Noaptea trecuta, cand noi ne agitam pe aici cu Black Friday, Elon Musk anunta doua noi masini: un cap tractor, numit Tesla Semi, si o noua decapotabila, numita tot Roadster. Ambele sunt destul de impresionante.
Nu vreau sa insist mult pe detalii pentru ca daca va uitati la clipul de mai jos, ceea ce recomand, o sa aflati tot ce va intereseaza. Dar, pe scurt.
Tesla Semi
- Autonomie: 500 mile (~800 Km) la viteza de autostrada (300 mile in 30 de minute de incarcare)
- Acceleratie: 0-100 Km/h in 20 de secunde cu incarcatura de 36 de tone (fara in vreo 5 secunde)
- Patru motoare
- 5000 de dolari rezervarea
- Lansare pe piata in 2019
- Mai economic ca un cap tractor diesel
Tesla Roadster (2)
- Autonomie: 620 mile (~1000 Km)!!!
- Acceleratie: 0-100 Km/h in 1.9 secunde, fiind cea mai rapida masina de serie din lume
- Are 4 scaune
- Costa 200.000 in varianta cea mai ieftina
- Rezervarea costa 50.000 de dolari
- Lansare pe piata in 2020
Ce crezi ca am facut eu la 6 dimineata? E super fain sa vezi astfel de evenimente live si daca e vorba despre Tesla cu atat mai mult pentru ce nu stii nici o data ce urmeaza. Evenimentul oficial a fost lansarea Tesla Semi si undeva dupa vreo jumatate de ora cand toata lumea credea ca se termina, ce crezi ca a iesit din remorca unul camion? Un Roadster condus de Franz (pentru cei care nu stiu cine e: https://en.wikipedia.org/wiki/Franz_von_Holzhausen).
Le urez succes, dar mai intai Tesla are nevoie sa-si rezolve problemele de productie, deoarece nu fac fata la cereri, Tesla Model 3 are o lista luuuuuunga de asteptare si deja multi clienti sunt nemultumiti si isi retrag rezervarile, mai ales ca la banii aia poti cumpara spre exemplu Chevrolet Bolt care e tot pe acolo la pret/autonomie sau alte modele gen BMW i3, Nisan Leaf
i3 si Nissan Leaf? Sper ca glumesti…
Stiu ca presa romana in general este plina de porcarii la adresa Tesla (de ce inca nu am inteles) si in special Digi24 care nu rateaza nici o ocazie sa ne zica ei cum Tesla nu face profit si cum nu vor livra, bla, bla, bla. Insa, clientii nu isi retrag rezervarile. Asta e o mare aberatie, in relalitate cei care au rezervare pentru Modelul 3 pot opta pentru Modelul S sau X, nu isi retrag rezervarile doar aleg alta masina (cei care isi permit). Acum ca din peste 500 de mii de rezervari or fi cativa care din diverse motive sau retras, asta nu inseamna nici pe departe ca mare majoritate a clientilor se retrag. Am rezervare pentru modelul 3 si nu am nici cea mai mica intentie sa o retrag.
In alta dezordine de idei, toti am stiut din momentul in care am plasat rezervarea (si am platit cei 1000 de euro) ca este posibil ca livrarile sa sa faca mai tarziu, asa ca asteptam, oricum masina merita asteptarea iar pe mine ma avantajeaza pentru ca am mai mult timp sa strang mai multi bani.
Presa din Romania?
http://www.businessinsider.de/tesla-model-3-production-battery-problems-troubling-2017-11?r=US&IR=T
https://www.forbes.com/sites/brookecrothers/2017/10/08/with-tesla-model-3-production-delays-time-to-rethink-the-chevy-bolt/#3ff1588512b4
Repet, decat sa consume energia cu dezvoltarea de modele noi, mai bine ar investi in marirea capacitatii de productie la modelele existente care oricum se vand bine. Si sincer, nu-i vad bine deloc, deoarece acum cativa ani Tesla nu avea competitor si daca aveau si capacitate mare de productie, erau departe. Dar deja, competitia vine din urma, apar din ce in ce mai multe modele de EV, iar competitorii Tesla au bugete pentru R&D, capacitati de fabricatie si Know-How cu mult peste Tesla. Cu alte cuvinte, au cam pierdut startul, si asta deja incepe sa se vada, actiunile sunt in stagnare, de fapt parerea mea e ca sunt pe un trend descendent deja (pentru cunoscatori, pare a fi un Head and Shoulders pe actiunile Tesla).
