Noul Ford Puma a fost lansat oficial astazi. Lansat in 2019, modelul a primit astazi un facelift dupa 5 ani. A primit faruri noi Dynamic LED Matrix, oglinzi laterale cu LED-uri, interior complet nou cu doua ecrane mari si se poate monta sistem audio B&O cu 10 difuzoare.
Noile echipari sunt trei la numar: Titanium, ST-Line si ST-Line X. Motorizarile sunt:
- Puma 125 CP, EcoBoost Hybrid Powershift 1,0 litri, 5,6, 6,3‑l/100 km WLTP.
- Puma 125 CP 1,0 litri EcoBoost Hybrid, 5,3‑6,0 l/100 km WLTP.
- Puma 155 CP 1,0 litri EcoBoost Hybrid Powershift, 5,5‑6,3 l/100 km WLTP.
Va exista si o versiune Powershit de 170CP iar anul acesta primim si Puma Gen-E, varianta full electrica.
Deja am impresia ca va costa destul de mult. Puma mi se parea oricum cam scumpa pentru spatiul interior oferit cat si pentru portbagajul mic.
Dupa 1 an de utilizare Ford Puma cumparata in 2023 ma declar tare multumit. Nu am avut nici o problema care sa ma duca in service, dar cei care au avut le-au rezolvat pe garantie. Consumul la drum lung cel mai mic a fost Iasi-Vaslui 3.8L/100km, iar media dupa 13.000km este 5.9. Portbagajul este mare, incap bagaje cu cel putin 50% decat in cealalta masina a mea Skoda Yeti. Ca neajunsuri: pe variantele sub ST line nu ai un interior cu materiale asa de calitate, coverul ala la portbagaj e super cheap, e o panza, vopseaua standard albastra se zgarie ft usor. Ca regrete ar : faptul ca nu am lut cutie automata(care e mai fiabila decat cea manuala) si faptul ca nu am ales motorizarea de 155cp (care are acelasi consum ca cea de 125cp). Bine ramane de vazul pretul la noul model pentru ca a mea cu tot cu mai multe pachete de optiuni a avut un pret de lista de 26800e inainte de rabla. Mi se pare oarecum scumpa.
Adevarat, motoarele astea mici scot consumuri bune daca nu tragi de ele. Cele mai mici obtinute de mine au fost pe Sibiu-Vaslui mers legal si fara depasiri pentru ca a fost foarte liber 4.5L/100km. Si am mai avut un drum de aprox 170 km unde am scos 4.3L/100Km, la fel mers legal si constant pentru ca era liber. Asta cu un Focus 1.0 125 mild hybrid. In rest stau undeva pe la 5.3-5.5 L/100km in functie de drum, aglomeratie, depasiri etc.
La Ford e bine sa ai si garantia extinsa. La a mea dupa 3 ani si 55000km am vazut ca au aparut pete de ulei pe blocul motor. Cica e acoperit de garantia extinsa. Vedem ce o sa gaseasca si ce or sa ii faca. Deocamdata nu are alte simptome.