UPDATE: Pentru cârcotași, uite că a venit și factura următoare:
Iată că miracolul s-a produs și Hidroelectrica a început să livreze din facturile restante. Am deschis acum seara Gmail-ul și iată ce am găsit:
Practic, din prima zi din lună, Hidroelectrica s-a ținut (într-un final) de cuvânt și au pornit procesul de emitere facturi. Poate mai sunt speranțe și învață și ei cum să facă bani!
Apropo, factura este a soacrei, pentru că ea nu primise niciuna de la final de august, dar cu perioada de citire index din aprilie. Acum a venit cea din mai, așa că aștept să îmi trimită și mie următoarele zile, pentru că eram mai avansat cu o lună față de ea.
Toate articolele noastre despre Hidroelectrica le găsiți aici, inclusiv detaliile despre eșalonarea plăților.
La final, am două întrebări pentru voi:
- La voi au sosit ceva facturi?
- Ce credeți că vor mai discuta de acum clienții Hidroelectrica, dacă vor ajunge cu facturile la zi?
Eu astept facuri din luna mai. Probabil la cei care sunt prosumatori sunt mai greu de calculat.
De ce ați plecat de la Electrica Furnizare ??? Credea-ți că Hidroelectrica este Maica Tereza ??? Eu primesc lunar și la termen factura la energie electrică 70 de lei pentru un apartament cu doua camere utilat modern dar cu corpuri de iluminat pe leduri și becuri economice !!! De ce nu vă întoarceți de unde ați plecat ???
Pentru cei care nu folosesc mult curent, nu conteaza furnizorul momentan, ca e compensat
@Liță Ștefan inclusiv angajatii Electrica au trecut la Hidroelectrica. daca nu ar fi compensat(inca) ai plati dublu . la Hidroelectrica ai plati tot 70 necompensat. e?
Oricum ce legatura are cat platesti tu cu cat plateste vecinu? eu trec de 200kw pe luna
Dupa nume (Liță) sigur ai ceva legaturi cu electrica, sau? Daca nu ai inteles ca cei de la Hidro platesc jumatate din pretul celor de la Electrica, inseamna ca nu meritati nici macar raspunsul asta.
Eu astept factura din iulie 2022.In noiembrie mi-am montat si panouri fotovoltaice.Am scazut consumul la jumatate.De la 400kw/luna, am ajuns acum pe timp de iarna la 225/230kw /luna.
Eu am un consum de 9000 de kw pe an deci merita trecerea de la electrica.
Pur si simplu am pus bani deoparte in sertar si astept hidro sa factureze.
Am trecut abia in decembrie la ei. Nu am primit facturi.
Buna seara. Și eu sunt la hidroelectrica din luna octombrie. Nu am primit încă facturile.
Ma intreb cum le vin la unii facturile cand din ce stiu le elibereaza doar in format digital si platforma nu merge cand intri la ei.
Scrie și în postare că „a deschis Gmail”
Oameni buni, puteti sa cititi mai mult decat titlul sau e foarte greu?
@ Darius, Raduca
Dar voi doi puteti sa va informati mai mult decit sa extrapolati/generalizati un caz particular (o singura factura, pentru luna mai 2022, emisa in februarie 2023, factura nr. 2599 din milioanele de facturi restante pentru 2022) ??
Doar pentru a „confirma” declaratiile de presa ale unui imbecil sinecurist politic director HE, ajutor programator in 1997 inainte de a fi admis la facultatea de constructii (nu de constructii hidrotehnice cum ar fi fost eventual normal, desi echipamentele hidroenergetice ar fi o specializare corelata cu domeniul principal de activitate a HE) ?
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/curicullum_vitae/cv_bogdan_nicolae_badea.pdf
Aratati-ne zeci de facturi primite de zeci de clienti diferiti, nu doar factura lui Raduta, ca sa ne convingeti ca .
Daca nu stiati, va spun eu, care am 3 contracte din 2022: HE a emis facturi pina la luna iunie 2022 pentru clientii cu consum sub 100 kWh/luna si doar pina in luna martie 2022 pentru cei cu peste 300 kWh/luna. Acum emit facturi restante pentru perioada aprilie-iunie. Dupa aceea, au de emis milioane de facturi pentru perioada iulie-decembrie 2022 si in continuare pentru 2023.
In mai au anuntat ca asteapta clarificari de la ANRE pentru aplicarea OUG 27/2022 dupa 1 aprilie, iar in iulie 2022 au promis pe site (sectiunea Solicitari) ca vor recupera restantele la facturare pina in noiembrie. N-au recuperat nimic, au suspendat sectiunea Facturi pe 27 octombrie si au reinceput discret facturarea in ianuarie 2022.
Temperati-va entuziasmul: cu o floare nu se face primavara si nici cu traditionalele numiri politice in conducerea companiilor cu capital majoritar de stat. Cititi CV-urile celor din conducerea HE si veniturile oficiale publice pe site.
https://www.hidroelectrica.ro/article/11
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/documente_pdf/indemnizatii_acordate_csdirectorat_in_anul_2022.pdf
Cit ar costa, cu aproximatie, programul de facturare necesar HE pentru milioane de potentiali clienti casnici (din cei 9 milioane) si un portal client similar ENEL, E.ON, Electrica … ? Si comparati cu profiturile nete din 2021 si 2022 ale HE.