@Darius da ce au i3 sau Leaf? Da, stiu ca-s urate…
@XTZ reformulez, presa in general nu doar presa din Romania. Tesla a plecat de jos, de la cativa oameni acum aproape 10 ani si a ajuns astazi la peste 33000 de oameni, spre deosebire de restul companiilor auto care sau dezvoltat in zeci si zeci de ani.
Cat despre competitie, ea nu prea exista azi. Pe piata de EV avem Tesla si restul. In afara de Renault care vinde ZOE pe piata europeana si Nissan care vine Leaf in special in SUA, in rest nu prea exista competitie, insa nici acestea doua nu sunt nici macar aproape dpdv tehnologic de Tesla. Tesla se conduce singura, Tesla are autonomie de multe ori dubla fata de competitile, Tesla isi imbunatateste masinile prin update-uri software la fiecare cateva saptamani, restul industriei iti vand o masina care nu mai evoluiaza in nici un fel dupa ce a parasit poarta fabricii. Tesla este mai mult un calculator decat o masina.
In ceea ce priveste situatia financiara, nu ai cum sa scoti profit in conditiile in care investesti miliarde de dolari sa te dezvolti. Daca Tesla are renunta la investitii (CAPEX) ar fi pe profit din secunda 1. Asta refuza presa sa inteleaga si asa zisii analisti economici.
Referitor la R&D si la Know How, cam tot ceea ce conteaza este patentat de Tesla si aplicat cam de toti cei care produc EV-uri. Sa nu uitam ca in urma cu cativa ani Tesla si-a transformat o mare parte din patente in open source tocmai in ideea de a impinge industria spre o schimbare. Din cate stiu bateriile si chiar drive unit-ul de pe BMW i3 sunt produse de Tesla.
Tesla nu functioneaza ca o companie auto, Tesla este o companie de tehnologie si joaca dupa cu totul alte reguli mult mai apropiate de IT decat de industria auto clasica. Ei nu asteapta pana la noua generatie a unui model pentru a implementa o schimbare. La Tesla daca se decide ca ceva trebuie modifica/adaugat, se modifica liniile de asamblare si urmatoarele masini produse incorporeaza deja acea schimbare. La ei un Model S produs acum 4 ani este complet diferit fata de o masina produsa astazi si nu doar dpdv software. Sa nu mai vorbim de strategia (super inteleapta) de a produce cat mai mult in house comparativ cu externalizarea masiva din industria auto clasica. Este mult mai simplu sa schimbi ceva in interiorul companiei tale decat sa renegociezi contracte cu diversi furnizori si sa ii convingi pe acestia sa isi schimbe ei procesul tehnologic.
Dude, vezi ca am pus acolo un link cu un comparativ intre Tesla Model 3 si Chevy Bolt, din care reiese ca la unele capitole Bolt e peste Model 3, iar la capitolul disponibilitate, ca de aici a pornit toata discutia noastra Chevy Bolt e Available: NOW. Ca de obicei, cu tine nu se poate discuta, eu vb despre problemele de productie iar tu imi raspunzi cu bullshit-uri de marketing pe care ti le-a bagat pe gat tata Musk ca sa mai distraga putin atentia de la problemele de productie, iar tu le-ai inghitit fara sa le mesteci. Musk asta a devenit urmatorul Steve Jobs pentru oile….aaaa….pardon ….copii care nu pot gandi pentru ei.
Bottom line: degeaba Tesla face masini care intr-adevar sunt misto, daca nu sunt in stare sa produca ca sa vanda. Productie=vanzari=profit=compania merge mai departe.
