De câțiva ani, producătorii de smartphone-uri încearcă să ne inducă ideea că SoC-urile mobile au devenit atât de performante încât pot rula titluri AAA la o calitate aproape la fel de bună precum consolele convenționale. Doar că mai nimeni nu pare să fie interesat de acest aspect – ecranele smartphone-urilor, deși s-au mărit simțitor în ultimii ani, sunt încă prea mici pentru jocuri AAA, controllerele on-screen sunt greoaie, iar autonomia de abia dacă ajunge la două-trei ore în cazul titlurilor cu grafică complexă.
Drept dovadă, nici jocurile AAA portate pe smartphone-uri nu se vând prea bine. Capcom, de exemplu, pare că insistă foarte mult în această direcție, doar că vânzările se lasă așteptate. Ultima apariție a publisher-ului pe iOS, Resident Evil 2 Remake, nu a atins nici măcar pragul de 10.000 de exemplare vândute. Iar publisher-ul, într-o mișcare lipsită de sens, a ales chiar să crească prețul jocului de la 10 dolari, cât a fost la lansare, la 40 de dolari în urmă cu câteva săptămâni.
Realist vorbind, publicul țintă, amator de jocuri pe smartphone, nu va plăti sub nicio formă prețuri atât de piperate pentru un joc, indiferent de calitate și de fidelitatea grafică oferită, iar asta se reflectă foarte bine și în cifre: de la scumpirea din 9 ianuarie și până acum, Resident Evil 2 s-a vândut în doar 175 de exemplare și a adus încasări de doar 7000 de dolari, arată statisticile puse la dispoziție de Appmagic. Aproape sigur, situația este similară și în cazul altor apariții AAA de pe iOS, cum ar fi Assassin’s Creed Mirage și Death Stranding, iar cât de curând s-ar putea ca astfel de lansări să dispară definitiv de pe mobile. Pur și simplu nu există public pentru așa ceva, iar în mare parte jocurile portate și promovate atât de intens de producătorii de smartphone-uri sunt mai degrabă tech demo-uri și nu produse dorite de consumatori.
Via Wccftech
Lasa un comentariu!