Despre Innovation Labs am mai vorbit in urma cu cateva luni si va prezentam proiectul lor. Puteti vedea articolele aici si aici. In urma cu cateva zile, la Demo Day, echipele din Bucuresti si Cluj si-au prezentat produsele devzoltate pentru a castiga marile premii.
Dupa trei luni de munca echipele au ajuns intr-un sfarsit la final si au fost desemnati castigatorii pentru cea mai buna afacere, cel mai bun produs si cel mai bun pitch. Evenimentul a fost sustinut in tot acest timp de Orange si Microsoft. In luna mai, Innovation Labs 2.0 a debutat cu doua hackatloane pentru a selecta cele mai bune echipe. Dupa trei luni in care au lucrat la produsele lor sustinuti de profesori si mentorii lor, echipelor le-a venit timpul la Demo Day sa ne arate produsele finale.
In fata audientei au fost emotii foarte mari, dar acestia au primit feedback-ul potrivit pentru a merge mai departe. Andrei Pitis, profesor in cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti a spus: „Mă bucur să văd în sală antreprenori cunoscuţi, alături de profesionişti din firme de tehnologie, reprezentanţi ai mediului academic şi jurnalişti şi că putem să vorbim astăzi despre un ecosistem puternic în România. Ne-am propus să creăm prin Innovation Labs un loc unde greşeala şi eşecul sunt ridicate la rang de cinste, un loc unde tinerii îşi permite să încerce şi să înveţe astfel ce înseamnă să fii antreprenor, iar faptul că sunteţi astăzi în număr atât de mare aici ne arată că am reuşit”.
In juriul format din zece persoane a fost si Julien Ducarroz, Chief Comercial Officer Orange Romania, care i-a ajutat pe concurenti sa isi imbunatateasca performantele prin sfaturi si pareri. Dar cel mai dificil a fost de ales castigatorii dupa tot acest efort. Premiile au fost decernate de Radu Georgescu (antreprenor in serie si investitor), Paula Apreutesei (Romanian American Foundation) şi Ioana Petrescu (Ministru de Finanţe).
Premiul pentru cel mai bun pitch a fost castigat de MusicMaster, o aplicaţie mobilă care permite muzicienilor amatori să găsească uşor acordurile pentru melodiile pe care vor să le cânte, să le stocheze offline şi să le asculte oriunde, oricând. Lifebox, aplicaţie mobila care ajută utilizatorii să creeze albume foto comune cu prietenii lor, a primit premiul pentru cel mai bun produs, în timp ce Openmind Retail Analytics, platformă care ajută retailerii să îşi optimizeze afacerea printr-o targetare mai eficientă a clienţilor, a câştigat premiul pentru cea mai bună afacere în cadrul Innovation Labs 2.0.
Innovation Labs 2.0 a fost organizat de TechLounge cu sprijinul Orange şi Microsoft şi al partenerilor IXIA, Intel, Mysis, Bitdefender, Universitatea Politehnica Bucureşti, Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii (ANIS), Akcees, Spherik Accelerator şi ProvePR.