim acei bani pentru a construi o mașină accesibilă.
- Folosim acei bani pentru a construi o mașină și mai accesibilă.
- În timp ce facem cele de mai sus, oferim, de asemenea, opțiuni de generare a energiei electrice cu emisii zero.
Nu a fost un traseu fără probleme, dar Tesla a reușit acest lucru în mare parte cu Roadster, Model S și apoi Model 3.
În 2016, Musk a continuat cu „Tesla Master Plan Part 2„. Partea 2 a venit pe măsură ce Tesla livra Model 3 și achiziționa Solar City, care sunt practic ultimele două etape ale planurilor inițiale.
În acest punct, Elon a pus accentul pe integrarea stocării energiei cu generarea de energie regenerabilă în cadrul noii divizii „Tesla Energy”. Crearea acoperișului solar a fost, de asemenea, anunțată în plan. Planul actualizat s-a concentrat, de asemenea, pe capacitățile de autoconducere, care au devenit o prioritate la Tesla.
Musk a rezumat la final Master Plan Part 2:
- Creăm acoperișuri solare uimitoare cu stocare a bateriilor integrate fără probleme.
- Extindem linia de produse pentru vehicule electrice pentru a aborda toate segmentele majore.
- Dezvoltăm o capacitate de autoconducere care să fie de 10 ori mai sigură decât cea manuală prin intermediul învățării masive a flotei.
- Permitem mașinii dvs. să facă bani pentru dvs. atunci când nu o folosiți.
Printre celelalte segmente menționate în plan, Musk a menționat „un nou tip de pick-up”, care a ajuns să fie Cybertruck; un SUV compact, Model Y; un „camion de mare tonaj, care a devenit Tesla Semi; și, în cele din urmă, „transportul urban cu densitate mare de pasageri”.
Aici am avea ceva de comentat, pentru că Cybertruck a avut parte de o lansare cel puțin interesantă (în care un inginer a aruncat cu o bilă de metal în mașină, iar geamul acesteia a cedat, deși nu ar fi trebuit) și de o producție… inexistentă. Asta pentru că, pare-se, urmează să vedem o nouă amânare a acesteia.
Acum o săptămână, Musk a anunțat că lucrează la publicarea „Master Plan Part 3” al Tesla:
Working on Master Plan Part 3
— Elon Musk (@elonmusk) March 17, 2022
Deși toate, sau chiar majoritatea obiectivelor din partea 2, nu au fost încă atinse, ele vor fi realizate în următoarele 12 luni, dacă dăm crezare calendarului lui Musk. Personal, mi se pare o exagerare – în special cel pentru „Full Self-Driving”, despre care CEO-ul insistă în continuu că se va întâmpla până la sfârșitul anului.
Cu toate acestea, o să-i dau Cezarului ce e al Cezarului, pentru că Elon Musk a demonstrat de nenumărate ori că poate reuși acolo unde alții nu au cum, prin acel program auto-distructiv de lucru. Problema e că va avea nevoie și de alții pe lângă el, iar în condițiile actuale, când oamenii din domeniul EV sunt la mare căutare, iar Tesla nu mai este singura lor destinație posibilă, devine extrem de interesant.
Voi ce părere aveți?
Partea cu „Full Self-Driving” e un lobby al lui Elon pentru a atrage atentia asupra Tesla desi masinile sunt foarte departe de asa ceva, dar din punct de vedere marketing e un mare castig pentru Tesla.
Offtopic – Cum spanac scot dark mode de aici ca nu vad nici un buton nimic. Poate sunt eu chior…
Dreapta jos e un soare, click pe el
Ai un buton cu „pizza” in dreapta-jos sub sageata de Home (de trimitere la inceputul articolului)
Sunt pe mobil, sa mor daca vad vreun soare sau pizza… O fi din cauza la pi-hole (adblocker dns)?
Ciudat, nu este de la adblock deoarece pe chrome mobile vad soarele si totusi pe Firefox mobile nu se vede…
De la teorie si pana la practica este cale lunga, ca de la Pamant la … Marte.
Din pacate tot ce a promis a fost supraevaluat, ca timp a durat cel putin de 2 ori mai mult si ca pret … de aproape 2 ori mai scump.
„Full Self-Driving” dupa atatia ani nu este inca disponibila si nici prea curand nu se intrevede.
Dupa ce a mai taiat din costuri (a eliminat radarul) si a crescut preturile, masina electrica devine un lux.
noua ne pica mig-urile din cer, nu au radar anti pasari probabil si de-asta.
eu cred ca nu vor, nu mi se pare asa complicat o masina autonoma. ar putea fi folosite si in locul politiei etc..
Asta inseamna sa fii vizionar, ca ne dam noi cu parerea pe-aici e absolut irelevant.
Nenea Musk ar cam putea da lectii de smechereala la baietii smecheri de pe la noi (aia din energie si de prin alte domenii…)
Exista o foarte mare discrepanta in ceea ce s-a spus si ceea ce s-a realizat, nu doar in domeniul masinilor autonome ci si in „solar city”.