Am scris de-a lungul timpului mai multe articole despre Michelin CrossClimate 2 și pot spune fără reținere că au fost cele mai bune anvelope pe care le-am avut. S-au comportat impecabil în toate anotimpurile, oferind siguranță, aderență și confort indiferent de condiții. Acum, Michelin ridică din nou ștacheta cu lansarea noii generații, CrossClimate 3, și introduce în paralel și o versiune Sport, gândită pentru cei care vor mai multă precizie și performanță.

Testele interne arată o frânare cu 4% mai eficientă pe carosabil umed față de CrossClimate 2, un plus binevenit în condiții meteo dificile. Totodată, rezistența la rulare a fost redusă, ceea ce înseamnă un consum mai mic de carburant pentru motoarele clasice și o autonomie extinsă pentru vehiculele electrice. Durata de viață a crescut și ea cu 15%, grație tehnologiei MaxTouch Construction, care distribuie uniform forțele de contact, o îmbunătățire importantă, mai ales pentru cei care, ca și mine, au simțit că uzura la generația anterioară putea fi mai bine optimizată.
Pentru mașinile electrice, Michelin a integrat mai multe elemente dedicate. Anvelopele sunt construite pentru a suporta greutatea și cuplul mai mare al acestor vehicule, sunt mai silențioase datorită tehnologiei Piano Acoustic Tuning și păstrează o rezistență scăzută la rulare, în beneficiul autonomiei.
CrossClimate 3 și CrossClimate 3 Sport vor fi disponibile într-o gamă largă de dimensiuni, între 16 și 22 inch, potrivite pentru turisme, SUV-uri și electrice. Michelin pare să continue strategia de a oferi un produs cu adevărat all-season, fără compromisuri, iar dacă evoluția față de generația anterioară este la fel de semnificativă pe cât par datele oficiale, abia aștept să le testez și să le montez pe mașină.
Aveti video mai jos








de ce nu si la dimensiuni mai mici?!
pana la urma, cam cati km vor tine?
Cat de mici? 16 e chiar o dimensiune mica. Eu zic ca vor tine 50-60k km.
ar fi bine sa tina atat de mult.
aia sport porneste de la 18 parca. in loc sa porneasca de la 15 macar.
Numeri pe degete mașinile care vin de serie cu roți de 15”, iar nici una nu este sport. Nici măcar Logan/Sandero nu mai vin cu roți de 15”. Niciun producător mare de anvelope nu va dezvolta o dimensiune de anvelope care nu are piață de desfacere în echiparea de prim montaj care să îi asigure producție măcar vreo 4-8 ani.
Dacă mergi normal cu mașina, CC3 te țin lejer 60k km, având 7.3mm profil. CC3 Sport au 6.1mm profil, iar coroborat cu un mers mai alert, cel mai probabil vor ține mai puțin, gen 40k km.