Revolut, compania fintech cu peste 50 de milioane de clienți la nivel global și mai mult de 4 milioane de utilizatori în România, a lansat o nouă funcționalitate menită să combată fraudele prin impersonare: apelurile în aplicație.
Această funcționalitate adaugă un strat suplimentar de securitate, permișând clienților să stabilească un contact direct și sigur cu echipa de relații cu clienții.
Fraudele de tip impersonare implică persoane care se dau drept reprezentanți ai unor bănci, autorități sau companii, convingând victimele să trimită bani sau să divulge date personale. Deși acest tip de fraudă este într-o continuă creștere la nivel global, Revolut a reușit să mențină numărul de cazuri la un nivel minim, chiar și în contextul creșterii semnificative a bazei de clienți.
Noua funcționalitate din aplicație oferă o soluție eficientă în prevenirea acestor fraude, deoarece apelurile realizate prin aplicație nu pot fi falsificate de escroci. Apelul are loc doar după ce a fost confirmat în prealabil în chat-ul aplicației, astfel încât clienții să fie pe deplin conștienți de interacțiunea cu banca.
Pentru moment, serviciul este disponibil utilizatorilor retail în secțiunea „Ajutor / Securitate și fraudă”, urmând să fie extins și pentru segmentul B2B în viitorul apropiat. Revolut intenționează să popularizeze acest mod de interacțiune pentru a proteja utilizatorii în situații critice.
Directorul Departamentului FinCrime Revolut, Woody Malouf, a explicat că acest demers are ca scop principal prevenirea fraudei prin oferirea clienților de instrumente care să le permită să detecteze tentativele de scam înainte de a transfera bani către escroci. Acesta a subliniat că majoritatea apelurilor băncii sunt efectuate prin aplicație, doar după confirmarea prealabilă a clientului, iar orice apel telefonic neprevăzut, primit prin alte canale, trebuie considerat suspect.
Revolut recomandă utilizatorilor să folosească chat-ul din aplicație ca principal canal de comunicare cu echipa de suport. Această metodă asigură confidențialitate și siguranță maximă în rezolvarea problemelor clienților.
Echipa de suport a Revolut este disponibilă 24/7 în peste 100 de limbi, prin chat sau email. Apelurile în aplicație sunt disponibile momentan doar pentru clienții retail, iar compania investește constant în tehnologii de prevenire a fraudelor, având peste 10.000 de angajați dedicați acestui domeniu. Revolut a prevenit fraude de peste 550 de milioane de euro în 2023 prin implementarea unor soluții avansate de securitate.
Revolut subliniază că, în cazuri speciale, pot exista apeluri telefonice obișnuite, dar acestea se efectuează doar după confirmarea clientului în aplicație și furnizarea unui cod de securitate unic. Orice apel neplanificat fără un astfel de cod trebuie considerat neautorizat și ignorat imediat.
Lasa un comentariu!