Mai usor cu pianul pe scari !
Titlul e ca au început sa vina facturile și nu ca au venit toate facturile. Despre conducerea firmei, vezi ca am scris deja ca nu știe sa facă bani
@ C. Raduca
Degeaba insisti cu „Titlul e ca au început sa vina facturile și nu ca au venit toate facturile.” Ti-a venit tie o SINGURA factura, nu au inceput sa vina facturile. („Practic, din prima zi din lună, Hidroelectrica s-a ținut (într-un final) de cuvânt și au pornit procesul de emitere facturi.”). Bate toba cind vor primi facturi mii de clienti, cind se va redeschide sectiunea Facturi etc. Am mai vazut anterior pe FB si in presa (Antena 3) doar 2 facturi emise in 20 ianuarie 2023 pentru luna aprilie 2022. Procesul de emitere facturi este deocamdata secret si discret si este doar pentru perioada aprilie-iunie 2022, deci nerelevant pentru sutele de mii clienti care-si asteapta facturile. Corect era sa spui: mi-a venit factura pentru luna mai 2022.
Astept raspuns la intrebarea cu costurile unui program de facturare pentru milioane de clienti si a unui portal client complet, cu toate facilitatile lipsa in acest moment (plata cu cardul direct pe site, istoric plati, istoric index etc.).
Mda. Rămâne cum am stabilit. Legat de costurile invocate de tine, de unde sa le ghicesc eu?
Mai am de așteptat puțin. Am trecut la ei abia în Iunie.
Am 1 an la ei… din iunie n-am mai primit.
eu am primit factura lunii iunie, undeva in octombrie, de atunci nimic; deci, teoretic, astept iulie, poate mai dureaza…nici nu ma grabesc, ce sa zic, nu pot sa le platesc la primavara-vara, cand scap de gaze?
Ultima parca am primit-o pe iunie, deci mai am de asteptat pana ajunge la mine.
Parca ziceau ca emit facturi la 2-3 saptamani sau am inteles eu prost?
Din septembrie sunt mutata la ei nu a venit nimic pana acum , așteptăm, din păcate se intra f greu în legătură cu ei stai mai bn de 60 de min în așteptare. Am făcut o greșeală la înscriere trecând o litera din e-mail greșit și acum încerc de 4 luni remedierea acestei greșeli sper sa sa se rezolve…
Ca sa pot primi facturile ce urmează sa fie emise.
Mai bine incerci sa vezi daca nu poti sa iti inregistrezi adresa aia de mail data gresit pe tine (sa iti faci contul respectiv). Daca reusesti asta, macar primesti facturile pana reusesti sa intri in legatura cu ei.
Eu am stat 2h in asteptare (dupa care s-a intrerupt automat apelul) si nu am reusit sa dau de un operator.
La mine nu am mai primit factura din aprilie !@@
Am trecut la ei in martie 2021, am primit 6 facturi in total(prima dupa 8 luni de la trecerea la ei, 2 facturi cu minus), ultima factura a fost generată în data de 2022-03-25 (una dintre cele cu minus). Au fost (si cred ca inca sunt) varza pe partea de facturare, nu au reusit sa scada factura cu minus din urmatoarele facturi. Astept (cu drag ) o factura sa vedem minunea.
Sint client casnic la Hidroelectrica.Ultima factura primita a fost in martie 2022! Trimit luna de luna indexul autocitit,dar factura nu am vazut !
Acum factureaza pentru perioada aprilie-iunie 2022, pentru cei cu consum peste 300 kWh lunar in 2021. Apoi pentru toata lumea se va factura perioada iulie-decembrie 2022. Va mai dura citeva luni emiterea a milioane de facturi restante. Nu stiu cind vor ajunge la zi cu facturarea, dar nu prea curind.
EU nu am primit facturi din luna mai. Ma uit zilnic. Si nici cunoscuti din jur nu au primit..macar sa fi rezolvat cu statusul facturilor si acces la istoric etc…cum are orice firma care se respcta. Eu m.am mutat la hidro datorita pretului. Stiu ca atat timp cat e compensat, nu.s diferente.Dar am vrut sa previn haosul si invalmasala in caz ca nu s.ar mai compensa. Asa ca acu tac…ce sa fac. Carente mari softul…am avut pe enel si pe nova…acolo aveai acces la tot, plateai usor, vedeai statusuri,etc….aici e putin mai avansat de dosar cu sina. Dar atata
Am fost abonat la Electrica SA. Cum acestia n-au mai emis vreo factura din mai 2022 (ei emit facturi doar odata la 6 luni si ne-am cam saturat), am facut in octombrie 2022 contract online la Hidroelectrica, ca macar daca imi vine un munte de Kilowatti de platit dupa 1 an de asteptare, sa fie macar o suma mai mica totusi. In plus, Hidroelectrica sustine ca va citi contoarul odata la 3 luni… Acum astept sa-mi vina vreo factura sau vreun om de la Hidroelectrica sa citeasca contoarul. Suntem in februarie 2023, iar in mai a.c. se face 1 an de cand a venit ultima data o persoana in casa mea sa citeasca indexul la curent…. Si am consumat mult, caci locuiesc intr-o casa de 100 mp care are nevoie si de aer conditionat pe timpul verii. Of, ce mare aiureala cu companiile astea de electricitate!
