Saptamana trecuta am fost sa ridic masina, motiv pentru care nici nu prea am fost activ pe blog si mi-am luat si 3 zile de concediu de la munca. Simteam ca nu ma pot concentra la altceva. Intr-un final a venit si deja am facut 650km cu ea, deci pot sa va ofer cateva impresii pana la review-ul cel mare.
Pentru cine nu stie povestea, eu de aproximativ 1 an imi cautam o masina noua. Megane-ul pe care l-am avut nu l-am vandut pentru ca a fost defect sau pentru ca era o masina proasta. Din contra, realizez abia acum ce masina buna am avut. Insa pentru ca m-am mutat mai aproape de job, un diesel nu mai era eficient si riscam sa produc uzura prematura, iar la cei 186.000km pe care ii avea masina la momentul vanzarii, stiam ca se apropie un schimb de ambreiaj sau alte elemente costisitoare. Asta in cazul in care as fi continuat sa fac 40.000km pe an pentru ca altfel nu necesita nici o investitie, nici macar minora. Din fericire noul proprietar o sa mearga mult mai putin cu ea si sunt sigur ca nu va avea deloc probleme in urmatorii ani.
Asadar, am fost in cautarea unei noi masini, neaparat pe benzina si neaparat cu niste caracteristici cheie:
- sa nu fie motor in 3 cilindri
- sa nu fie un brand de lux
- sa fie break sau SUV
- de preferat sa fie hybrida
- sa coste in jur de 30.000 euro
- de preferat noua
- scaune bune din piele sau semi piele
- cutie automata
Avand aceste specificatii cheie in minte am inceput sa caut. Mi-a placut mult noul Duster si eram 99% sigur ca pe el il voi alege. M-am dat in spate cand am aflat de problemele sistemului hybrid pe care le-au reclamat posesorii de Arkana.
Am avut pe lista si o Alfa Romeo Giulia second hand, dar am aflat ca si acolo sunt multe probleme pe partea electrica. Imi placea mult masina, indiferent ca avea un consum o idee mai mare.
Mai aveam pe lista Suzuki Swace (adica tot o Corolla dar echipata mai slabut) dar scaunele erau din stofa si pareau prea banale. Plus ca s-a scumpit si era la pret de Corolla…
Arkana, Nissan Qashqai, Subaru Impreza, Kia Ceed, au fost si ele pe lista.
Asadar, m-am decis catre Toyota. Chitit sa aleg echiparea Business cu motor de 1.8 si un pret de lista de 31.561 euro la care se mai aplica un discount, planurile s-au schimbat in showroom. Pe echiparile Exclusive si GR exista si motorizarea de 2.0, mai rafinata, mai performanta si mai buna per total decat clasicul 1.8. Desigur, are un pret mai mare si echiparile sunt unele de top. Totusi, am primit un pret de 32.000 euro pentru echiparea Exclusive (redusa de la 38.000 euro) si 34.000 euro pentru echiparea GR (redusa de la 40.000 euro)
Da, au fost 4000 euro in plus fata de bugetul alocat initial. Am facut un efort financiar nu neaparat usor, dar consider ca a meritat.
Si am fost sa o ridic miercuri, cu o zi inainte de ziua mea de nastere. Dealerul a stiut asta si a vrut sa mi-o ofere joi, ca sa sarbatoresc asa cum se cuvine, insa am insistat sa o iau cu o zi mai devreme pentru ca nu aveam masina, eram legat de maini si de picioare.
Primele impresii despre masina
Stiu ce am cumparat. Am facut drive test o zi cu modelul Exclusive inainte sa dau comanda si dupa am avut 3 zile la dispozitie o Corolla Sedan. Aceasta din urma a ajuns la mine dupa ce am rugat dealerul sa ma ajute cu o masina cateva zile. Nu credeam ca o sa ma ajute, dar uite ca s-a intamplat. Oameni faini la Asko Giulesti, recomand! 🙂
Totusi, echiparea GR are cateva elemente in plus foarte faine. In primul rand culoarea asta este disponibila doar pe acest nivel de echipare. Jantele sunt si ele unele speciale de GR si sunt pe 18 inch fata de 17 inch, iar la interior sunt cusaturi rosii pe scaune, schimbator, volan, bord, usi. De asemenea, tot pe GR este disponibil si sistemul audio JBL si bancheta spate incalzita.
Masina arata foarte bine pe acest verde. Plafonul negru ii ofera un contrast foarte frumos, dar pe caldurile astea nu este tocmai placut. Te coci in masina. Stiam asta si nu as fi ales aceasta combinatie daca nu era acest verde in discutie. Daca Corina mi-ar fi aratat alta culoare nu as fi ales echiparea GR sub nici o forma, dar verdele asta imi este la suflet.
Masina se conduce impecabil. Am ramas socat de cat este de confortabila pe denivelari chiar si cu aceste jante pe 18 cu anvelope 225/40/R18. Au o protectie pronuntata pentru jante si asta e bine, ca le poti zgaria foarte usor.
