Rata globală de vânzări a smartphone-urilor a scăzut cu 8% în perioada iulie-septembrie în comparație cu valorile din aceeași perioadă a anului trecut.
Cel mai recent raport de la Counterpoint sugerează că scăderea vânzărilor este cauzată în principal de cererea mai lentă din partea consumatorilor. Piața a înregistrat o ușoară creștere de 2% în T3 în comparație cu T2, probabil datorată lansării seriei iPhone 15 în luna trecută.
Samsung și-a menținut poziția de lider global în segmentul smartphone, cu o ”felie” de 20% din totalul vânzărilor în trimestrul 3. Seria Galaxy A a fost principalul factor de succes pentru brand-ul sud-coreean. Apple s-a clasat pe locul doi, cu 16% din piață, în timp ce Xiaomi a ocupat locul trei cu o cotă de piață de 12%. OPPO (10%) și vivo (8%) au fost celelalte branduri din top cinci.
Honor, Huawei și Grupul Transsion (Tecno, Infinix, itel) au fost singurele branduri care au înregistrat creștere pozitivă față de anul precedent în Q3, în timp ce toate celelalte branduri majore din top cinci (cu excepția Apple) au înregistrat scăderi cu două cifre pe baza anuală. Analiztii de la Counterpoint se așteaptă ca momentumul din luna septembrie să continue în trimestrul IV, cu o cerere puternică care să încheie anul în perioada sărbătorilor.
Sursa: counterpointresearch.com
Lasa un comentariu!