Programele Rabla Clasic și Rabla Plus, principalele instrumente guvernamentale de înnoire a parcului auto din România, au fost suspendate pentru următorii doi ani.
UPDATE: Stirea nu e confirmata, a fost data de Antena 3 dar nu de AFM oficial, abia saptamana viitoare se va afla soarta programelor de finantare AFM.
Decizia a fost anunțată de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), invocând necesitatea revizuirii mecanismelor de finanțare și eficientizare a programului.
Această măsură vine pe fondul unei piețe auto deja în declin. În primele cinci luni ale anului 2025, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu aproape 15% față de perioada similară din 2024, potrivit datelor APIA. Segmentul electric, susținut masiv de Rabla Plus în anii anteriori, a înregistrat o contracție vizibilă în ultimele luni, pe fondul incertitudinilor privind subvențiile și costurile ridicate de achiziție.
Programul Rabla a fost lansat în 2005 și a devenit un pilon esențial pentru industria auto din România, în special pentru vânzătorii de mașini electrice în ultimii ani. Suspendarea acestuia riscă să afecteze întreaga industrie auto locală — de la dealeri, la ateliere de service și furnizori de componente.
Reprezentanții AFM au precizat că se lucrează la o reformulare a programului, care ar putea reveni în 2027 într-un format nou, cu accent pe sustenabilitate reală și impact bugetar mai bine gestionat. Până atunci, însă, perspectivele pentru cei care sperau să își schimbe mașina cu ajutor de la stat devin mult mai sumbre.
Personal, vedeam deja această măsură venind de la prima suspendare. Momentan statul român are nevoie de fonduri ca de aer și nu poate susțime multe din programele de genul acesta. Mă aștept să fie la fel cu Casa Verde.






Și eu eram cu avansul pentru Inster dat…
Statul se împușcă singur in picior.
Mașinile din program prin achiziție băgau bani in economie deci ce dădea statul era recuperat destul de repede + ne otrăvim singuri -ratam țintele asumate în fața ue-
Apoi acele mașini consuma, curent, benzina, piese, brăduleți parfumați, lichid de parbriz, iar rablele erau reciclate ceea ce ducea la alte încasări la stat.
Practic fac o economie pe termen scurt cu impact pe venituri pe termen lung.
Restul de porcarii legate de regândirea sustenabilității etc sunt doar povesti.
M-a sunat dealerul și am renunțat la mașină. Mai trag de clio meu din 2005 până pica. Pentru mine era esențial acel ticket de la stat.
Din 10 prieteni nici unul nu-și mai ia mașina rezervată. Economic vorbind e o sinucidere. Dar atât s-au putut
Sunt parțial de acord. Adică aș fi păstrat opțiunea ca oamenii ca tine, care ați dat avans, să beneficiați acum de Rabla. Dar pe viitor se vor vinde mașini oricum. Ca sunt noi sau vechi, tot cumpără lumea.
Marea problemă e dacă reușesc să facă cu banii ceva sau îi vântură peste tot și rămânem iar cu pleava.
Ne otravim singuri, atât cu Programul Rabla, cât și fără el. Soluția reală și ideală ar fi un sistem de transport public urban bine pus la punct. În orașe, oamenii nici măcar nu au nevoie reală de o mașină personală. De ce să plătim noi, toți contribuabilii, pentru ca alții să-și cumpere mașini pe care, în mod normal, nu și le-ar permite? Dacă ai nevoie de un ajutor de stat ca să-ți cumperi o mașină, poate că, de fapt, nu ți-o permiți cu adevărat.
Sunt de acord cu cele spuse de Andrei M . Daca astepti rabla inseamna ca nu iti permiti masina iar noi , ceilalti , te subventionam . O prostie ! In plus , in orase traficul de autoturisme personale ar trebui redus drastic iar masinile cu combustie interzise . Ne sufocam si ne imbolnavim in orase . Traficul este responsabil cu 80% din poluare si iti creste serios temperatura pe timp de vara .
Aveti ce-ati votat !
