Programele Rabla Clasic și Rabla Plus, principalele instrumente guvernamentale de înnoire a parcului auto din România, au fost suspendate pentru următorii doi ani.
Decizia a fost anunțată de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), invocând necesitatea revizuirii mecanismelor de finanțare și eficientizare a programului.
Această măsură vine pe fondul unei piețe auto deja în declin. În primele cinci luni ale anului 2025, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu aproape 15% față de perioada similară din 2024, potrivit datelor APIA. Segmentul electric, susținut masiv de Rabla Plus în anii anteriori, a înregistrat o contracție vizibilă în ultimele luni, pe fondul incertitudinilor privind subvențiile și costurile ridicate de achiziție.
Programul Rabla a fost lansat în 2005 și a devenit un pilon esențial pentru industria auto din România, în special pentru vânzătorii de mașini electrice în ultimii ani. Suspendarea acestuia riscă să afecteze întreaga industrie auto locală — de la dealeri, la ateliere de service și furnizori de componente.
Reprezentanții AFM au precizat că se lucrează la o reformulare a programului, care ar putea reveni în 2027 într-un format nou, cu accent pe sustenabilitate reală și impact bugetar mai bine gestionat. Până atunci, însă, perspectivele pentru cei care sperau să își schimbe mașina cu ajutor de la stat devin mult mai sumbre.
Personal, vedeam deja această măsură venind de la prima suspendare. Momentan statul român are nevoie de fonduri ca de aer și nu poate susțime multe din programele de genul acesta. Mă aștept să fie la fel cu Casa Verde.
Și eu eram cu avansul pentru Inster dat…
Statul se împușcă singur in picior.
Mașinile din program prin achiziție băgau bani in economie deci ce dădea statul era recuperat destul de repede + ne otrăvim singuri -ratam țintele asumate în fața ue-
Apoi acele mașini consuma, curent, benzina, piese, brăduleți parfumați, lichid de parbriz, iar rablele erau reciclate ceea ce ducea la alte încasări la stat.
Practic fac o economie pe termen scurt cu impact pe venituri pe termen lung.
Restul de porcarii legate de regândirea sustenabilității etc sunt doar povesti.
M-a sunat dealerul și am renunțat la mașină. Mai trag de clio meu din 2005 până pica. Pentru mine era esențial acel ticket de la stat.
Din 10 prieteni nici unul nu-și mai ia mașina rezervată. Economic vorbind e o sinucidere. Dar atât s-au putut
Sunt parțial de acord. Adică aș fi păstrat opțiunea ca oamenii ca tine, care ați dat avans, să beneficiați acum de Rabla. Dar pe viitor se vor vinde mașini oricum. Ca sunt noi sau vechi, tot cumpără lumea.
Marea problemă e dacă reușesc să facă cu banii ceva sau îi vântură peste tot și rămânem iar cu pleava.
Aveti ce-ati votat !
Desigur , daca votam Simion aveam case la 35 000 si masini gratis ca venea garoiul cu bani de acasa .