Un prieten si-a cumparat saptamana trecuta o tastatura (asta, mai exact) si a constatat ca nu merge. A mers cu ea la showroom si ei au spus ca o schimba, ca doar are garantie doi ani de zile. Astazi s-a dus sa ridice noua tastatura si a fost pus sa plateasca 1 RON pentru ca intre timp s-a scumpit.
E normal si legal ce s-a intamplat in showroom-ul din Timisoara? Pana la urma nu e vorba de acel 1 RON ci de idee, daca pretul se dubla trebuia sa mai dea inca o data pe atata?
[UPDATE OFICIAL] Am fost contactat de un reprezentant eMAG care mi-a spus asa: oamenii de le eMAG Timisoara au hotarat sa-i trimita tastatura inapoi la Bucuresti prin Extragarantia de Retur si sa comande alta inapoi, stornand prima factura. Intre timp tasatura s-a scumpit.
Au facut asta pentru a il ajuta si pentru ca produsul sa ii ajunga mai rapid – fara sa-l intrebe daca vrea si sa-i spuna ca exista riscul ca pretul sa se schimbe. In cazul inlocuirii prin intermediul garantiei produsului, ar fi putut astepta o perioada mai lunga de timp decat in cazul inlocuirii prin stornare, dat fiind procesul de verificare in service. Greseala a fost, recunoscuta si de ei, ca Paul n-a fost intrebat daca vrea ca tot procesul sa se intample asa.
Confirm! 🙂
Da, au voie sa ceara bani in plus daca produsul s-a scumpit intre timp. Dar nu esti obligat sa platesti.
Exemplu concret:
Se strica hard diskul in perioada de garantie. Iar cand a fost cumparat hardul acum 2 ani erau alte preturi. Daca nu poate fi reparat,atunci se schimba cu unul nou, dar intre timp s-a schimbat pretul la produsul respectiv, si se percepe diferenta. Daca clientul nu e deacord, i se returneaza inapoi banii. Simplu.
Lush, si daca produsul s-a devalorizat poate cere altul mai bun la aceeasi valoare?
Lui i s-a facut stornare, nu inlocuire produs de catre service, pentru a nu astepta 15 zile legale pt. solutionare.
Faceti prea mult caz din asta si nu, nu am o preferinta pentru eMAG, de multe ori ii aleg pe altii.
1 leu, 10 lei, dublu, nu conteaza nici ca idee macar. Romanul daca se poate sa aiba totul gratis fara sa muncearca ar fi bine, daca e sa scoate 3 bani din buzunar face urat.
E normal ce a spus Lush. Si daca nu vrei, nu vrei, iti iei banii inapoi si te duci la altii, fara sa faci atata caz ca vezi doamne tu esti cel ofensat in toata ideea. Asa e civilizat si frumos, nu sa cauti tot timpul dreptatea care ti se pare cuvenita si poate nu e.
Asta e ca si cu faza cu cardurile Avantaj, iei produs la misto cu el, il returnezi dupa si ceri banii cash. Si tot tu esti nemultumit ca iti da banii numai in hartii de 5 lei, suma mare. Caz real petrecut cand cumparam ceva de la ei.
Mentalitatea asta a noastra ne-a distrus de mult.
In primul rand garantia consta in repararea produsului defect. Daca nu este posibila atunci se inlocuieste cu altul. Doar in ultima instanta se ajunge la bani dati inapoi. Sau bineinteles, in loc de bani, poti sa-ti alegi alte produse, la pretul produsului cand l-ai cumparat, care acum s-a defectat. Iar asta inseamna ca poti sa primesti produse noi, mai bune, fara sa platesti nimic (sau aproape nimic).
Azi 1 leu, maine 100 lei. Nu am mai intalnit aceasta metoda, bani in plus pentru acelasi produs oferit pe garantie.
Darius treaba sta in felul urmator:
lucrez la un magazin concurent emag in Timisoara si ne-am lovit de aceeasi problema dar am fost lamuriti de cei de la ANPC Timisoara.
