Second Life, acest mediu virtual cu totul deosebit ne-a mai oferit ceva. Pe langa faptul ca este primul mediu in care utilizatorii au drepturi de proprietate asupra obiectelor (cladiri, haine, mobila si tot ce va mai trece prin cap) realizate de ei acestia mai pot face si bani. Da, ati citit bine, bani, insa nu va ganditi la gold si silver din WoW ci la USD, dolari americani.
De exemplu, Anshe Chung, un avatar din Second Life a inceput acum doi ani o afecere de imobiliare. Sa ma explic: poti juca SL gratuit insa daca doresti sa iti imbunatatesti caracterul te costa, si te costa in bani reali, chiar daca sumele sunt modice; Anshe a inceput prin a cumpara cu 10$ un teren pe care sa-si poata construi o casa. Datorita afacerilor facute ulterior (inchirieri si vanzari de terenuri) firma virtuala a lui Chung a ajuns sa detina proprietati in valoare de 250.000 USD, dolari reali ce pot fi folositi oricand in lumea noastra de zi cu zi.
Si Chung nu este singurul exemplu. Aproximativ 3100 de rezidenti din cei 170.000 de utilizatori Second Life au un profit anual mediu in jurul sumei de 20.000 USD.
Chris Mead aka Craig Altman este un fost muncitor in varsta de 35 de ani din Norwich, Anglia. Dupa ce sotia sa a nascut al treilea copil a decis sa ramana acasa pentru a fi langa aceasta in timp ce sotia sa munceste. A inceput sa joace Second Life pentru distractie insa acum creeaza animatii pentru cupluri; cand utilizatorii dau un click pe o minge cumparata de la el un program automat de animatie porneste si face cele doua caractere sa danseze, sa se tina in brate sau alte lucruri de acest gen. Foarte populare printre jucatorii de sex feminin, aceste animatii se vand la un pret de aproximativ un dolar. Asta nu-l impiedica insa sa vanda aproximativ 300 de copii pe zi, avand in profit saptamanal in jurul sumei de 1.900$.
Pe langa aceste exemple de intreprinzatori unii sunt si mai norocosi. Nathan Keir, creatorul jocului Tringo (un fel de tetris in care trebuie sa combini diferite forme ce apar pe ecran astfel incat sa existe cat mai putine spatii goale), joc ce se vinde in lumea Second Life la un pret de aproximativ 50 USD, a fost cumparat de o companie din lumea reala numita Donnerwood Media ce i-a oferit o suma din 5 cifre plus cota parte la vanzari. Daca jocul se va vinde si in lumea de zi cu zi, are viata asigurata.
Asa ca viitorul se arata luminos in ceea ce priveste oportunitatile de afaceri in lumea virtuala, oportunitati ce nu sunt rezervate doar marilor coorporatii si nu constau doar in publicitate online in cadrul jocului.
Oare cand vom primi un cec pentru munca depusa in joc sau cand ne vom duce la munca printr-un simplu click pe butonul de log in?
Mihai a zis
foarte tare!!! Adica pot cumpara cu $10 un teren si ce mai investesc pe acolo si castig vreo 1000 de dolari pe luna? Cel care a scris asta u poate sa faca un tutorial al jocului ca eu nu inteleg nimic?