In urma cu vreo 3-4 ore, adica pe la ora 15-16 tot sistemul informatic ING a cazut. Am experimentat asta pe pielea mea, cand am vrut sa fac o plata cu cardul si n-am putut, dupa care am vrut sa verific soldul prin aplicatia Homebank pentru mobil si aceasta nu mai mergea. Se pare ca inca sistemul nu si-a revenit, iar ING nu stie cand se va intampla asta.
Ca atare, tot ceea ce tine de ING a fost mort: bancomate, plata cu cardul sau Homebank-ul pe mobil, pentru ca se pare ca versiunea pentru desktop functioneaza acum, nu stiu daca si ea a fost cazuta sau au reparat-0.
In orice caz, ING a postat acum jumatate de ora un update pe Facebook care spune ca sunt probleme la sistemul de stocare al datelor si ca banii clientilor nu sunt in pericol.
Ramane de vazaut daca a fost o problema tehnica sau una de securitate. Voi ce spuneti? 🙂
Daca le-o trebuit 8 ore si inca nu o rezolvat inseamna ca e bezna totala acolo :))
Sau :server tampon căzut și tinetivă bani si in alte bănci !!
Sau: atac de tip multiplu asupra cardurilor cu plăti rapide,multiple si sume până în 10$/€ și în 5minute până la 300 de plati de pe un card ,dar cum am menționat nu mai mari de 10$/€!!!
Sau atac asupra atm-urilor !!!
De acord cu faptul ca trebuie sa ai si al doilea card, adica tineti-vă banii in cel putin doua banci si pastrati si niste bani cash de rezerva. Oricum este cea mai mare disfunctionalitate a unui sistem informatic bancar de care am auzit pana acum. Baietii astia de la ING, pe langa ca sunt olandezi, se zgarcesc prea tare ca sa am incredere sa le dau din bani. Ca sa nu mai zic de infumurarea de care dadeau dovada prin anii 90 cand discutau doar cu firme. De aceea nu am avut si nici nu vreau sa am vreo legatura cu aceasta banca. Darius, poate ca este momentul sa-ti revizuiesti lista de banci agreate, ce zici?
De exemplu cati dintre voi care aveti card ING ati verificat daca aceasta banca are acoperire la FGDB sau poate nici nu stiti despre ce este vorba? Parca vad ca faceti coada la Amsterdam sa va recuperati banii 🙂
Asa e cu banii virtuali. Daca e o problema mori de foame. De aia prefer cand merg la cumpararturi sa am bani cash.
Mai frumos e ca noi dan bani ptr administrarea conturilor… da cand e o problema doar scuze si atat. Daca esti in vacanta si tr sa achiti hotelu, benzina … , nu cred ca dau vreo despagubire
o fi anaful de vina, ca parca vroia sa vada ce facem cu banii in timp real.
totusi, nu va e frica sa intrati de pe mobil?!
Pana la urma, cand si-a revenit?
Eu am observat inca de Vineri ca pe aplicatia de mobil se afisau tranzactiile si de pe PF si PJ amestecate indiferent de profilul ales.
Pe web functiona ok.
Le-am trimis Vineri si pe mail problema dar se pare ca abia acum au considerat ca trebuie sa dea o informare.
Problema e probabil mai veche dar au acoperit-o ca nu da bine la imagine, dar acum nu au avut de ales.
Probabil ca Luni o sa asistam la un val de retrageri masiv de numerar
Problema inca nu s-a remediat.
Nu am intampinat alte probleme.
Vineri am avut o incasare si o retragere cu cardul fara probleme.
Aviz amatorilor: Nu va tineti toti banii intr-un singur cos 🙂
La logare apare mesajul:
Serviciul Căsuţa de Mesaje nu este disponibil momentan. Vă rugăm reveniţi mai târziu. Mulţumim pentru înţelegere!
Astea n-au azit de backup? cum sa tii datele doar pe un singur server?? :))) Pentru astfel de institutii stiam ca datele nu trebuie sa stea intr-un singur loc … ci in 3 zone diferite … wtf ing =))
Invata ce este un domain controler si child domain administrator;
PFF si SFF ….
@ sciuro
Serviciul de plata cu cardul NU este garantat ~ doar recomandat.
A, nu merge ATM-ul ?
~Remediem problama in timp util
~ Please hold….
Serios? Pana si ISP-ul meu de cartier are 99% uptime trecut in contract. Bine ca asta inseamna ca poate sa ma lase 5 zile pe an cu ochii in soare asta este alt aspect. Banuiesc ca si ING-ul a avut grija sa-si treaca in contract un uptime la fel de lejer ca sa nu aibe probleme. Insa ce facem cu FGDB-ul? Mai tineti banii la ei?
Ma refer la vechea poveste cu „nu garantam calitatea serviciului ci doar functionalitatea sa, in caz de nefunctionare facem tot posibilul pentru a restabili serviciul in timp util”
Am formulat ei prost in post-ul anterior.
Si pierderile MEGA IMAGE cine le acopera? Pentru ca nu au putut sa incaseze „carduri” ma gandesc ca vor cere ceva despagubiri si probabil ca mai sunt si altii..