PS: Trecand peste vrajelile de marketing ale lui Musk pe care eu nu pot sa le inghit, si nu inghit in general vrajeala, ceea ce ma oftica pe mine cel mai mult la Tesla este ca daca intr-adevar produceau Modelul 3 (masina electrica ieftina), atunci ar fi fortat toti competitorii sa accelereze cercetarea si scoaterea unor modele electrice, si astfel s-ar fi dus preturile si mai mult in jos si ar fi crescu avansul tehnologic al bateriilor plus o cerere mare de masini electrice ar fi fortat autoritatile/companiile sa instaleze infrastructura necesara masinilor electrice (statii de incarcare). Astfel, trecerea la electric s-ar fi facut mult mai rapid. De aia respect Tesla, pentru ca au scos ceva revolutionar si au zguduit industria auto clasica, au aratat ca se poate, iar acum parca incep sa se culce pe o ureche. Cu cateva sute de modele produse pe luna nu faci mare lucru, daca vindeau sute de mii de unitati pe luna si incepeau sa muste din vanzarile marilor producatori, sa vezi cum incepeau marile concerne auto sa dea din coate si sa investeasca in R&D si in dezvoltare numai pe electric, sa vezi atunci nenica concurenta si preturi. Si mie imi place Tesla si chiar imi permit una (Model 3), da sa o cumpar acum ca sa ce? Sa stau dupa aia cu „Range anxiety” ca nu sunt statii de incarcare suficiente? Pentru cineva care merge preponderent in oras e ok, dar eu mai fac si drumuri lungi si pentru mine deocamdata nu e o optiune.
@XTZ Da, e buna asta, auzi „Bolt peste Modelul 3”. Bolt o sa fie peste Modelul 3 cand nu o sa mai faca Tesla masini. Daca maine se lasa de facut masini si inchid tot, in vreo 5-10 ani o sa ajunga sa ii depaseasca. Ce nu intelegi ca Tesla nu dezvolta un model standard dupa care il produc o multime de ani cum fac altii? La ei toate problemele descoperite se rectifica si toate masinile ce ies de pe banda contin deja toate schimbarile aferente. Sa nu mai vorbim de software.
Tesla este singurul producator de masini care pentru toate modelele a obtinut 5 stele la toate categoriile la testele de siguranta. Asta o stii? Modelul 3 ala de care zici tu ca este atat de slab este mai sigura decat Volvo, o companie cu cate zeci de ani de experienta? Ce rating are Bolt?
Cu ce ma deranjeaza ca nu pot sa cumpar Tesla Model 3 acum? Decat sa compar o gujelia ca Bolt, o jumatate de masina care nu este capabila nici macar sa pastreze singura banda pe autostrada, mai bine astept atat cat va fi nevoie si pana atunci mai strang bani (mai multi bani economisiti=mai putin credit=mai putina dobanda platita=avantaj eu).
Cat despre range, Tesla Model 3 are 350Km sau 500Km in functie de varianta aleasa. Acum zi tu ca conduci mai mult de 350km fara sa faci macar o oprire. Sa nu mai vorbim de faptul ca Tesla se incarca in jur de o ora comparativ cu cate ore la Bolt? Infrastructura exista (https://www.plugshare.com/) da nu o vezi tu ca refuzi sa te documentezi inainte de a induce lumea in eroare. Astazi poti sa ajungi de la intrarea in tara si pana la Bucuresti cu aproape orice masina electrica si asta aproape gratis.
Asa ca pune mana si citeste de preferat inainte sa comentezi un subiect care te depaseste.
PS: „Productie=vanzari=profit=compania merge mai departe” si cum dezvolti in ritm accelerat o companie, doar din profitul obtinut sau pe datorie? Cum e bine, sa investesti profitul (sau mai bine zis ce ramane din el dupa ce platesti dividende, impozite, etc.) si sa cresti cu viteza melcului, sau sa te imprumuti si sa investesti tot pentru a te dezvolta in ritm accelerat? In business (pentru cei care au habar ce e ala) exista o zicala „cei mai buni bani sunt aia care nu sunt ai tai”.
Vezi ca ai aici un tabel cu vanzarile Tesla pe ultimii trei ani: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.
Omule, eu ti-am mai zis tie ca tu ai niste probleme grave de perceptie si intelegere.
„@XTZ Da, e buna asta, auzi “Bolt peste Modelul 3”.” – Vad ca ai inceput sa scoti fraze din context doar ca sa pari ca ai dreptate, sau ce? eu am spus ca la unele capitole Bolt este peste Model 3, subliniind mai ales capitolul disponibilitate. Si mai scoate capul de pe site-ul oficial Tesla de unde iti iei tu spalarea pe creier si mai cauta si pe internet alte opinii, ca daca ai fi facut asa ai fi aflat ca Bolt este peste mai multe modele Tesla la drive range, doar Model S il bate, care e cel putin dublu la pret. https://www.engadget.com/2017/08/03/chevy-bolt-consumer-reports-range-test/
Pe langa asta tot Consumer report mai zice si ca masinile Tesla au scazut la capitolul calitate, se strica mai des decat in alti ani. https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/10/22/consumer-reports-rejects-teslas-criticism-its-ratings/788011001/. Si daca nu stii cine e consumer report, afla ca este o organizatie independenta care cumpara produse din piata si le testeaza. Repet cuvantul INDEPENDENTA, nu e sponsorizata de nici-o companie, ca sa fie suspiciuni ca sunt impartiali.
