Dacia Bigster s-a lansat oficial. Este un Duster mai mare, dar si mult mai bine dotat. Preturile nu sunt deloc mari pentru ce ofera masina. Masina este dotata cu un motor hybrid de 155CP, cutie automata, plafon panoramic si multe alte dotari disponibile pe masini mult mai scumpe.
Bigster era asteptat de multi ani si uite ca a venit. Dacia a lucrat intens la masina aceasta si se vede clar o diferenta notabila de calitate si dotari fata de Duster, care pare o jucarie pe langa Bigster. Dimensiunile masinii au crescut si este comparabila cu un X5.
Dimensiunile sunt dupa cum urmeaza: 1.71m inaltime, 1.81m latime, 4.57, lungime si o garda la sol de 22cm.
Ce s-a imbunatatit la masina?
- Scaune cu sustinere laterala mai buna si mai confortabile
- Izolatie fonica optimizata
- Sistem de aer conditionat cu doua zone pentru locurile din fata si cu aeratoare pentru locurile din spate
- Plafon panoramic cu trapa actionata electric
- Sistem audio Arkamys 3D
- Cotiera spate cu suport pentru pahar si spațiu de depozitare refrigerat
- Consola centrala mai lata si mai inalta
- Faruri si stopuri full LED
- Scaun sofer cu reglaje electrice
- Portbagaj de 667 litri
- Adaptive Cruise Control
- Sisteme active de siguranta de top
- Motorizari hybride (toate)
- Garda la sol de 22cm
- 4×4 dar cu transmisie manuala (mometan)
- Scaune incalzite, volan incalzit, parbriz incalzit
Dacia spune ca Bigster are cel mai mare portbagaj din clasa C, cu un volum de 667 de litri. De asemenea, noul Bigster ofera unul dintre cele mai generoase spatii interioare din segmentul C-SUV si este Best in Class la nivel de segment in ceea ce priveste spatiul disponibil la nivelul capului, atat pentru locurile fata cat si pentru locurile spate. Pasagerii spate dispun de cea mai buna distanta la nivelul picioarelor din segment, un atu major pentru calatoriile pe distante mari.
Scaunul soferului are acum reglaje electrice si pe anumite nivele de echipare ofera si pilot automat adaptiv adica ACC.
Noul Bigster răspunde celei mai recente norme europene de siguranță, GSR2, și integrează în serie, pe toate versiunile, frânarea automată de urgență (urban/peri-urban cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație.
Motorizari disponibile
- Hybrid 155 – este un motor de 1.8 litri, 4 cilindri, 107CP (total cai putere 157CP) doar din motorul termic, dotat cu doua motoare electrice (50CP + demaror/generator), baterie de 1.2kW, cutie automata electrificata cu 4 trepte pentru motorul termic si doua pentru motorul electric. Acesta vine in completarea ofertei HYBRID 140 care echipează modelul Jogger și Noul Duster. Oferă un plus de putere (+15 CP), de cuplu (170 Nm doar pentru motorul cu combustie, adică + 20 Nm) și o capacitate de remorcare superioară (+250 kg, pentru un total de circa 1 tonă).
- TCe 140 – si acest motor este pentru prima data in gama si este derivat din varianta TCe 130 disponibil pe Duster. Acesta este un motor pe benzina mild hybrid cu 4 cilindri si o capacitate de 1.2 litri, turbo, cu ciclu de functionare Miller si 140CP (randament optimizat, pierderi mai reduse prin pompare). Are o cutie manuala in 6 rapoarte, iar sistemul mild hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10 % a consumului mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO 2 (129 g/km) față de un motor termic de putere echivalentă. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
- ECO-G 140 este tot o motorizare noua, de data aceasta Dacia reusind sa combine GPL-ul cu un sistem mild hybrid. Discutam despre un motor de 1.2 litri, turbo, trei pistoane, de 140CP, alimentat cu benzina si GPL, dar care este si mild hybrid. Dispune de o baterie de 0.8kWh, un rezervor de 50 litri benzina si 49 litri GPL, iar autonomia ajunge pana la 1450km.
- TCe 130 4×4 este singura motorizare care dispune de 4×4, cel putin momentan, fiind acelasi motor intalnit si pe Duster. Este un 1.2 turbo, trei pistoane, sistem mild hybrid 48V, baterie de 0.8kWh si moduri de condus precum Snow, Auto, Mud/Sand, Off-Road, Eco.
Preturi
Nu au fost prezentate oficial, dar din ce am descoperit prin diverse surse, pretul de pornire ar fi de 25.000 euro, iar pretul maxim ar fi de putin peste 30.000 euro.
Informatiile au fost preluate din comunicatul de presa oficial, dar anumite fotografii „le-am furat” de la turatii.ro si autocritica.ro, deoarece pozele oferite de Dacia nu au fost suficiente, iar aceste publicatii au fost la evenimentul de lansare.
Tin sa menționez ca nu sunt hater, am avut Logan luat de nou si masina asta chiar arata tare si e clar o evoluție.
Dar, vad eu bine sau suportul de pahare e in portbagaj?!
Daca vrei sa ai suport de pahare risti sa intre bagajele peste tine la o frana mai tare.
Este gandit asa pentru skiuri.
Imi placea noul Duster, dar acum imi dau seama ca imi place si mai mult Bigsterul. Daca si motoarele astea se dovedesc a fi ok in vreo 3-4 ani, Dacia ar fi chiar tare pe piata.
Gabriel, ai cumva informatii despre garantia motoarelor? 100k, 150k km? Multumesc.
Din pacate nu am aceasta informatie.