GPUOpen, colectia de efecte grafice de la AMD, ce rivalizeaza GameWorks de la nVidia, dar este asa cum indica si numele open source, primeste acum poate cea mai importanta tehnologie. Vorbim despre interfata de programare Crossfire. Astfel toti programatorii pot foarte usor sa foloseasca forta combinata a doua sau mai multe GPU-uri AMD.
Pana acum ei aveau nevoie de elemente preprogramate, scumpe, pentru a intra in ecosistemul Crossfire. Sau de multe ore de munca. Acum insa AMD le ofera algoritmii pe tava. Interesant este ca miscarea de a deschide complet Crossfire este facuta acum, cand intram in era DirectX 12. Pentru ca dupa cum stim DX12 se ocupa singur de imperecherea GPU-urilor, si nu tine cont de Crossfire, SLI sau originea acestor chip-uri grafice.
Deci Crossfire in GPUOpen se refera numai la DirectX 11. Dar de asta aveau nevoie majoritatea producatorilor mai mici, independenti (indie) de jocuri.
Ai nevoie de 2 placi in Crossfire sa joci un indie……