Dai exemplu Volvo, ca bla bla, dar de tesla care a promis emergency braking sistem in viitorul apropiat si pana la urma au instalat cu chiu cu vai aceasta tehnologie abia dupa ce au fost amenintati cu un class-action lawsuit in SUA, tehnologie care pe Volvo exista de vreo 7 ani standard pe toate modelele. https://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/04/26/consumer-reports-dings-teslas-ratings-over-braking/100897950/
„Tesla este singurul producator de masini care pentru toate modelele a obtinut 5 stele la toate categoriile la testele de siguranta. Asta o stii?” – nu te mai infoi asa, ia pune Tesla sa faca o masina mica gen Micra sau Polo si sa-i vad daca mai scot 5 stele. E vorba de dimensiuni, dintr-o masina mica e greu sa scoti 5 stele la crash teste pentru ca … fizica. De aia ceilalti producatori care au si modele mici nu au 5 stele pe toata gama, nu mai bate campii.
„Modelul 3 ala de care zici tu ca este atat de slab…” – again, imi pui cuvinte in gura pe care eu nu le-am spus/scris. Arata-mi si mie unde am scris eu ca Model 3 e slab. Am zis ca este masina electrica ieftina de la Tesla, asta nu inseamna ca este si slaba, sau tu ai probleme in a intelege sensurile dintr-o propozitie.
„Cat despre range, Tesla Model 3 are 350Km sau 500Km in functie de varianta aleasa.” – fac des Constanta – Valea Prahovei. sunt ~ 400-450 km pana acolo. Pe autostrada nu sunt statii de incarcare, decat in orase, adica sa intru in traficul de cosmar din bucuresti sau ploiesti ca sa incarc? Inca o chestie, langa mine este Cora, care are o statie de incarcare in parcare la subsol. Acolo tot timpul vad cate 2 masini puse la incarcat, rar am vazut cand era liber. Mie nu-mi place sa-mi complic viata, sa stau sa astept cand se elibereaza statia, timpul meu e pretios. Cand o sa se dezvolte infrasructura atunci da, o sa merite, deocamdata repet, pe mine nu ma coafeaza o masina electrica, chiar daca imi doresc, sunt prea multe batai de cap iar viata e scurta.
„Vezi ca ai aici un tabel cu vanzarile Tesla pe ultimii trei ani: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla,_Inc.”
– haha, da , buna gluma, mai dai si exemple. Deci in Trimestrul 3 din 2017 Tesla a vandut 26150 de masini per total (toate modelele). In comparatie, General Motors a vandut doar in SUA 3 milioane. Comparativ, vanzarile Tesla sunt maruntis pentru marile concerne auto. Si aici revin iar la oful meu, ca masinile Tesla s-ar vinde, daca ar fi produse…
„In business (pentru cei care au habar ce e ala) exista o zicala “cei mai buni bani sunt aia care nu sunt ai tai”.” – frate, abtine-te, ca esti pe langa. Ce treaba au imprumuturile cu faptul ca ei nu sunt in stare sa produca? Bani au, nu a zis nimeni ca Tesla nu are bani, au investitori garla, dar de multi ani incoace ei nu sunt in stare sa creasca productia. Despre asta e vorba. Tu tot ocolesti subiectul asta de la care a pornit toata discutia noastra si bati campii cu alte bullshit-uri doar ca a zis cineva ceva de rau despre obsesia ta, Tesla.
Cum zice cineva ceva de idolul tau, cum apari si tu cu comentarii contrare, dar problema este ca nici nu combati pe subiect, tu pui pe tapet niste spalari pe creier scoase de departamentul de marketing de la Tesla si rostite impachetat frumos de Steve Jobs…aaa…pardon….Elon Musk pentru cei cu mintea odihnita. Da, da, bla bla, stim si noi ca Tesla sunt misto, chiar sunt, dar producem si noi ceva mai multe masini ca sa putem cumpara, daca tot sunt atat de faine?
