După criza Covid-19, cea de semiconductori și cea de pe piața de energie, iată că se mai arată una la orizont: cea de AdBlue.
Sunt multinaționale din România care au anunțat deja toți șoferii că este posibilă o astfel de situați și i-a sfătuit să cumpere (sau au comandat ei, direct) AdBlue pentru mașinile lor. Situația este similară și în cazul marilor transportatori.
Motivele penuriei de AdBlue care amenință în special utilizatorii de mașini alimentate cu motorină sunt legate de reducerea producției de către majoritatea producătorilor acestui aditiv. Acuzând costurile mari de producție generate de scumpirea gazelor care ajută la producerea AdBlue, producătorii fie au oprit complet producția, fie au redus-o semnificativ.
Un exemplu clar vine de la compania BASF care a anunțat reducerea substanțială a producției de AdBlue din cauza scumpirii gazului necesar în procesul de producție al ureei sintetice. O măsură similară au luat și SKW din Germania sau Yara din Italia, în timp ce slovacii de la Duslo – cei mai mari producători de AdBlue din Europa – au luat o decizie chiar mai drastică oprind temporar producție.
Motive de panică nu sunt, dar ar trebui să verificați nivelul lichidului la mașina voastră. Nu de alta, dar mașinile diesel dotate cu sistem SCR (Selective Catalytic Reduction) nu funcționează fără AdBlue. Bine, funcționează, că au găsit ”băieții” o soluție, dar nu vă recomand așa ceva.
Dacă nu aveți un astfel de vehicul, să nu credeți că sunteți feriți de probleme. Cum mare parte din produsele pe care le comandăm sunt transportate pe șosele, iar firmele de transport sunt dotate aproape exclusiv cu mașini/camioane/TIR-uri diesel, se prea poate ca pachetul de la mama, cadoul pentru soție sau iPhone-ul ăla noi pentru tine să nu mai ajungă la timp. Sau să te coste mai scump oricum!
