Dacia se pregătește pentru un nou capitol important cu SUV-ul său Bigster, care a fost prezentat în premieră toamna trecută și a început să accepte comenzi la începutul acestui an.
În prezent, producția modelului Bigster este în plină desfășurare, iar livrările către clienți și showroom-uri vor începe în luna aprilie. Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia România, a confirmat pentru Profit.ro că ritmul de producție crește pentru a satisface cerințele pieței, iar livrările vor începe la începutul lunii mai, cu modelul disponibil în showroom-uri încă din aprilie.
În cadrul evenimentului dedicat presei, au avut loc primele teste cu noul Bigster, iar impresiile vor fi publicate începând cu 27 martie. Până atunci, teste cu presa se desfășoară în diverse țări europene. Deși Bigster nu este încă disponibil în showroom-uri, au fost deja înregistrate aproximativ 1.000 de comenzi pentru acest model în România, dintr-un total de aproximativ 10.000 de comenzi înregistrate la nivel european. Reprezentanții Dacia sunt încrezători în succesul acestui model, declarând că numărul de comenzi pentru o mașină care nu este încă disponibilă în showroom-uri este impresionant.
Mihai Bordeanu este încrezător că Bigster va deveni lider în segmentul său din România. Comparativ cu cele mai vândute SUV-uri compacte din 2024, cum ar fi Hyundai Tucson și Kia Sportage, care au vândut 3.400, respectiv 2.400 de unități, Dacia Bigster promite să depășească aceste cifre. Totuși, piața românească nu va fi, cel mai probabil, una dintre cele mai mari piețe pentru acest model. Franța și Germania sunt așteptate să fie cele mai mari piețe, urmate posibil de Italia sau Marea Britanie.
Bigster se prezintă ca un SUV compact cu dimensiuni impozante de 4,57 metri lungime și 1,81 metri lățime, cu un portbagaj de 667 litri, oferind un spațiu considerabil. Acest model vine echipat cu scaune cu reglaj electric, parbriz încălzit, trapă panoramică și hayon electric, dotări ce nu se regăsesc pe Dacia Duster. Un alt aspect remarcabil este consola față scurtă, care permite un spațiu generos pentru bagaje, fără a afecta confortul pasagerilor din spate.
Bigster este disponibil cu motorizarea Hybrid 155, un propulsor de 1.8 litri, sprijinit de un motor electric integrat în cutia automată. De asemenea, modelul vine și în variante cu motorizări de 1.2 litri, cu 130 și 140 CP, inclusiv o variantă bi-fuel, pe benzină și GPL. Cea de 130 CP este disponibilă cu tracțiune integrală (4×4), iar din toamnă va fi lansată și o versiune cu cutie automată și un motor electric pe puntea spate. Un alt element distinctiv al acestui model este noua culoare specială, albastru indigo.
În prezent, Dacia Bigster poate fi comandat la prețuri începând de la 23.000 de euro pentru echiparea entry, cu motorul mild-hybrid de 140 CP.
Al meu vine în mai. Cică pe 25