Asta este ultimul meu comentariu, deoarece, ma repet, cu tine nu prea se poate discuta. Fanboy-ismul tau patologic referitor la Tesla devine enervant. Devine atat de enervant ca ajungi sa urasti Tesla fara sa vrei din cauza la fanboy-ii obsedati ca tine care predica peste tot ca martorii lui Iehova care vin la usa si nu mai scapi de ei. Exact ca la Apple, datorita fanboy-iilor obsedati care aveau aere de superioritate a ajuns sa se imparta lumea in cei care sunt obsedati de Apple si cei care urasc Apple. Dar vezi ca si in cazul Apple, au ajuns fanii Samsung sa-si bata banana de fanii Apple cand s-a intors roata si a inceput Apple sa copieze Samsung.
Din cate se pare, marele GM intr-un an a reusit sa vanda vreo 17000 de Bolt. Adica mai putin decat vinde Tesla intr-un trimestru si tu tot dai cu aberatia inainte. Dupa cum am mai zis, pune mana si citeste inainte sa comentezi despre lucruri care te depasesc. Material de studiu: https://www.google.ro/amp/s/cleantechnica.com/2017/11/19/gm-serious-will-still-take-16-years-catch-tesla/amp/#ampshare=https://cleantechnica.com/2017/11/19/gm-serious-will-still-take-16-years-catch-tesla
Bolt are cateva luni de cand este pe piata, nici macar un an nu a facut. Testa a vandut din primul an cu sutele de mii? Oh wait, nici macar acum dupa 10 ani nu vand cu sutele de mii, not even close. Dar discutia era despre vanzarile de masini cu motoare conventionale vs EV’s iar tu bineinteles ca nu ai inteles nimic din ce am scris mai sus, tu tot timpul intelegi pe dos, sau intelegi doar ce-ti convine tie. Iar esti idiot gratuit. Dar m-am obisnuit cu tine.
Si uite asa discutia degenereaza ca de obicei si ce poate sa faca decat sa jigneasca. Atat stie, atat poate, atat il duce mintea. Pe principiul ce nu intelegem nu e bun si trebuie distrus. Gandirea omului de pestera.
Articolul este despre lansarile Tesla nu despre industrie in general, industie ce a avut mai bine de 100 de ani sa ajunga la nivelul actual. Iar tu te astepti ca Tesla dupa nici 10 ani de activitate sa concureze de la egal la egal si sa produca milioane de masini. Si tot tu zici ca nu face profit. Nici acum nu vezi contradictia? Ori profit ori dezvoltare ce la un moment dat va duce la productie semnificativa.
Astazi in industria auto de la varianta finala a unei masini si pana la productia de masa trec cel putin 3 – 5 ani. Stii asta? Tesla se chinue sa fac asta in mai putin de 2 si tu imi spui mie ca nu produc suficient. Ai idee ce provocari tehnice sunt? Ai idee cat de complicat este sa pleci de la zero cu o linie de asamblare si sa ajungi sa produci macar sute de masini pe saptamana? Da vorbim sa ne aflam in treaba. Numai sincronizarea diverselor masini de pe linia de asamblare dureaza cateva luni, urmeaza optimizarea, sa nu mai luam in calcul eventualele probleme de design sau de executie a utilajelor.
Revenind la EV-uri, vanzarile pe totalul industriei au crescut anul asta cu aproape 50% comparativ cu anul trecut. Date statistice:http://www.ev-volumes.com/
@Marius da desteptule, articolul este despre lansarile Tesla, dar tu ai raspuns la comentariul meu incercand (fara succes) sa sa-mi demonstrezi ca de fapt Tesla e bine, cand ei de fapt au o foaaaaarte mare problema cu productia. Citeste asta http://www.automarket.ro/stiri/carlos-ghosn-despre-tesla-acum-vinde-idei-va-veni-un-moment-cand-piata-ii-va-cere-rezultate-lui-elon-musk-e-posibil-ca-acel-moment-sa-nu-fie-cel-pe-care-l-vrea-el-81221.html, dupa care arunca un ochi pe actiunile Tesla si ai sa te convingi ca ceea ce zice nenea Grosn este foarte aproape de adevar.
