Pe vremea în care încă mai testam mașini, adică înainte de pandemie și de criza din domeniu*, țin minte că primul lucru pe care îl observam dacă primeam o mașină folosită de cineva din show-room, era faptul că Strat/Stop era dezactivat.
Băieții de acolo îmi povesteau că ei le dezactivează pentru că pleacă mai repede de la semafoare, iar clienții oricum vor să vadă mașini puternice, nu econome. Bine, între timp, cred că s-a schimbat puțin treaba, de când cu noile evenimente globale.
Dar, hai să începem cu începutul: sistemul Start/Stop este o reușită tehnologică special concepută pentru a elimina timpii morți în care motorul unui automobil funcționa în gol, generând, totuși, emisii poluante. Spre exemplu atunci când stați la semafoare cu secvențe lungi ori atunci când traficul foarte intens vă obligă să vă deplasați în coloană, cu multe perioade de staționare. Logica este cât se poate de simplă: mașina stă, motorul se oprește. Cel puțin, așa zic eu.
Este și un dezavantaj, altul decât cel menționat mai sus – utilizarea sistemului crește de 10 ori ciclul de pornit/oprit pe care un motor îl face în timpul vieții lui. Iar asta presupune o uzură mai mare a acestuia, un tip de baterie special, deci costuri mai mari. Cu toate acestea, la toate mașinile testate, din deținute sau conduse, am lăsat pornită opțiunea. Consider că economia la combustibil și impactul asupra mediului sunt mai importante.
Și acum, să vedem ce spuneți voi, mai ales că noile prețuri ale combustibililor au sărit binișor de limita acceptabilă definită de noi anterior:
- Nu 48%, 335 votes335 votes 48%335 votes - 48% of all votes
- Da 31%, 222 votes222 votes 31%222 votes - 31% of all votes
- Mașina nu e echipată cu așa ceva 21%, 148 votes148 votes 21%148 votes - 21% of all votes
*Din cauză că timpii de livrare a noilor mașini sunt destul de mari, dealerii preferă să nu mai ofere sesiuni de test drive peste weekend, sau de 3-4 zile, ca anterior. Prin urmare, lipsa acestui tip de materiale de pe blog, cu unele mici excepții.
Se poate dezactiva pemanent? Intreb pt VW Tiguan 2016. Multumesc.
Da, se poate. Din tester specializat dedicat.
Se poate, dar se pedepseste cu dosar penal.
Dezvolta partea cu dosarul penal. E legal si sa dai km inapoi. E ilegal sa inseli…
Mai trebuia adaugata o optiune: „Nivelul bateriei a scazut sub 70% si nu mai functioneaza”. Sunt foarte multe masini, inclusiv a mea, unde s-a dezactivat automat pentru ca necesita inlocuire de baterie, inlocuire pe care nu o voi face intrucat pornirea masinii la rece se face in continuare fara probleme. Practic mai poti trage cam 2 ani de baterie atunci cand acest sistem se dezactiveaza.
Bateria aia e facuta sa mearga intr-un anumit fel. Daca nu o inlocuiesti cand trebuie, ma gandesc ca faci la fel cand ai pana – mai ai trei roti pe care sa mearga masina…..
Nu cred ca protejam mediul daca schimbam bateriile de la masina des pentru a functiona start/stop-ul.
Cand aveam masina pe combustie, il foloseam din respect pentru pietoni, biciclisti, motociclisti si alti participanti care respira aerul de afara din jurul meu.
Eu stiu cat e de rau sa mergi pe langa o coloana plina de masina la care le merge motorul in gol. E cancer pe paine. 🙂
Daca citesti mesajul de mai sus, o sa vezi de ce nu prea sunt sanse sa ne facem bine in perioada urmatoare…
La masina personala nu am start / stop, dar cand folosesc masina de la birou il las pornit si tocmai din motivul asta am votat cu „DA”. In principiu din 3 motive – aer curat, consum redus, liniste in masina. Mediul inconjurator e mai important pt noi. Dar in acelasi timp ma gandesc – reducem consumul cu acest sistem de start / stop – dar uzam motorul, care va fi schimbat la un momentdat (uneori cu tot cu masina) – se recicleaza in totalitate motorul (masina) ? Nu cumva stricam mai mult si poluam pe alta parte ?
Da. Il folosesc in general.
Il dezactivez doar daca e cald si sunt cu copilul in masina. Atunci consider mai importanta climatizarea continua.
Motorul porneste automat cand scade/creste temperatura in masina, dar da, poate ca vei simti o usoara diferenta pana se intampla asta.
