Orice fel de opinie nepopulară, care contrazice opiniile general acceptate, va fi clar întâmpinată cu nemulțumire sau chiar ură.
Doar că îmi asum până la capăt ceea ce scriu, iar pentru exemplificare voi folosi două articole de aici. Întâmplarea este să fie ambele ale lui Gabriel, cel despre decizia Dacia de a introduce oglinzile rabatate electric și cel despre wi-fi gratuit în trenurile Intercity
Preambul
Este foarte important de observat că ambele articole sunt unele de informare. Practic am primit la ”poșta redacției” (iată un termen pe care cei născuți după 2000 nu îl vor înțelege la fel ca și cei mai bătrâni 😛 ) două comunicate, pe care Gabi le-a transpus în știri. Deși obisnuim să mai introducem și ceva concluzii sau păreri personale în asemenea cazuri, nu a fost deloc cazul acum.
Prin urmare, avem două articole scurte, la obiect, care pot fi model pentru scris știri de orice fel. Ele prezintă exclusiv fapte, nu păreri și sunt de actualitate.
Lămuriri
Ambele știri prezintă două îmbunătățiri aduse confortului utilizatorilor de către cele trei branduri implicate: Dacia, Orange și CFR. OK, nu discutăm de noutăți la nivel mondial, în domeniul fiziunii sau a fisiunii nucleare, că tot e la modă subiectul, dar nici nu sunt de trecut cu vederea. V-o spune unul care încă are un Logan din 2005 și care a călătorit destul cu trenul.
Mi-aș fi dorit să am astfel de oglinzi pliabile prin parcările centrelor comerciale din România, unde spațiul dedicat fiecărei mașini pare calculat exclusiv pentru Tico, Matix, Spring sau VW e-Up! Nu știu cum e pe la voi, dar prin Timișoara lumea parchează, coboară și trece printre mașini, nu se mai deranjează să ajungă la trecerile de pietoni. Prin urmare, dat fiind și spațiul mic rămas între acestea, se întâmplă destul de des ca unii să se agațe de oglinzile mele. Ceea ce s-a și întâmplat de destule ori, iar norocul meu a fost că ale Loganului sunt pliabile manual și nu mi e-a rupt.
Pe de altă parte, nu știu câți dintre voi au mers cu trenul din Timișoara până la Botoșani sau, măcar, până la Drobeta-Turnu Severin. În primul caz discutăm de 15 până la 20 de ore, iar în al doilea, de 4 ore jumătate!!! Bineînțeles că mulți avem abonamente cu net inclus, dar nu toți… Ba, mai mult, sunt destule zone unde rețelele mobile nu au semnal stabil. Prin urmare, cel puțin eu, aș prefera ca operatorul de cale ferată să îmi ofere o conexiune stabilă și securizată. Dacă stau o zi întreagă în tren, poate vreau să lucrez, că angajatorul îmi permite, mai nou. Sau, poate vreau doar să urmăresc serialele mele preferate sau să ascult artistul favorit, pe Spotify!
Unde dai și unde crapă
Acum, după toate cele de mai sus, verificați cele două articole, atât pe site, cât și pe pagina de Facebook. Mai ales în cazul celui despre Dacia sunt foarte multe comentarii cel puțin ironice, de unde și titlul articolului.
Aici mai țin să fac o completare: cum sunt editor aici, sunt mulți cunoscuți care îmi comunică feedback despre ce scriem aici, direct mie, indiferent dacă fac asta în scris, sau prin viu grai, dacă ne întâlnim prin birou sau prin oraș. Așadar, pe lângă comentariile de care v-am spus, eu am mai auzit sau citit câteva în plus. 🙂
Ce au înțeles românii din toate aceste știri? Doar că BMW-urile sau Audi-urile lor, de prin 1996 sau 2000, aveau deja asta, sau că trenurile CFR oricum merg prost, așa că nu are rost să facă îmbunătățiri la calitatea călătoriilor.
După cum spuneam la început, nu am impresia că discutăm de aici de rocket science, dar nici să faci bășcălie de orice nu mi se pare ok. Bine, discutăm despre poporul care l-a huiduit pe Regele Mihai când a revenit în vizită, după Revoluție și care i-a preferat pe Iliescu sau Roman în locul lui Coposu, Rațiu sau Câmpeanu…
Later edit: Merge să aruncați un ochi peste articolele noastre despre Hidroelectrica. Și acolo lumea se plânge, chiar dacă plătesc foarte puțin față de alte oferte…
Sportul preferat sl romanaului este sa se planga … e inervant cand „astia” i-ti iau subiectul.
Eu sunt atipic, nu sunt impresionat de brandurile de imbracaminte de marci de masini, i-mi place calitatea si o recunosc (branduita sau nu) dar nu confund omul cu brandurile care se inconjoara. Tot timpul mi se spune ca „de banii astea luai second ceva mai bun”, si nu intelegem de-i doare pe ei ce fac cu banii mei, pana am prins idea … prin decizia mea pun sub semnul intrebarii deciziile lor.