Hai ca e buna asta, actiunile Tesla. Acele actiuni care au crescut atat de mult anul asta astfel incat Tesla a ajuns a doua companie americana devansand GM desi tot Tesla e de multe ori mai mica si produce de multe ori mai putin decat GM. Despre actiunile astea vorbesti? Sau cand au atins maximul (acum cateva luni) nu contau, acum cand toata bursa pariaza impotriva Tesla (nimic nou) actiunile sunt importante din nou.
Pai hai sa vedem, la inceputul anului o actiune Tesla era cotata la putin peste 200$ (216$ mai exact in prima zi din an), acum este 312$ (astazi). Dupa cum vezi actiunile sunt extrem de afectate atat de problemele de productie cat si de laturile din presa si de idiotii care le cred, insa mai ales de speculatorii de pe bursa care incearca sa isi marcheze profitul facand ceea ce se numeste „short” in speranta ca exista suficient de multi cretini care sa vanda astfel incat pretul sa se prabuseasca. Material de studiu:
https://www.google.ro/search?ei=bWYWWo2vIerQgAaY0oVo&q=tesla+stock&oq=tesla+stoc&gs_l=psy-ab.3.0.0i131i67k1j0i131k1j0l8.4174.5329.0.7402.5.5.0.0.0.0.197.751.0j5.5.0….0…1.1.64.psy-ab..0.5.749…0i67k1.0.-t2GvOXk4Gw
https://www.google.ro/search?ei=IWcWWr3gD8uIgAbmu4KIDQ&q=shorting&oq=shorting&gs_l=psy-ab.3..0i67k1j0l9.145239.146375.0.146902.8.8.0.0.0.0.248.894.0j4j1.5.0….0…1.1.64.psy-ab..3.5.893…0i10i67k1j0i131k1j0i10k1.0.NZ5FqqIhDpw
Revenind la productie ca asta ne intereseaza, din cate se pare multi dintre cei care au rezervat un Model 3 au primit invitatie zilele astea sa isi configureze masina. Este vorba de cei care locuiesc in imediata vecinatate a fabricii din California si detin un alt model de Tesla. Si nu e un caz izolat, se pare ca sunt destul de multi. Asadar Tesla se pregateste sa inceapa serios productia Modelul-ui 3 in ciuda analistilor de carton, in ciuda presei, in ciuda bursei. Pentru ca normal, ce nu inteleg (probleme tehnice, inginerie pe romaneste) incearca sa demonizeze in speranta ca industria auto clasica mai prinde cativa ani de profituri serioase inainte sa devina o relicva si o pata neagra in istoria omenirii.
Hai că mă bag și eu.
Ce mi se pare o tâmpenie din partea Tesla e faptul că lansează niște chestii inutile în prezent (gen acest Roadster și cap tractor) în loc să se concentreze asupra producției mașinilor obișnuite. Adică ălea pe care ni le-am putea permite și noi.
Cică Roadster-ul e cea mai rapida mașină de serie din lume (când de fapt ea doar accelerează cel mai repede, nu are cea mai mare viteză) dar plănuiesc s-o lanseze abia în 2020…Cum poți spune așa imbecilitate?!
P.S: Ariel Atom V8 sau KTM CrossBow sau XBow s-ar putea să accelereze la fel de repede sau chiar mai repede ca Tesla. Și da, sunt mașini de serie.
@NBA Nu iti mai bate capul cu Marius. I-ai explicat si tu, i-am explicat si altii, i-a explicat pana si Carl Grosn, sau multi altii legat de productie, pana si Musk a recunoscut ca are probleme cu productia, dar el o tine tot pe a lui. Omul este analfabet functional, citeste dar nu intelege ce a citit. Si eu in comentariul initial nu am scris decat ca au probleme de productie, iar el a luat-o ca pe un afront personal si a inceput sa insire vrajeli de marketing cum ca Tesla e compania perfecta si de ce ma iau eu de ea, ca deh, spalarea pe creier functioneaza la fel ca in cazul Apple. Cam asta e nivelul lui, atata intelege, atata poate.
@XTZ cum e cu actiunile Tesla, nu ne explici tu in calitate de analfabet nefunctional? Ti-am explicat mai sus dar refuzi sa intelegi ca na propaganda e propaganda si voma presei de profil trebuie scuipata in continuare in creerele credule ale celor ca tine. Un pic de voma bine tintita se pare ca prinde bine cu ignoranta si lipsa de cunostinte tehnice specifica exemplarelor ca tine.