1.Daca produsul nu se poate repara se va inlocui cu unul identic fara diferenta de bani (daca acesta mai exista pe piata).
2.Daca produsul respectiv (Part number) nu se mai fabrica/gaseste pe piata (EOL), se returneaza suma platita de client cand a achizitionat produsul.
3.Daca produsul respectiv (Part number) nu se mai fabrica/gaseste pe piata (EOL), se inlocuieste cu un produs similar sau mai bun + diferenta (asta daca accepta clientul).
In concluzie nu este ok ce au facut, indiferent ca e vb de 1 leu sau de 10 bani.
@Redgrave:
Aberezi GRAV, ce legatura are romanul vrea gratis cu cazul de fata. Tastatura si mouse-ul SE INLOCUIESC nu se repara asta este garantia. Diferenta se da doar in cazul in care produsul nu se mai afla in oferta EMAG si iti ofera altceva mai BUN. Ceea ce fac ei este JAPCA (prosti sunt ce-i ce cumpara de la EMAG, aici ai dreptate). Asta e mentalitatea romanului, „lasa ca merge asa” daia Basescu se pisa pe noi.
Mama ta te-a învăţat să vorbeşti aşa? Să ştii ca aici citesc şi preoţi nu numai oameni fără Dumnezeu ca tine.
@Lush:
Ai dreptate intr-o anumita masura, dar in situatia mea produsul a fost cumparat defect. Au trecut mai putin de 24h intre ridicare si returnare, timp in care pretul a crescut cu 1 leu.
@Redgrave:
Nu vreau sa am nimic gratis, doar dreptul de a avea un produs functional, contra unei sume de bani, desigur.
Nu stiu care e faza cu cardurile Avantaj, ceea ce explici tu (cu restul primiti in hartii de 5 lei) este o situatie total diferita fata de ce-a scris Darius in articol. Cat despre „Mentalitatea asta a noastra ne-a distrus de mult”, pot spune ca ai in totalitate dreptate; din aceasta cauza se ajunge la astfel de situatii, pentru ca in majoritatea cazurilor clientii pleaca capul si isi vad de drum.
Aceeasi intrebare ca si AndyM am si eu, daca produsul s-a devalorizat, am dreptul ca dupa 1 an si 11 luni sa-l schimb pe unul de aceeasi valoare ? Dar daca valoarea produsului scadea, mi se returna diferenta oare ?
Nu ma intereseaza acel leu, ci logica de abordare a problemei.
În ultima vreme se întâmplă multe abuzuri. Greşeala e că acceptăm noi ca fiind normal! 😉
Eu unul am fost victima a două abuzuri în weekend-ul ăsta:
1. Mi-au fost date jos de pe Mediafire melodiile compuse şi înregistrate de mine alături de trupa mea în perioada 2004 – 2006. Motivul a fost că un anume billy a spus asta: „I have a good faith belief that use of the material in the manner complained of is not authorized by the copyright owner.” … Am făcut contestaţie dar nici acum nu mi s-a răspuns, melodiile fiind încă suspendate.
2. Am primit un sms de la VodAfon că mi-au activat opţiunea cu 100 MB/zi şi că m-au taxat cu 1 Euro, fără să cer sau să fiu de acord cu aşa ceva. Am mers la un sediu al lor şi după puţin scandal mi-au dat înapoi acel 1 Euro. Explicaţia a fost că opţiunea se activează automat cu orice alta. La întrebarea mea „Cum, aşa din senin, fără voia mea?” mi-a răspuns doar că nu se va mai întâmpla. Problema mea nu a fost cu suma de 1 Euro ci cu abuzul în sine. Mă luam de ei şi ptr 1 Cent luat fără voia mea!
Marile corporaţii îşi permit să facă abuzuri, chiar şi mărunte dar dacă acestea sunt aplicate la câteva mii de clienţi, nu mai sunt mărunte!