Va fac o lista cu masini cu jante mai mici, pe 15, 16, care sunt mult mai zgomotoase si mai putin confortabile pe denivelari decat aceasta. Credeti-ma, se simte neasteptat de bine si toti cei care au mers cu mine in masina in aceste zile au spus acelasi lucru.
Directia este la fel de buna precum suspensia. Din nou, am ramas surprins de cat este de precisa si totusi moale la condusul prin oras. Volanul este subtire si placut de tinut in mana, iar cursa lui este mai scurta decat ce stiam eu. Cel putin in comparatie cu fosta mea masina, trebuie sa rotesc mai putin de volan. Este cu un sfert de tura mai scurt.
Spatiul la interior este mai mic decat ma asteptam. Parbrizul este mai ingust, plafonul mai coborat, vizibilitatea per total este mai slaba decat in Megane si cine va sta pe bancheta din spate o sa loveasca cu capul de margine. Nici foarte inalta nu este la interior.
Scaunele sunt foarte confortabile, au o sustinere laterala buna si nu difera cu nimic fata de scaunele pe care le-am avut pe Megane. Imi ofera acelasi confort, deci e bine.
Prin oras se comporta cel mai bine. Motorul de 2.0 si 196CP scoate niste consumuri senzationale si in 80% din timp mergi doar pe electric. Vedeti pozele de mai jos. Am fost la Brasov peste weekend si am scos un consum de 6.1 la dus si 4.8 la intoarcere, cu mentiunea ca la dus am mers cu 130km/h pe autostrada si pe viraje cand am prins liber m-am jucat putin cu masina pana am rupt aderenta. La intoarcere am mers cu 120km/h pe autostrada.
Dupa cum vedeti pe harta, zonele cu albastru reprezinta mersul in regim electric si zonele cu negru reprezinta zonele unde am mers pe termic. Se poate observa ca pe autostrada am mers doar pe termic, iar imediat cum am intrat in statiuni si am mers mai linistit pentru ca era coloana, am mers foarte mult pe electric.
De la Rasnov la Cristian am mers aproape full electric, iar astazi pana la munca am mers 67% pe electric. Vedeti primele poze.
Astea sunt primele impresii. O sa revin cu review text si video unde o sa prezint mai multe informatii. Masina are si multe minusuri despre care o sa va vorbesc mai tarziu.
Am facut poza asta azi
Super, Toyota e forta pe segmentul asta, eu am un Avensis si cred ca voi trece cat de repede la hibrid…
Sa o satapanesti sanatos si fara evenimente
Chiar am mers cu un Avensis zilele astea. Maine ma duc cu el la mecanic. Misto masina pentru vremea ei. Asta cu care merg eu are 20 de ani.
Suzuki Swace era mai ieftină la aceleași dotări și aceeași caroserie
https://suzuki.ro/masini/swace-full-hybrid/
Echiparea de top nu are aceleasi dotari ca o Corolla similara ca bani. In plus, s-a facut 30.000 euro. Am vorbit, am condus Swace prima data acum 3 luni si oferta de acum 2 saptamani nu prea mai e buna.
Salut.As vrea sa dau o comanda de o corolla sedan 1.5 benzina,dar toată lumea îmi spune ca este ffff zgomotoasa.Am condus-o doar in showroom dar la viteze mici.Ai spus ca ai avut una cateva zile .Cum ți s-a părut din punctul asta de vedere?Este ffff zgomotoasa la viteze peste 70 km/h?Mulțumesc.
Am condus varianta hybrida de 1.8, care e mult mai silentioasa decat acel 1.5 clasic.
Foarte zgomotoasă? Groaznică.
Nu este antifonată deloc. Tabla este proastă. După actuala grindină mă milogesc de Generalli să îmi aprobe, auzi, să îmi aprobe, să avizeze etc reparația. S-a ondulat capota cu husa pe mașină. Extrem de instabilă în curbe. Când accelerezi pe drum întins face un uruit similar cu motoarele normale, că și cum s-ar sparge blocul motor. Etc. O pagubă de mașină. Are electronică pe ea cât au cam toate mașinile din ziua de azi.
Salut, respect ce spune Cornel in review-ul sau despre Sedan-ul cu motor de 1,5l dar e valabil numai pane te obisnuiesti cu masina. Eu conduc una de 1an si pot spune ca motorul este foarte silentios la un mod de condus normal. Modul Sport urca mai mult in turatie pentru ca e-CVT “schimba” mai tarziu, dar nu este zgomotoasa.Si pe mine m-a impresionat cat de bine filtreaza suspensia denivelarile, fiind in acelasi timp foarte stabila (desi suspensia pare moale). Apreciez si toate sistemele de asistenta la conducere, foarte fiabile! Este adevarat ca este in acelasi timp lenesa la plexarea de pe loc, altfel nimic de reprosat (Atentie: dupa ce m-am obisnuit cu masina!). Respect!