Cat despre productie, ti-am mai zis o data si ma repet ca din pacate nu esti capabil sa intelegi din prima, poate cer prea mult. De la design-ul final al unei masini si pana ce iese seria 1 pe poarta fabricii trec 3 – 5 ani, Tesla incearca sa faca asta in 2 ani. Acum ai inteles sau trebuie sa iti desenez? Ai prins si tu o flegma „probleme cu productia” si o rumegi in continuare ca o masinarie stricata. Nu stii ce e in spate, nu citeste si nu te documentezi ce se intampla de fapt acolo. Din cate se pare nu ai cunostinte tehnice ce sa mai zic de WCM (World Class Manufacturing – cauta pe google) si alte OZN-uri, da te dai expert.
„Tesla e compania perfecta” – unde am zis eu asta? Tesla nu e compania perfectam insa astazi una din putinele companii care inoveaza. Si Tesla inoveaza big time.
@NBA Orice companie, nu doar Tesla, incearca sa se extinda si sa scoata in permanenta lucruri noi chiar daca tu nu le vezi utilitatea. Sa nu crezi cumva ca noile lansari afecteaza productia modelului 3 cum incearca sa induca voma presei de profil. Sunt echipe diferite, probabil in locatii diferite si de indata ce design-ul pentru Modelul 3 a fost gata echipa aferenta a trecut la altceva. Echipa de design nu e tot una cu echipa de productie. Momentan problemele au fost (si zic au fost pentru ca deja mare parte sunt rectificate si conform informatiilor disponibile in acest moment Tesla pregateste accelerarea productiei) pe partea de productie nu pe design.
Cat despre cele 1.9 secunde, au spus clar ca e vorba de timp de accelerare 0 – 60mph (sau 0-100km/h pentru noi) nu de viteza. Nu stiu unde ai vazut tu asta, eu am vazut live evenimentul si iti spun ca nu e vorba de viteza. Viteza au spus ca este peste 250Km/h ceea ce oricum este o porcarie pentru ca nu ai unde sa mergi si 99% din soferi nu sunt capabili sa controleze un automobil la o astfel de viteza.
Referitor la Semi, este o piata foarte importanta si nu doar pentru Tesla. Daca detele furnizate de ei se dovedesc adevarate si Semi va fi mai ieftina per total comparativ cu un Diesel, atunci chiar va fi o mare revolutie.
Semi va pleca de la 150k$ si se pare ca datele lor sunt corecte: https://www.engadget.com/2017/11/23/tesla-semi-electric-truck-price/
Marius, nu prea ma pricep la piata de actiuni, doar ca de 5 ani fac trading pe equities si comodities internationale si culmea, castig si bani, asta pe langa jobul principal, asa nepriceput cum sunt. Si tocmai acest hobby, daca-l pot numi asa, m-a invatat sa fiu impartial, deoarece pe bursa daca nu iti faci analizele cat mai obiectiv inainte de a intra intr-o pozitie, faliment scrie pe tine. Pe bursa nu exista sentimente, investitorii vor profit, ca doar de aia investesc. In ochii investitorilor, sunt 3 tipuri de companii pe bursa. Companiile care performeaza (au profit sustinut pe o x perioada de timp), companiile care nu performeaza dar au loc de extindere si crestere a profiturilor in viitor, si companiile care nu performeaza. Tesla este in a 2-a categorie, nu are profit de multi ani, dar investitorii si traderi vad loc de crestere si profit in viitor. Numai ca aici e cu schepsis. Investitorii iti acorda un grant de cativa ani ca sa performezi, dar daca nu faci asta, dupa o perioada incep sa isi puna intrebari daca esti in stare sa le aduci profit si luna de miere se termina, se opreste robinetul de bani. Nu te mai bag in analize fundamentale sau tehnice pe actiuni ca as scrie prea mult si oricum te-ai uita ca vita la poarta noua.
„…propaganda e propaganda si voma presei de profil..” – da, asa e , Soros, iluminati, extraterestrii, Bugs Bunny, Basescu, monstrul din Loch Ness, astia sunt de vina pentru problemele de productie Tesla. Deci presa asta rea nu spune decat un lucru cert si anume ca in ACEST MOMENT, Tesla are probleme cu productia, si acest lucru este recunoscut de toata lumea, inclusiv de Elon Musk. Ca pe viitor exista posibilitatea sa isi mareasca productia, asta este alta discutie. Dar presa nu face stiri pentru viitor, ei relateaza faptele prezente. Nu te vezi ce paranoia esti, toata lumea are ceva impotriva la Tesla. Cu toate astea, toata lumea, inclusiv presa nu spune decat niste fapte confirmate de realitate. Gizaz, esti fara scapare.
