Black Friday la eMAG a început la 07.21, azi dimineața. După primele statistici, iată că retailerul ne oferă date noi, valabile pentru ora 17.00.
Față de anul precedent, eMAG raportează o creștere de 35% la vânzarea în rate, aproape 90% fiind dată de sumele disponibile în contul eMAG/My Wallet. Recunosc că este o opțiune interesantă și, pare-se, chiar utilă, dar eu nu prea sunt fanul creditării. Fie am banii, fie mai aștept…
În primele zece ore, clienții au comandat peste 1,8 milioane produse dintr-o gamă variată de categorii, față de 1,6 milioane anul trecut, în același interval. Clienții au profitat pe parcursul zilei de oferte și au plasat comenzi în valoare de peste 521 milioane de lei, cu 30 de milioane de lei mai mult comparativ cu ediția anterioară.
74% dintre comenzile plasate până la ora 17:00 au fost efectuate cu livrare la easybox, în localitățile în care serviciul disponibil. Mă bucur că Șagul are chiar două astfel de locații, așa că nu mă aștept la mari întârzieri la mine. Asta, mai ales că au declarat că mai bine de 75% dintre comenzi vor fi livrate în primele cinci zile după Black Friday.
În această perioadă s-au înregistrat peste 8 milioane de vizite pe platformă, iar plata cu cardul a crescut la de la 56%, cât a fost în 2021, la 62%, cel mai înalt nivel de până acum. Este posibil ca Șoșoacă și Costi Ioniță să fi avut ceva coșmarului la citirea acestor date! 😛
Pentru resellerii din eMAG Marketplace a fost de asemenea o perioadă bună: 8.700 dintre cei care au participat la eveniment au vândut mai bine de jumătate de milion de produse, în creștere cu 20% față de anul trecut.
Interesul crescut și rezultatele de până acum confirmă tendințele anului – oamenii preferă comerțul online pentru că prețurile sunt mai bune, iar ofertele mai numeroase. Iar Black Friday rămâne cel mai așteptat moment de shopping din an, pentru care clienții alocă un buget semnificativ pentru lucrurile de care au nevoie. Am văzut anul acesta că oamenii au fost mult mai hotărâți și au știut clar ce au nevoie și au comandat, în medie, peste patru produse, a spus Tudor Manea, CEO eMAG.
La final, vă las câteva curioziți de azi:
- Cea mai mare comandă de până acum a fost în valoare de 11.815 de lei și cuprinde 144 de produse, din categoriile electrocasnice mici, îngrijire casă, îngrijire personală, cosmetice, băcănie, fashion și sport;
- Secunda de aur: 7:24,06 cu vânzări de 211.500 de lei;
- Viteza de vânzare a produselor vedetă:
- Televizor Horizon LED 43HL7539U/C, 108 cm, Smart, 4K Ultra HD la prețul de 799,99 reducere de 34,95% – 700 de bucăți în 18 de secunde de la start -> 38 de televizoare pe secundă;
- Espressor automat De’Longhi Magnifica S ECAM 22.112.B, sistem manual de spumare, râșniță cu 13 setări, 1450 W, 15 bari, 1.8 l, Negru, 600 de bucăți, la 999 lei redus cu 570 de lei – 600 de bucăți în 62 de secunde -> 9 espressoare pe secundă;
- Televizor LG OLED OLED55C11LB, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, 100Hz, Clasa G, 400 bucăți, la 5.375 de lei redus de la 7.999 de lei – 400 de bucăți în 121 secunde -> 3 televizoare pe secundă;
- Tigaie Wok Tefal Simple Cook, Thermo-Signal, înveliș antiaderent din titan, 28 cm, 3.500 de bucăți, 49,99 lei redus de la 129,99 lei – 3.565 în 165 secunde -> 21 tigăi pe secundă.
Dacă analizăm categoriile de produse, devem că primele patru locuri din top sunt dominate de produse IT sau electronice/electrocasnice:
- Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 102.000;
- TV, audio-video, gaming și cărți: 93.000;
- Electrocasnice mici și mari: 138.000;
- Telefoane, tablete și gadget-uri: 108.000;
- Jucării și articole pentru copii: 311.000;
- Fashion și sport: 75.000;
- Mobilă și casă: 153.000;
- Parfumuri, îngrijire personală și cosmetice: 211.000;
- Băuturi, băcănie și petshop: 326.000;
- Bricolaj, grădină și auto: 106.000
La final, câteva date interesante:
- Peste 450.000 clienți au comandat până la această oră de Black Friday, cheltuind, în medie, 1.160 lei per client;
- Numărul de plăți online cu cardul a ajuns la 62,7% din total, mai mult ca oricând;
- Jumătate de milion de produse vândute de partenerii din eMAG Marketplace.
La ora 23:45 televizorul LG OLED OLED55C11LB, 139 cm este pe Evomag la pretul de 4999 lei. Disponibil in stoc.
200k comenzi = 30 milioane lei, concluzia: pret mediu/produs = 150 lei, asta ca sa ne facem o idee…
Comenzi in emag, calculat dupa id-urile de la comenzi, intre 10 si 12 noiembrie, aprox 1.173.000. Asta e o certitudine care poate fi verificata de catre oricine a pus comanda inainte si dupa perioada respectiva. Sumele cheltuite… cat vrea sa te minta emag-ul. Comenzi anulate… nu vom afla niciodata. Retururi… nici acolo nu poti sa stii. Doar cifrele bune se fac publice. Iar cele rele… cand ti le cere anaf-ul https://firmeo.ro/14399840-dante-international-sa
Dar e o tehnica sa nu declari profit, ca sa nu platesti impozit pe profit, asa ca…. adevarul e un miraj 🙂