Aşa că, de fiecare dată când simţiţi că sunteţi abuzaţi, mergeţi şi vorbiţi, urlaţi, sunaţi ANPC, consultaţi un avocat, faceţi contestaţii, orice, doar nu staţi ca nişte victime acceptând situaţia! 😉
Daca tastatura data la schimb e IDENTICA nu trebuie platit nimic in plus. Asta-i culmea… Si daca trec 2 ani fara o zi, iar tastatura devine de 10 ori mai scumpa intre timp, tot gratis trebuie sa ti-o inlocuiasca, ca de-aia exista garantie.
Numai daca este alt model, vei plati diferenta de pret dintre pretul produsului initial la cumparare si pretul produsului nou la momentul schimbarii. Si da, cum produsele IT se devalorizeaza repede, daca ti se strica un produs iremediabil la sfarsitul perioadei de garantie poti sa spui ca esti norocos.
Numai ca ceea ce s-a intamplat in magazin nu a fost o procedura de service. Pentru ca produsul nu a functionat deloc, s-a considerat DOA (Dead On Arrival). In aceste cazuri, se face storno la factura initiala si se returneaza produsul. Insa DOA nu se poate considera decat in primele 24 de ore de la vanzare. Altfel, intra automat in procedura de service.
Concluzie: nu trebuia platit nimic.
[UPDATE OFICIAL] Am fost contactat de un reprezentant eMAG care mi-a spus asa: oamenii de le eMAG Timisoara au hotarat sa-i trimita tastatura inapoi la Bucuresti prin Extragarantia de Retur si sa comande alta inapoi, stornand prima factura. Intre timp tasatura s-a scumpit.
Au facut asta pentru a il ajuta si pentru ca produsul sa ii ajunga mai rapid – fara sa-l intrebe daca vrea si sa-i spuna ca exista riscul ca pretul sa se schimbe. In cazul inlocuirii prin intermediul garantiei produsului, ar fi putut astepta o perioada mai lunga de timp decat in cazul inlocuirii prin stornare, dat fiind procesul de verificare in service. Greseala a fost, recunoscuta si de ei, ca Paul n-a fost intrebat daca vrea ca tot procesul sa se intample asa.
@PC-R:
In legatura cu primul caz:
Toti au innebunit cu drepturiile astea de autor,nici daca materialele media-„gold edition” ar fi facute de insusi Iisus Hristos nu ar fi asa de protejate…
Puteai pune si tu melodiile intr-o arhiva parolata sau sa folosesti un site de sharing privat si cu o securitate mai mare[unde nu ajung toti desteptii].
In legatura cu subiectul:Pacat de eMag,sug cat mai mult din buzunarele clientiilor…ex:i5 2500k box scumpit cu 50 de lei peste noapte.
gigi si Adrian au dreptate, fara nici cea mai mica indoiala.
@Redgrave: … hahahahahahahah (ai vorbit serios?)
Am tot respectul pentru ultima fraza al lui PC-R.
Deci oamenii aia in loc sa il lase fara tastatura 2 saptamani au adus-o in cateva zile , pentru 1 ron, faceti si voi socoteala. Parca v-ati nascut in USA ale Americi ba, data viitoare, fara un leu in plus, ar trebui sa il lase pana in ultima zi cum zice la contract!
1.În primul rând dacă produsul se defectează în primele 6 lun i de la achiziționare, atunci acel produc este considerat defect din fabrică și trebuie înlocuit fârâ a mai intra în service. Aceasta este lege europeană și toți membrii UE trebuie să o respecte.
2. Dacă forma de comerț a fost una la distanță, prin internet, telefonic, atunci există și lege românească OG 130 din 2000, in care se precizează ca, clientul poate renunta la produs si rambursarea sumei platite, in timp de 10 zile de la achizitionare, chiar fara vre-un motiv si fara sa plateasca vre-o taxa impusa abuziv.
