Nu stiu voi, dar eu unul as fi foarte fericit sa stiu ca Tesla se poate cumpara direct din Romania si, mai mult decat atat, se poate beneficia de reducerea de la stat prin programul Rabla Plus la achizitia ei, reducere care se ridica pana la aproape 10.000 Euro.
Din pacate, lucrul acesta nu este posibil pentru ca Tesla nu are o entitate juridica in Romania. Pentru a putea intra in programul Rabla Plus ar fi nevoie de macar un SRL, cred ca nici macar un sediu nu e important. Cum am aflat asta? Din interviul de mai jos realizat cu presedintele AFM.
Din pacate, Elon Musk ignora Romania, chiar daca avem peste 1500 de tichete disponibile pentru masini electrice si cea mai mare reducere de acest tip. Mai mult, producatorii nu pot sa aduca atatea masini electrice in Romania – sau nu doresc, desi cererea exista! Asta fiind si unul dintre motivele pentru care NU putem trece TOTI acum la masini electrice.
George Buhnici, un militant pentru masini electrice, aer curat si ecologie in general, a facut un apel catre Tesla si Elon Musk pe Twitter. Este binecunoscut faptul ca Elon traieste ca sa tweet-uie, asa ca probabil daca dam suficiente reply-uri, retweet-uiri si like-uri postarii lui George avem sanse sa fim bagati in seama de Elon. Nu?
Dear @elonmusk, Romanian Environmental Agency invites @Tesla to register and make use of the highest incentives in the world for new EV registrations, up to 13.000$ for every plug-in car sold in 2019. There's also big incentives for charging stations and solar. Interested?
— George Buhnici (@gbuhnici) April 18, 2019
Daca Tesla ar intra in programul Rabla Plus atunci cel ma ieftin Model 3 probabil ca ar costa in jurul sumei de 38000 Euro, un pret foarte bun pentru cea mai vanduta masina electrica din lume.
sa-l tweetuie si nevasta-sa…
#dinmeditatii
Nu e rau. Dar sper sa mai scada mai mult pretul lor. Probabil in vreo 5 sau 10 ani.
Deocamdată din punctul meu de vedere suntem departe de a ne permite doar mașini electrice. Și nu mă refer la preț, ci la faptul că nu avem șosele (autostrăzi, drumuri expres) suficiente.
Mi se pare o prostie să-mi planific călătoria în funcție de unde găsesc stații de încărcare (iar cele fast charge sunt foarte foarte puține), având în vedere că oricum în țara asta faci o veșnicie între 2 puncte nu prea îndepărtate.
Cred că în momentul de față ar trebui aduse masiv și vândute mașinile electrice mici, de oraș, pentru că acolo este adevărata problemă cu poluarea.
Bine spus!
Tu ar trebui sa comentezi mai des 🙂
Va rog vedeti aici si alte pareri: http://www.brusselstimes.com/business/technology/15050/electric-vehicles-emit-more-co2-than-diesel-ones,-german-study-shows
Desigur, o sa ziceti ca in Germania combustibilii fosili sunt baza dar tot cam pe acolo este si Romania.
Poate in Norvegia se merita…
Pe bune? Si aici a ajuns mizeria asta penibila pe care o citeaza toti postacii pe toate planurile prin Europa?
Ala nu e studiu e o vrajeala penibila pentru oameni cu jumatati de neuron incapabili sa gandeasca pentru ei.
Evident ca nu stii ca e o intreaga campanie de dezinformare zile astea in Europa si toti citeaza ca sursa ce ai postat tu mai sus.
Nu mai dezinforma lumea de pomana, ei sunt platiti cu bani grei sa o faca.
Decât 10.000. + prima de rabla pentru o Tesla…. mai bine cate 3000-4000 la mașinile pe GPL ce costă sub 10.000! Ar crește mai mult siguranța rutiera și s-ar reduce mai mult emisiile de noxe, ar ajuta economia locală. 5-6 Loganuri pe străzi scot din circulație tot atâtea „tigăi”. Toată lumea are nevoie de mobilitate mai ales cei ce locuiesc în orașe mici și zone rurale. Cine are de ars 40.000 pe o mașină electrica și cu subvenție și fără își ia. Cu siguranță dacă mă voi lovi de senatorul sau deputații mei o să-i întreb dacă bogații ce au deja cate doua masini in garaj mai au nevoie de 10.000. subvenție.
#numaifisarac
Acu’ daca esti sarac tre’ sa si si hater? Asa e in fisa postului?
Din cate cunosc eu Tesla stie despre Romania, stie care este prima pentru Rabla Plus insa din diverse motive inca nu contam suficient de mult asa ca nu au reprezentanta la noi si inca nu au deschis comenzile pentru posesorii de rezervare pentru Model 3. Au mai fost initiative de genul asta, poate George reuseste sa obtina o reactie de la Elon.
Totusi, daca Tesla ar decide sa faca demersurile necesare si sa fie eligibila pentru Rabla Plus in Romania, 1500 de tichete s-ar epuiza in cateva zile cel mult o saptamana. Sa acopere toate tichetele de la Rabla Plus cu Model 3, Tesla ar trebui sa produca pentru Romania cam doua zile iar productia respectiva nu este suficienta sa trimita macar un vapor. Poate daca ne cupleaza cu Bulgaria, Ungaria si alte state din zona facem macar un 3000 de masini astfel incat primim un vapor de Model 3 pentru Europa de est.
Si tocmai ce am aflat ca Mazda au lansat CX-5 Diesel pe piata amercana la NEW YORK (April 17, 2019).
Adica in tara d-lui Musk care produce Tesla, niste japonezi inteligenti au de gand sa vanda fosile, cu profit!