Stiu ca porneste automat, dar diferenta de temperatura si umiditate e suficienta pentru ca un copilul mic sa transpire. (copilul este inconjurat de scaunul de masina, nu doar de o centura)
Cand nu este asa cald afara nu e necesar sa dezactivez.
Nu imi place. Il dezactivez. E enervant cand e aglomeratie si mergi putin, stai, mai mergi putin. La orele de varf.
Acolo isi atinge el de fapt scopul.
Sunt foarte mulțumit de sistemul start-stop pentru motivele enumerate de voi mai sus și sunt bucuros să îl folosesc.
De ce spuneti de uzura mai mare? In acele cateva zeci de secunde sau minute cat motorul sta oprit uleiul ramane exact unde trebuie sa fie deci nu ai frecari suplimentare. Daca motorul e si la temperatura optima cu atat mai mult totul e la cota corecta.Eu cel putin asa stiu.
Multi nu inteleg cum functioneaza sistemul start-stop si o baga pe asta cu „uzura motorului”. Sunt mai multe sisteme de start-stop si toate functioneaza diferit. Uzura este minima, iar daca ai o masina noua si o vinzi sau o schimbi cand ajunge la 200.000km, atunci poti sa folosesti SS fara probleme pentru ca pana la acel km nu o sa ai probleme cu motorul. Iar 200.0000km tradus in ani e destul de mult.
da numai ca noi le cumparam la 198.000 pe bord, ca sa fie sub 200k si de fapt au 400k.
il opresc cand pornesc masina, dar il folosesc atunci cand sunt ambuteiaje sau stai mai mult pe loc.
Este enervant ca se opreste motorul inainte de a se opri masina, iar eu am tendinta sa ridic putin piciorul de pe frana fix inainte sa se opreasca masina pentru a elimina zgaltaiala aferenta. Si fix in momentul ala intra start/stop si opreste motorul…evident se reporneste o fractiune de secunda mai tarziu(si din acest motiv il opresc cand plec la drum)
Din pacate nu am asa ceva.
Dar am mai mers pe masini cu Start-Stop si la inceput ti se pare enervant, dar te obisnuiesti cu timpul.
Si in combinatie cu Auto-Hold este senzational.
Mai enervant mi se pare sa stau cu piciorul pe frana tot timpul.
Pana la urma „scopul scuza mijloacele”: economia de carburant si reducerea poluarii este semnificativa.
Cei cu hybrid pot vota cu DA?
pot 🙂
Buna ziua,
E o tehnologie inutila si creata special pentru a pacali consumatorii, s-a constatat clar ca pentru a face economie la carburat utilizand aceast sistem ar trebui ca la fiecare oprire sa stai cel putin 50 secunde la semafor si aici nu s-a luat in calcul uzura pronuntata provocata de aceast echipament.
Este ca si tehnologia masinilor hibride ( iti vand o tehnologie „verde„ prin care isi puncteaza politica Eco a companiei si tu platesti ca inecatul tot felul de tehnologii care ulterior ii ajuta doar pe ei sa incaseze facturi grase la intretinerea masinilor dupa ce ies din garantie) singurele masini hibride adevarate sunt cele Electrice cu generator cu motor termic. Restul sunt facaturi vandute la preturi exorbitante.
Ai si vreo dovada scriptica pt asta, sau doar discutam discutii?
Sunt de acord cu tine. Marketing de 2 bani. Mai e si ala “follow me home”. Alt gunoi de marketing fara sens pe planeta asta. DAR noi ne platim pe toate. Nu prea mai pot alege ca optional sistemul respectiv.
@Vly
Amice, ești praf și pulbere pe tema asta.
Eu am testat personal pe autoturismul meu consumul cu sistemul oprit și cu el activat la 100km parcurși.
Diferența de consum constatată de mine a fost de 1,3 l la cei 100 km.
Am avut consum cu el dezactivat de 8.1%(preponderent în oraș, dar nu București), iar cu el activat am scos în aproximativ același scenariu 6,8%.
Diferența e clară iar eficiența sistemului există în mod real, chiar dacă și eu vara când e foarte cald îl dezactivez ocazional pentru că am o mașină neagră și crește brusc temperatura deoarece AC-ul se oprește.
Dar să spui că e doar o păcăleală de marketing denotă multă prostie sau macar necunoașterea realității.
Cu tot respectul.
Pentru baiatul cu merele, probabil ca ti-ai luat recent masina noua si iti reiese inca faptul ca ai luat teapa?
Dovada ar fi Toyota Prius, cate masini hibrid dupa ea a ajuns la un consum de carburant echivalent?
Multumesc,