Nu cred ca exista utilizator de internet care sa nu foloseasca macar odata YouTube, unul dintre cele mai mediatizate situri la ora actuala. Youtube.com, in doar 19 luni de activitate a ajuns sa revolutioneze modul de impartasire a continutului video. In prezent, gestioneaza zilnic peste 100 de milioane de fisiere video, iar succesul sau i-a determinat si pe altii sa-si incerce norocul in „video sharing”.
Este de inteles ca, pentru a face fata traficului imens generat de milioanele de utilizatori, youtube.com are nevoie de servere performate si banda pe masura. Dar toate acestea costa. Costa intre 900,000$ 1.5mil$ lunar. Banii necesari achitarii hostingului rezulta in totalitate din incasarile obtinute in urma publicitatii online. Dar, spre deosebire de alte situri asemanatoare, youtube nu apeleaza la marketing-ul de prost gust, la reclamele intrusive sau in exces. De exemplu, include reclame scurte la inceputul si la sfarsitul fiecarei inregistrari video prezente pe site, dezvolta canale speciale pentru publicitate sau publica reclame in format video pe prima pagina a sitului.De pilda, recent, noul album semnat Paris Hilton a beneficiat de o ampla campanie de promovare pe youtube.com
Cu toate acestea, gigantul site nu duce o existenta chiar lipsita de griji. Datorita filmuletelor aflate sub copyright, youtube se confrunta cu un val tot mai mare de procese.Daca instanta de judecata le va da castig de cauza acuzatorilor, youtube se vede nevoit sa plateasca daune ce pot insuma cateva milioane de dolari, ceea ce poate sa duca la prabusirea sitului.
Datorita problemelor juridice si a concurentei acerbe din segmentul promitator numit „video sharing”, se ridica un mic semn de intrebare: vom asista oare la decaderea youtube.com ?