Spre sfarsitul anului viitor 2016, sau mai degraba la inceput de 2017, Intel va incerca sa aduca pe piata procesoarele cu arhitectura Cannonlake. Aceasta nu ar trebui sa difere prea mult de actuala Skylake, insa va valorifica viitorul proces tehnologic de 10 nm.
Dar, din motive mai mult sau mai putin clare in acest moment, se pare ca modelele desktop ale respectivelor CPU-uri vor avea patru, sase sau opt nuclee. Adica Intel se pregaste sa schimbe o practica veche de aproape zece ani, de cand a sosit Core 2 Quad si segmentul desktop a vazut dual si quad core-uri. Cel putin asa reiese dintr-o informatie scapata de un angajat Intel pe profilul sau de LinkedIn.
Care sa fie motivele celor de la Intel? Mai mult spatiu oferit de procesul tehnologic de 10 nm? Astfel de ocazii au fost nenumarate pana acum, din moment ce Core 2 Quad a fost lansat pe 65 nm, iar acum suntem la 14 nm. Sa fi cedat Intel dorintelor clientilor sai, satui de sporuri de performanta de la o generatie la alta de sub 10%? Iar au fost atatea momente pentru o astfel de schimbare, dar lucrurile nu s-au miscat decat in segmentul extrem LGA2011.
Atunci ramane un singur motiv cat de cat plauzibil: Zen. AMD a promis si mai multe nuclee cu viitoarele sale CPU-uri si, spre deosebire de Bulldozer si ale sale module, care suferea de penalizari la alte capitole, se pare ca Zen ar fi suficient de capabil ca sa urneasca si gigantul Intel. Si pe langa mai multe nuclee, Cannonlake va veni si cu o noua magistrala de interconectare, botezata pentru moment Converged Coherent Fabric.
Daca baga si astia nuclee atunci nu-i mai vad bine pe amd.
De ce? Observ ca in DX 12 Fable Legends un i5 intrece un i7. Ai un i3 sta cam la egal cu ambele.. wtf? Si cica dx 12 stie multi core/multi thread.. poate doar pe hartie.. trist.. software de 2 lei. Ceva de asteptat din partea Microsoft, ma rog.. bucurie.. va puteti cumpara un i3. Nu i5 nu i7..
Si un*
Fable legends NU este un exemplu bun, si stii si tu prea bine asta.
Pana ca si devii au spus ca au dat-on bara cu implentarea Dx12 pe acel joc.
Si plus ca acolo nu ai cum sa compari dx12 cu altceva pentru ca nu exista altceva, jocul este pur si simplu prost optimizat sa incepem-cu.
Vezi cum iti merge pe star citizen. *wink*
@Silver, ai dreptate, am si uitat ca am citit in alta parte un alt articol, implementare Dx proasta.. le unreal engine 4, care nu prea stie dx 12 .. si am inteles ca aync compute au fost folosite doar 33%.. Trist.. totusi, daca te uiti pe wcftech, cate comentarii urate adresate AMD-ului.. au fanbase/troli buni nvidia..
Totusi.. sa speram ca Zen chiar e ceva..
Intel isi bate joc.. performanta cu pipeta.