3. Eu Am cumpărat un Smartphone de la PCGarage.ro, în valoare 2300lei și am primit cutia cu sigiliul fals. Nu era un sigiliu Samsung original, era un abțibild simplu și sub el era adevăratul sigiliu,rupt de altcineva. Neștiind că era sigiliu fals, am acceptat pachetul (nu cumpăr mereu produse samsung să cunosc sigiliul). Am fost cu telefonul la sediul lor să-mi dea unul sigilat sau să-mi dea banii înapoi iar eu au zis că n u-i interesează de nici un OG 130 din 2000 și trtebuie să plătesc TAXĂ de usură și TAXĂ de repunere pe raft.
4. ANPC nu există. Este doar ca să se facă că lucreze și să primească niște bani de la buget. Plus că am făcut sesizare în scris și degeaba.
5. Deschide bine ochii și fi sceptic la orice când vine vorba de buzunarul tău.
6. Ari cum ai da-o, legea nu se respectă în România
deci ca om care lucreaza in domeniul It si fac si vanzari de vreo 10 ani , treraba sta asa :
1 Daca produsul este defect se schimba fara comentarii in 48 de ore omul poate sa vina sa ceara produs nou sau banii dupa 48 de ore asteapta 15 zile lucratoare pentru solutionarea problemei pe linie de service
2 Nu ceri bani pt un produs defect chiar daca sa scumpit , marlania au facut-o cand au stornat factura fara acordul clientului
3 o problema de genul asta am avut cu o memorie DDR 400 defecta care la data achizitie a costat 87 de lei dupa 2 ani aceeasi memorie costa 175 de lei , nu este normal ca eu sa platesc diferenta , memoria are garantie 99 de ani este riscul producatorului si a importatorului de a pierde bani , in fine totul sa rezolvat frumos dupa ce am ajuns la o discutie cu departamentul juridic al companiei srespective .
Paul, oricine ai fi, cere-le înapoi acel 1 Leu! Şi sunt sătul de comentarii „Ăăă, e doar 1 Leu, sărăntoc zgârcit ce eşti care mai trăieşti şi în România…” … În situaţia de faţă, nu e vorba de acel 1 Leu, e vorba de încălcarea gravă a drepturilot unei persoane fizice. Nu are nici o importanţă că eMag a recunoscut formal greşeala. Aceasta trebuie reparată! Fiind vorba de 1 Leu, e un efort prea mare să-i dai în judecată şi să mergi până la CEDO în final. Aşa că cere-le să-ţi respecte drepturile şi să remedieze greşeala!
Ba da, vorbeam serios, celor care au facut misto.
In mare ma refer la mentalitatea voastra ca si la majoritatea care de exemplu isi iau smartphone de 20 de milioane cu bani de la mama si de la tata dar li se zburleste parul in cap sa isi cumpere o aplicatie de 3 euro dupa. „Dar de ce nu e gratis”.
Iar nenea care a zis ca pentru 1 leu sa mearga la CEDO? Lol. Pe bune, lol.
Dar in fine, probabil ca tipul asta care a facut atata tam tam avea o singura hartie de un leu pentru toata saptamana. Altfel nu vad de ce atata caz pentru niste principii false sau pozate fals.
@Redgrave: Daca toti ar fi gandit ca si tine pana acum eram inca in epoca de piatra.
@Redgrave: Să o luăm sistematic.
1. „Pentru 1 Leu la CEDO” sau „Pentru drepturile mele cetăţeneşti la CEDO”: În cazul în care toate instanţele naţionale nu-ţi acordă dreptate în acest caz, datorită avocaţilor foarte buni pe care-i au eMag sau altor motive, implicit Statul Român devine răspunzător pentru încălcarea drepturilor tale. Drept urmare, nu mai dai eMag în judecată ci Statul Român.
