Site icon Arena IT

AMD renunta la Mantle 1.0

In urma cu 1.5 ani, impreuna cu placa video Radeon R9 290X, AMD a introdus interfata de programare Mantle. Aceasta crestea performanta sistemului prin degrevarea procesorului de abstractizarea suplimentara. Si dupa o lunga perioada de stadiu beta, si o serie de jocuri compatibile, ne asteptam sa vedem primele kituri de dezvoltare Mantle 1.0.

Insa AMD s-a razgandit intre timp. Pentru ca nu mai e mult pana cand Microsoft va lansa Windows 10, impreuna cu DirectX 12, interfata care intre altele renunta la abstractizarea suplimentara si permite la randul sau degrevarea CPU-ului, Mantle va merge intr-o directie putin diferita.

Astfel, toti cei ce-si doresc actualele avantaje oferite de Mantle 1.0 (degrevarea procesorului) sunt sfatuiti de AMD sa se reorienteze spre DirectX 12 si urmatorul OpenGL (Vulkan). Kiturile de dezvoltare vor ramane disponibile numai partenerilor directi, deci nu vor mai fi facute publice, iar Mantle va fi in continuare sustinut, insa va evolua intr-o directie putin diferita.

Mai multe detalii ne vor fi oferite pe data de 5 martie, la Game Developer Conference 2015.

Exit mobile version