După criza Covid-19, cea de semiconductori și cea de pe piața de energie, iată că se mai arată una la orizont: cea de AdBlue.
Sunt multinaționale din România care au anunțat deja toți șoferii că este posibilă o astfel de situați și i-a sfătuit să cumpere (sau au comandat ei, direct) AdBlue pentru mașinile lor. Situația este similară și în cazul marilor transportatori.
Motivele penuriei de AdBlue care amenință în special utilizatorii de mașini alimentate cu motorină sunt legate de reducerea producției de către majoritatea producătorilor acestui aditiv. Acuzând costurile mari de producție generate de scumpirea gazelor care ajută la producerea AdBlue, producătorii fie au oprit complet producția, fie au redus-o semnificativ.
Un exemplu clar vine de la compania BASF care a anunțat reducerea substanțială a producției de AdBlue din cauza scumpirii gazului necesar în procesul de producție al ureei sintetice. O măsură similară au luat și SKW din Germania sau Yara din Italia, în timp ce slovacii de la Duslo – cei mai mari producători de AdBlue din Europa – au luat o decizie chiar mai drastică oprind temporar producție.
Motive de panică nu sunt, dar ar trebui să verificați nivelul lichidului la mașina voastră. Nu de alta, dar mașinile diesel dotate cu sistem SCR (Selective Catalytic Reduction) nu funcționează fără AdBlue. Bine, funcționează, că au găsit ”băieții” o soluție, dar nu vă recomand așa ceva.
Dacă nu aveți un astfel de vehicul, să nu credeți că sunteți feriți de probleme. Cum mare parte din produsele pe care le comandăm sunt transportate pe șosele, iar firmele de transport sunt dotate aproape exclusiv cu mașini/camioane/TIR-uri diesel, se prea poate ca pachetul de la mama, cadoul pentru soție sau iPhone-ul ăla noi pentru tine să nu mai ajungă la timp. Sau să te coste mai scump oricum!
Care criza de pe piața de energie??
Problema cu acest produs este vizibilă de 4-5 săptămîni.
de ce acceptam criza energiei si restul? sunt fictive!
totusi poate asa mai dispar masinile diesel. n-as lua nici gratis asa ceva. cancere puturoase pe roti pt zgarciobi.
Sa știi ca introducerea standardului euro 6 cu scr a însemnat reducerea NOx cu 67% ceea ce e destul de tare. Btw, am luat un diesel 2.0 de curând. Nu pe gratis, am mai dat eu 17k EUR. M-am zgârcit, ce sa fac…
e euro 6d? cati km tine sistemul? si chiar si asa tot polueaza mai mult decat un benzinar euro 6. iar de restul tractoraselor nici nu mai vorbim.
de 17k iti puteai lua un benzinar sh racheta+lux.
Îți puteai lua SH .
Sau nu mai bine stam noi ăștia zgârciți cu benzinare sau diesel sau hibride sau electrica pe acasă, sau in parcuri sau mai știu eu unde, decât să aprofundam relațiile cu băieții din service?
Și benzinarele poluează, și garantat un SH mai mult ca unul nou, poate chiar mult decât diesel-ul amintit mai sus, care exploatat corespunzător e tătic pe lângă benzina.
Daca se plimba cu el prin oraș, nu-i vad sensul, dar poate omul face câteva zeci de km pe an.
In acest caz diesel-ul nu numai că consuma mai puțin, dar și poluează mai puțin.
de 17k o iei si buna sh si cu rezerve de bani sa ii schimbi multe la nevoie. si mai raman si bani de vacante etc. 🙂
diesel nu are cum sa fie mai putin poluant. doar un euro 6d care mananca adblue pe paine e cat de cat…dar presimt ca in romania in 100k km va fi hacuit..
Hai sa nu discutam de care poluează mai mult într-o țară în care se ard cabluri si se importa deșeuri. Normal ca vrem să poluam cât mai puțin dar în limita a ce ne permitem. Un 2.0 benzina ma costa 23k. Asa am dat numai 17. Puteam sa iau una electrica dar îmi lipseau vreo 20k.
gunaiele se ard pt ca se voteaza pe cei mai hoti si slugi la uniune. totusi nu se ard in orase.
mai lasai din optionale si luai masina mai buna.
Aline, nu îți permiți mașină nouă ci doar SH și orice SH poluează groaznic fata de o mașină nouă, deci tu poluezi mai mult decât un diesel nou. Și da toți ăștia cu SH dați mult fum aerului curat pe care noi cei cu mașini noi incercam sa îl menținem cat mai curat
Ami cer scuze la domni cu masini noi.
@Dane, mergi mă cu căruța, aia nu poluează deloc, nu mai ține tu lecturi cu mașini noi, că habar ai despre ce vorbești, ești afon, stai cuminte în mașina ta nouă și shhhhh.