Imi place sa promovez ce e romanesc (indiferent de patronat), iau deciziile in functie de utilitate si nu de marca / brand si-mi place sa traiesc intr-o lume cu nuante de gri.
La Hidroelectrica am trimis doua cereri, nu am primit nici un raspuns, sunt uimit cum intr-o tara care lucreaza cu Microsoft, Google, Ubisoft etc avem site-uri, nefunctionale, neintuitive, hidoase … nici macar coruptia nu e o scuza suficienta.
Pe vremea comunista prostului i s-a dat dreptul si mandria sa vorbeasca … nimeni nu i-a luat-o de atunci.
Sarbatori fericite!
Nu inteleg sincer de ce te mira asta. Suntem tara lu’ „muieti-s posmagii?”. Cum zicea un stand-up-er de-asta local acum cativa ani, daca s-ar tine o olimpiada de plans de mila si nemultumire am iesi campioni fara sa ne prezentam, dar ne vom plange ca nu vine trofeul singur la noi si trebuie sa mergem pana la locul unde s-ar organiza pentru a ne primi medaliile.
Revenind pe subiectele mentionate de tine, imi amintesc ca-mi spunea bunica-miu acum ceva ani, ca nici un neamt normal la cap nu-si va cumpara din banii lui o masina germana, alegand oricand o japoneza sau o coreeana, si ca din ce in ce mai multi isi iau Sandero. Nu intelegea de ce toti prietenii mei (si uneori si eu, recunosc) care ajungeau pe la el in Germania, voiau doar masini germane. Avea ceva revista de la ADAC in care erau date tot felul de statistici de fiabilitate care aratau clar ca masinile germane abia daca ajungeau la mijlocul clasamentului (nu neaparat cele „pentru mase” cat si cele din gamele superioare). Cu toate astea… toata lumea voia golf, a4, 520, astra sau mai stiu eu ce alta minune de-asta.
Noi astia care intelegem ce e cu „posta redactiei” avem inca frustrarile adunate de cand numarul de plecari cu Dacia din fata blocului era mai mic decat numarul de iesiri din scara, de jigloare desfundate pe marginea drumului, dresuri in portbagaj si lada de scule, iar cei mai tineri par a functiona pe principiul „maimu vede, maimu face”, imitand sau preluand obiceiuri si idei de la ce vad si aud in jurul lor fara a filtra prin propriul creier. Nu contest, confortul si uneori calitatea masinilor facute de alte firme este uneori peste cea cu care ne-am obisnuit la Dacia si Renault. Dar totusi, la ce-mi trebuie 200 cp si Harman Kardon pentru a sta bara la bara pe 5km pe care ii am de facut pana la munca timp de 5 zile pe saptamana, cand oricum nu am parte de iesiri mai lungi de atat decat, poate, o data la doua-trei luni? Pentru ce-mi trebuie o masina mare, preferabil suv, pentru a-mi cauta loc de parcare intr-un loc in care, asa cum ziceai, pare facut pentru Tico sau Matiz?
Din ’94, de cand mi-am luat permisul am avut ocazia sa conduc multe masini, avand si norocul sa am cativa prieteni buni samsari, baieti buni, ma lasau sa folosesc oricare din masinile pe care le aveau la vanzare 🙂 asa ca am vazut ce pot oferi atat Smart cat si Cadilac Escalade, Twingo sau Ford K, 730 sau S-Klasse, am mers atat in spate cat sa si conduc Lincoln MKT. In afara faptului ca ajuta (unele) la agatat fete frumoase si proaste… nu ai niciun alt beneficiu. Se plang multi de securitatea daciilor, dar pe de alta parte, sa-mi fie iertat, mi se pare mult mai sigur un logan cu piese noi de 3000 de lei decat un a4 cu piese din dezmembrari de 3000 de lei. Cu toate ncap-urile pe care le vad online, tot as alege o masina noua in detrimentul uneia vechi pe tema asta.
Masina in conceptia romanilor este un obiect de show-off, de etalare a statutului social pe care il ai sau pe care pretinzi ca l-ai avea, nu un obiect care sa te ajute sa te deplasezi din punctul A in punctul B eficient si prietenos cu bugetul.
Let the hate begin 😀
Mda, am fost 5 luni in 2017 in Hanovra si am vazut plin de Sandero si Duster.
Eu sunt unul dintre cei asa zis nemultumiti, pe care tu-i arati cu degetul.
Am comentat la articolul legat de oglinzile rabatabile de la Dacia pt ca reiterez mi se par inutile, le poti plia si cu mana ca nu e atat de greu daca chiar vrei.
Si daca unii oameni emit niste opinii, nu inseamna ca trebuie catalogati intr-un anume fel, atat timp cat fac acel lucru intr-un mod pertinent.
Cred ca in ultimul timp ai inceput sa aberezi, ar fi bine sa recitesti ce scrii.
Eu nu ma refer la toți. Nici nu am citit comentariul tău, in mod specific. Dar vezi majoritatea lor și revino cu o părere.
Nu poti multumii pe toata lumea , doar itelegind lucrurile poti fi multumit .
OSHO…..