Desigur , daca votam Simion aveam case la 35 000 si masini gratis ca venea garoiul cu bani de acasa .
Intr-un univers paralel Simion ar fi președintele României . Poți sa ne spui concret niște masuri pe care le-ar fi luat împreună cu guvernul României . Ceva realizabil fără creșteri de taxe sau tva ? Tot aud ca asta ați votat asta aveți.
Sa stii puteam avea cate o dacie per roman .
Nu aveam nimic pentru ca e împotriva proprietății individuale. Aveam doar imbecili care continuau să facă gargară, ca mai mult nu se poate.
@varucu Exact ca tine sau mai mare!
Ia uite-o cum răsar 😀 Alinuș, stai liniștit, nici nu mă așteptam la altceva din partea ta. Tu care ești englezoi convins. De ce nu te duci la muncă în rusia? Ca e mai frumos acolo decât în Europa. Hai bâști! 🙂
Il schimbam si pe Simion daca nu facea ce a promis, insa momentan noi nu am facut nicio schimbare desi am fost falimentati, noul guvern este aproximativ identic cu vechiul guvern, noii ministrii par a fi luati la intamplare de pe strada, jaful nu inceteaza, vor ca tot pe noi sa ne cocoseze cu taxe marite.
…e dacă reușesc să facă cu banii ceva, exact asta este povestea!
Aici trebuie sa cerem deschidere totala si sa fim intrebati, inclusiv daca de exemplu detergentii care se folosesc in spitale sa fie eficienti impotriva „extraterestrilor” sau doar sa miroasa frumos/// Doar un exemplu, nu dati cu parul ca sunt multe – gen vrem cai ferate, hidrocentrale si reactoare nucleare sau aparam mediul cu orice pret dar aruncam cu bani la chinezi pentru mori de vant si panouri solare? Pana la urma, da am votat democratia si vrem sa participam, ca ne-am saturat de „tatuci” care sa aiba grija 🙂
Deocamdata e cam FAKE NEWS!!
Interesant e ca, in loc sa speri la o Romanie normala, tu te ofuschezi ca nu-ți mai iei mașina anul asta. Pai Romania nu are cum să devină normală cu genul ăsta de oameni, iar aici e o mare problemă.
România are nevoie de o strategie coerentă de dezvoltare în câteva sectoare cheie pentru următorii 50 de ani, la care sa lucreze toți, indiferent de partidul politic. De fapt avea nevoie sa creeze aceasta strategie acum 20 de ani, cel puțin.
Adică să ia 2 sau 3 domenii de interes international și să una/unul printre cei mai tari din lume in domeniile respective.
Dar e mai ușor să faci ceea ce te pricepi: jocuri de oameni mici pe cocioc.
să devină una/unul printre cei mai tari din lume in domeniile respective, am vrut sa scriu
Perfect de acord cu ce trebuia facut de mult, insa care partide? Sau vrem alt tatuc? Ca „partide” nu prea avem, doar acelasi FSN/PCR. Sa vedem acum pe ultima 100m daca reuseste PNL sa se transforme. Ca doar cu o floare de la Oradea, nu se face primavara.
O măsură excelentă, sper să nu fie doar temporară. Nu văd de ce am plăti cu toții întru bunăstarea unor comercianți de autovehicule. Dacă țin morțiș să stimuleze vânzarea cotoroabelelor supraevaluate să o facă liniștiți din propriul profit, nu din buzunarul fraierilor.
La ticket rabla, nu trebuia sa dai o masina veche?
Deci ticketele alea nu sunt chiar impartite asa… pe ochi frumosi, deci incetati cu „de ce trebuie eu sa subventionez”.
Masinile alea vechi au circulat zeci de ani, au platit taxe, si-au mancat malaiu’.
Daaaar, daca la o masina de 30.000 iEuro, stai intr-un ticket rabla de 2.000 iEuro (cifra e din burta, habar nu am cat sunt ticketele alea), poate ca nu esti in pozitia sa iti cumperi o masina noua.