2. Nu mă deranjează că ai o situaţie materială foarte bună şi nu-ţi pasă de drepturile tale. Mă deranjează atitudinea superioară de care dai dovadă, care e un principiu fals raportat la condiţia ta umană, de fiinţa supusă degradării corpului şi în final moarte, la fel ca oricare dintre noi, indiferent de câte valori materiale ai adunat până în momentul morţii!
3. Nu înţeleg dispreţul faţă de persoanele sărace. Pentru mulţi dintre noi, ele reprezintă categoria socială a părinţilor noştrii, care au tras din greu ca nouă să ne fie mai bine. Aşa că puţin respect nu ar strica!
4. Redgrave, tot ce am spus este în sens propriu fără vreo tentativă ironică sau interpretabilă. Nu consider că e cazul să ne certăm singuri cu monitorul, crezând că ne certăm cu cineva! Ultima frază a fost uşor ironică, cu tendinţă de umor nu de insultă!
@PC-R: nu am insistat sa primesc acel leu pentru ca sunt aproape convins ca l-ar fi dat casiera din buzunarul ei, doar ca sa scape de mine.
@Redgrave: Eu sunt „tipul asta” si consider ca timpul pe care l-as pierde pentru a-ti raspunde tie valoreaza mai mult de 1 leu.
Interesant e ca @Redgrave nu are atitudine de superior, ba are atitudine de om foarte supus. Pentru ca nu i se pare normal sa-ti ceri drepturile si sa fi respectat asa cum prevede si legea dealtfel.
Iar faptul ca nu vede ca aici este vorba de un principiu este cu atat mai grav.
@gigi: esti pe langa rau … sunt obligati sa o inlocuiasca fara niciun fel de cost in 48 de ore daca e DOA ..thaaa! Si sa nu imi zica ca nu aveau o tastatura din aia in magazin la ditamai importatorul (Asesoft sau mai nou Network One Distribution) au in spate.
Offtopic: sper sa si-o mai ia si ei in barba pentru turnatoria facuta impotriva RHS si Scop
Având în vedere că vorbim de drepturi şi principii iar nu de sume de bani, pot spune că sunt mulţumit de atitudinea mea de a-mi cere înapoi drepturile încălcate în acest weekend. După cum am spus, am avut o problemă cu VodAfon şi una cu Mediafire. La VodAfon mi-au returnat acel 1 Euro iar acum am primit mail de la Mediafire în care m-au anunţat că melodiile mele (ale căror autor sunt) au revenit on-line! Ăsta-i mailul: http://img515.imageshack.us/img515/3433/abusesolved.jpg
Eu unul mă simt mult mai bine decât dacă stăteam ca o victimă şi ziceam „E doar 1 Euro” sau „sunt doar nişte melodii” sau „Asta e, oricum nu se rezolvă nimic”, etc! 🙂
Asigurarea garantiei se face GRATUIT in termen de 15 ZILE CALENDARISTICE.
Au vrut sa ajute, sa vina mai repede produsul, epoca vitezei…cine stie.
Personal, decat sa astept ~10 zile sa revina de la garantie, as platii 1-5 ron sa vina zilele urmatoare. Normal ar fi trebuit sa plateasca cel care a trimis produsul, nicidecum sa ceara 1 ron clientului… 🙂
Astfel de greseli se mai intampla.
@Daniel:
Citiți vă rog OG 130 din 2000. Ca să vă convingeți că produsul acela nici nu trebuia să mai intre în service ©i schimbat pe loc.
OG 130 din 2000 valabil și pentru cine mai este curios.
Asta cu ideea de a merge la CEDO pentru 1 leu e un dobitoc. Nu are habar de sistemul judiciar din România si în general din Europa. Niște proceduri judiciare complexe și costisitoare nu se declanșează pentru orice prostănac care visează cai verzi pe pereți.
@un avocat: Ok, am reţinut! 🙂 Vă mulţumesc pentru corectare şi pentru limbajul care denotă prestigiul meseriei dumneavoastră! 😉
@PC-R: +1 🙂
Asa se adreseaza „un avocat” roman ? Eu pun pariu ca esti un pusti sau in cel mai rau caz un avocat somer !
