Rebrandingul corporațional al Facebook are în spate un concept mai complex decât inginerii financiare care să scape Facebook de prăbușirea la bursă.
Mai exact, are ca finalitate crearea unui nou produs vandabil – metaversul. Acesta este o lume virtuală în care utilizatorii, prin avatarurile lor, trăiesc experienţe interactive fără a fi prezenți fizic în locul respectiv. Pentru cei mai de-o vârstă cu mine, este un fel de Second Life, doar că în metavers utilizatorii vor trăi experiența ca și cum ea s-ar desfășura live.
Iar cum o astfel de idee are la bază elemente de business, prima companie care a anunțat că se pregătește pentru o astfel de piață de desfacere este Nike. Gigantul din domeniul echipamentelor sportive a depus cereri de brevete în SUA pentru a putea vinde produse virtuale în universurile virtuale existente și pentru a-și proteja marca și logo-ul în aceste lumi online.
Nike vrea și să angajeze designeri care să creeze diversele bunuri digitale care să fie purtate apoi de avataruri în ”metavers”. Dacă vi se pare cunoscut scenariul, aflați că ați văzut asta în Space Jam 2, unde Nike era prezent într-un astfel de mediu online, prin intermediul starului NBA – LeBron James.