Eu am avut o corolă sedan 2021 , benzină 1,6 și am fost FOARTE dezamăgit de ea. Am și vândut-o la 9.700 km. În primul rând am trecut cu vederea că era fabricată în Turcia,avea consum mai mare decât zicea producătorul,consuma undeva la 7,8 la drum întins fără s-o calc mai mult de 120,tabla subțire pe ea,motorul aspirat are putere abia peste 1600-1800 rpm dar ce i-a pus capac,navigația mergea doar cu aplicația MYT conectată cu telefonul meu. Deci dacă ieșeam din UE, pa navigație la costuri extra-comunitare. Celălalt motiv,service-ul. Am avut nevoie să-mi schimbe o centură de siguranță spate. Am făcut 400 km (bineînțeles doar ca să-mi facă testul)apoi a durat 2 săptămâni să vină. M-am încrezut în cuvântul celor de la Toyota Sibiu că vine în 3-4 zile și a trebuit să renunț să plec cu mașina la muncă,a trebuit să-mi iau bilet la avion last-minute și uite așa am dat mașina cu două mâini. Pa Toyota.
Cum sta pe partea de cutie, are CVT sau E-CVT? Am fost pasager in Toyota unui coleg si zgomotul/turatia motorului la accelerari normale de trafic urban mi-au parut exagerate. La modelul tau cum sta treaba din puctul asta de vedere?
Este e-cvt si mi se pare zgomotoasa/deranjanta in depasiri pe autostrada.
Groaznic de zgomotoasă.
Sper ca vorbim despre aceeasi motorizare, da? Sau tu vorbesti de motorul non hybrid? Plus ca daca discutam despre Sedan, ala e facut la turci si se stie ca nu e wow fata de hatch sau break care e facut un UK.
Spune-mi te rog cum te descurci cu butoanele de volum,
Pe mine mă scoate din minți când dorm copii în mașină sună telefonul și nu pot lăsa volumul rapid încet!
Daca vrei sa opresti volumul rapid apesi pe butonul de power, e pentru MUTE.
Am vazut-o vineri, prin Pantelimon! I-am facut o poza sa ii arat unui coleg, care are si el tot Corolla, break, dar clasic, pe rosu, o stia deja de pe forum, am inteles ca e singura din Ro, culoarea asta! E senzațională masina cum arata, pozele nu ii fac dreptate culorii, in realitate arata siii mai bine, daca e posibil asa ceva ! Felicitari pentru achiziție, o sa te bucuri mult de masina asta!
L-ai distrus :)))))) Te scoate la o plimbare 😛
Intradevar, stau in Pantelimon. Pe unde mai exact eram? 😀 Am inteles de la dealer ca a mai dat una pe verde dar nu in Bucuresti.
Sunt masini foarte rezistente, fiabile, bune la consum , cel mai bun sistem Hibrid, dar, din cauza vânzărilor foarte mari de autorurisme pe care le-au realizat nu mai pot face fata cerintelor de garantie si service, nu respecta programarile la service , mai mult nu fac schimburile de piese necesare servisarii.
Salut. Multi imi spun ca sunt o voce critica sau in persoana prea pretentios. Totul frumos cu 2 exceptii: prima si cea mai importanta, culoarea. Verde? Stiu, am citit articolul, dar parca nu verde…Iti respect oricum alegearea! Detaliile in continuare sunt strict personale, Prefer negru, albastru indigo sau alb. Sunt fan declarat AA/Carplay si pot spune ca navigatia este cam mare. Nu vreau sa mai adaug ca este in relief, ca asa este „moda” desi sunt producatori care nu au renuntat la stilul clasic incorporat in consola de bord. Acest aspect pentru mine, ar putea fi un inconvenient la alegerea unei noi masini. Dar na, gusturile nu se dicuta. In rest sa o stapanesti sanatosisi drumuri bune!
Nu stiu Carplay dar AA este sub orice critica: pierde conexiunea in mers si trebuie sa opresti/repornesti masina sau sa te multumesti cu telefonul desi ai „relieful” pe bord. Sper sa se rezolve cu o actualizare. A mea este 1,8 e-cvt Sedan facut la turci si evident nu are insonorizare dar nici „groaznic” de zgomotoasa nu este. Consumul in oras este genial insa pe autostrada isi da in petec si se apropie de una clasica. Tabla este subtire dar elastica si singurele urme de grindina au ramas pe ornamentele cromate de la geamuri. Daca mai pui si greutatea bateriei din spate care genereaza probleme la urcat prin zapada parca tot o masina clasica ar fi de dorit doar ca nu mai gasesti decente, doar lesinate si superlesinate.
As putea sa te întreb, de ce nu preferi un motor in 3 cilindri. Te întreb pt că eu m am oprit la un Yaris Cross care este in 3 cilindri