Ok, deci daca imi dai dreptate ca Tesla are probleme cu productia, asa cum am scris in primul post, atunci pentru ce ne certam? Ca tot nu inteleg? Aaa, stai, ca mi-am dat seama, doar simplul fapt ca cineva a zis ceva negativ de compania asta care te-a spalat pe creier, te deranjeaza.
Chiar ca este ultimul meu comentariu, te las in ignoranta ta sa te rogi fericit la zeul Musk.
Omul o tine pe a lui si un castig de 98.56$ pe actiune intr-un singur an este un lucru rau. Pun pariu ca sunt o multime de companii din prima categorie care ti-au adus o multime de bani.
Ceea ce nu inteleg oamenii ca tine (destul de multi insa din fericire pe cale de disparitie) e ca nu toti oamenii se duc pe bursa sa faca profit cu orice pret si mai ales fara a tine cont de consecinte. Sunt oameni care investesc pentru ca cred in Tesla si in industria verde in general in timp ce altii incearca cu orice pret sa distruga aceasta industrie. Si tot ei peste cativa ani/zeci de ani or sa ajunga sa ne vanda aer la stricla cum se intampla deja in China. Induc oamenii in eroare, inventeaza probleme acolo unde nu sunt, nu inteleg nici cele mai elementare aspecte ale procesului de productie, habar nu au pe ce planeta traiesc (cat o sa mai putem trai pe ea) dar continua sa se exprime in speranta ca si altii vor face ca ei.
In ultimele doua luni nu a existat saptamana in care presa sa nu ridice in slavi cate un Tesla killer, nu a fost zi in care sa nu apara o stire despre falimentul inevitabil al Tesla, sa nu mai vorbesc de televiziuni care nu stiu cum sa convinga oamenii sa isi retraga rezervarile pentru Modelul 3. In perioada asta industria de lobby a tocat tone de bani doar, doar scapa de Tesla ghimpele din coasta industriei auto.
Si surpriza, Tesla incepe livrarile pentru cei care au rezervare incepand cu sfarsitul lunii decembrie: https://www.teslarati.com/tesla-invites-model-3-customers-order-december-delivery-expected/
PS:
Asa ca dormi linistit, e mai bine pentru tine si pentru cei care din pacate citesc ceea ce scrii. Sincer imi pare rau de tine ca ai ajuns in stadiul in care nu mai crezi in viitor, dar asta nu iti da dreptul sa iti bati joc de cei care inca incearca sa faca ceva indiferent care este motivatia lor. Sunt oameni ca Elon Musk, Linus Torvalds, etc. care duc tehnologia mai departe si macar pentru curajul lor, cei ca tine ar trebui sa ii respecte. Sunt oameni care muncesc mai mult de 80 de ore pe saptamana in timp ce noi ne plangem de 40 si unii mai au si tupeul (sa nu zic nesimtire) sa vorbeasca despre ei ca si cum i-ar cunoaste si ei ar fi mai buni.
Iti recomand sa citesti o carte inainte sa vorbesti despre Musk: https://www.emag.ro/elon-musk-tesla-spacex-and-the-quest-for-a-fantastic-future-ashlee-vance-author-9780062301239/pd/D6S200BBM/?X-Search-Id=30130e99f508ac9ac3af&X-Product-Id=27092877&X-Search-Page=1&X-Search-Position=19&X-Search-Action=view
Sint modele de masini foarte frumoase , dar putini si le pot permite .
O iluzie. Comparativ cu o masina pe care platesti sa spunem 40000 de EURO (si sunt o multime de astfel de masini in Romania), o Tesla te costa mult mai putin. Diferenta este ca la Tesla trebuie sa platesti toti banii la inceput in schimb ce la o masina clasica platesti mai putin la inceput insa te costa dupa (combustibil, revizii, reparatii, mediu, sanatate, etc.).
Intra in programul rabla de la noi?
Din pacate nu. Una dintre conditiile idioate ale programului rabla este sa existe un distribuitor autorizat in Romania si Tesla nu au asa ceva. Pe viitor tot ce e posibil.