@PC-R +1
Eu sunt un om comun, fără experienţă practică în domeniul juridic. Am spus mai sus că fiind vorba de 1 Leu ar fi un efort prea mare pentru judecată. Eu propuneam o ipozetă, care bineînţeles poate fi greşită şi cineva cu mai multă experienţă mă poate corecta. Totuşi, dacă eşti nedreptăţit de instanţele române şi consideri în continuare că ai avut dreptate, nu poţi apela la CEDO? Aici era utilă o explicaţie profesionistă, fără implicaţii ce ţin de ego… Domnule avocat, dacă vă simţiţi mai bine, sunt capabil să accept că sunteţi mai bine pregătit ca mine şi mai inteligent (vorbesc serios) … Totuşi, nu văd cum acest lucru v-ar face să fiţi un om mai bun …
@PC-R: Nu vad de ce incerci sa te scuzi acolo unde ai dreptate. Eu in locul tau as incheia acest topic, nu mai are nicio relevanta. +1 :]
@un avocat: Trecand peste injurii si judecand pe fond, intr-adevar sunt multi necunoscatori al sistemului juridic. Insa nu vad de ce ti-ai pune in campul Nume „un avocat”. Vrei sa pari mai convingator sau mai in masura sa scri aici? Dai dovada ca esti nesigur pe tine, ceea ce se bate cap in cap cu meseria pe care zici ca o ai.
@TurocK:
Produsul vine sigilat de la furnizor. PC Garage nu modifica in niciun fel ambalajul sau sigiliul.
@Madalina:
Teoria o cunosc și eu. Practica nu este conform teoriei, cel puțin în cazul meu.
ca să nu mai aduc vorba că cel de la returnări s-a purtat cu mine de parcă venisem la pomană și-mi vorbea în bataie de joc, cu toate că aveam un istoric masiv comenzi la ei.
Ca să nu mai pomenesc că acel băiat, auto-proclamat „eu sunt șeful aici”, nu ști să scrie cuvântul „UZAT”. A scris „USAT”. Și nu o dată, ci de mai multe ori pe aceeași pagină.
Service-ul/ relația cu clientul, sunt niște enigme pentru angajații de acolo.
@TurocK:
Din cate am inteles, solicitarea ta initiala la colegii mei a fost inlocuirea produsului din cauza acelui sigiliu, care, iti confirm ca atat in teorie cat si in practica, vine sigilat de la furnizor si noi nu umblam asupra lui.
Cat despre atitudine, nefiind de fata nu stiu exact ce s-a intamplat. Tot ce pot sa te asigur este ca facem eforturi sa imbunatatim serviciile noaste si sa rezolvam toate cazurile de garantie.
Am postat o noua comanda la eMAG pentru un router wireless. Sper ca de data asta sa demonstreze ca intamplarea cu tastatura a fost una izolata.
@Madalina:
Vă rog frumos să nu încercați să vă fofilați. Am cererea făcută către voi (în scris) și am și răspunsul primit de la voi, pe email. Pe scurt, ați invocat că dacă telefonul a fost folosit o zi și pentru că foița aceea de plastic de pe ecran ( o foiță ce era scris pe ea super Amoled, etc, și pentru a folosi acel telefon, trebuia deapărat îndepărtată. A fost îndepărtată dar aplicată înapoi pentru returnare) a fost reaplicată, atunci telefonul se consideră „usat” și trebuie să plătesc taxă de „usură” și „taxă de repunere pe raft”, iar când am invocat OG 130 din 2000, am primit răspuns că pe ei nu-i interesează de nici un OG… Dacă cineva nu știe cea înseamnă UZAT http://dexonline.ro/definitie/uzat
http://stirileprotv.ro/stiri/social/romanii-sunt-resemnati-nu-reclama-produsele-defecte-ori-serviciile-de-proasta-calitate-cumparate.html