Ieri, Google a anuntat ca va cumpara una dintre cele mai mari companii de publicitate online, DoubleClick, in ceea ce reprezinta cea mai mare achizitie facuta vreodata, tranzactia facandu-se pentru fabuloasa suma de 3.1 miliarde $, suma ce va fi platita cash, nu in actiuni si publicitate asa cum a fost in cazul celor 1.65 miliarde $ platite pentru YouTube.
DoubleClick este una dintre cele mai mari companii de publicitate online. Inca de la primele zvonuri despre vanzarea companiei, s-a vorbit de trei cumparatori: Microsoft – care incearca sa intre pe piata de publicitate, si se preconiza ca ei vor fi cei care vor prelua DoubleClick -, Google – despre care s-a spus ca ia partea la tranzactie doar ca sa ridice pretul pentru Microsoft – si Yahoo – care desi sunt prezenti pe piata de publicitate online, ar fi beneficiat din plin de aceasta achizitie in lupta cu vesnicul rival, Google. Se pare insa ca cei de la Google au fost mai mult decat seriosi cand a venit vorba de achizitionarea celei mai puternice companii de publicitate online.
In urma acestei tranzactii clienti DoubleClick, ca MTV sau Ford, vor deveni clientii Google, care combinand serviciul AdSense cu capabilitatile de management ale campaniilor ale DoubleClick, va castiga un avantaj considerabi pe piata de publicitate online.