Sigur o sa vina cineva de la hidroelectrica sa iti citeasca contoarul Oamenii inca nu inteleg diferenta dintre furnizor si distribuitor.
Nu furnizorul, oricare ar fi el (Electrica, ENEL,E.ON, CEZ, HE) citeste contorul, ci operatorul de retea (distribuitorul zonal), in functie de zona geografica (judet) a locului de consum. Se gasesc pe net informatii despre operatorul de retea pentru fiecare judet. In plus pe POSF-ANRE, prin inregistrare ca utilizator client final se pot vedea informatii despre contracte (vechi si nou) si distribuitor (acelasi). Prima factura de la HE va veni peste citeva luni. Acum factureaza restantele din perioada aprilie-iunie, apoi vor urma lunile iulie-august- septembrie-…. Suma aproximativa de plata la HE este 0,80 lei/kWh consumat.
Dupa 3 zile, cite confirmari „me too” ai primit, ca si altii, in afara de tine, au gasit in casuta de mail facturi de la HE emise in 2023 ?
Eu încă nu am primit. Oare le scriu de mână sau prin ce metodă?
Nu se face automat generarea lor în baza consumului dat de client sau de distribuitor?
Începusem să-i laud la un moment dat când apăreau tot felul de știri de investiții în fotovoltaice și eoliene și diversificarea producției, dar se pare că sunt la fel de înapoiați ca toate companiile de stat și nu cred că au achiziționat mai nimic din ce au dat publicității.
Nu le scriu de mina, dar sint zeci de mii/sute de mii facturi restante pentru perioada aprilie-iunie 2022 si alte citeva milioane pentru perioada iulie-decembrie 2022 si apoi pentru 2023. Au, foarte probabil, personal insuficient numeric si in general slab pregatit (noi angajati, lipsiti de experienta) pentru contractare-facturare. Si bineinteles ca au mintit cu imbunatatirile informatice promise.
N-am mai primit facturi din iunie in conditiile in care ultima luna factura e aprilie, si atunci le-am facut reclamatie ca mi-au facturat de 2 ori mai mult decat in conventia din anexa ca la momentul respectiv nu stiam cum sa le transmit indexurile corect si au estimat ei cat au vrut, fara sa tina cont de anexa…
Daca n-ai stiut cum sa transmiti indexul corect esti bun de plata. Trebuia doar sa citesti cu atentie ce scrie pe site HE. Si chiar daca ai platit mai mult, nu ai pierdut banii, sint in cont contract si se vor scadea din facturile urmatoare.
Buna ziua, Am doua contracte incheiate cu Hidroelectrica din aprilie 2021.Din martie 2022 nu am mai primit nici o factura la una din locatii;iar la cea de a doua locatie din luna iunie(cu consumul din aprilie 2022).Am de achitat peste 4000 kw si nici pana in prezent nu am primit vreo factura.
Se pare ca se pot face plati in avans prin OP, fara facturi emise, doar cu codul client (informatie dintr-un mesaj pe FB). In facturile emise in 2023 apare si sold contract la data emiterii facturii, o confirmare a imbunatatirii sistemului informatic contabil. Altfel spus, daca dv. platiti acum 3000 lei fara facturi pentru codul client (acelasi cod client, asociat cu CNP, pentru cele 2 contracte), in fiecare factura primita in lunile urmatoare veti observa ca veti avea un sold negativ pina la consumarea celor 3000 lei. Ideea este ca banii platiti in avans nu se pierd prin evidentele contabile ale HE, cum credeam si eu pina acum.
Nu inteleg de ce atata graba cu facturile, fiecare stie cat a consumat lunar si poate pune banii lunar deoparte. Ca ii dai la distribuitor sau ii strangi pentru „marea factura” este acelasi lucru. Pentru cei care nu „inteleg” de ce se schimba distribuitorul cu pret mare cu altul care are pret mai mic, sa stiti ca diferenta de la plafonare o platim tot noi prin taxe si impozite, deci de ce sa nu avem un contract sub pretul plafonat?
Banii ii incaseaza furnizorul, nu distribuitorul zonal (=operatorul de retea). Distribuitorul este acelasi (legat de reteaua electrica de alimentare a consumatorului), indiferent de furnizorul care face facturi la pret mai mare sau mai mic. Plafonarea pretului la consumator, prin compensare nelimitata a furnizorului pentru orice diferenta de pret in 2022 si compensare limitata in 2023 este cea mai mare prostie/ticalosie guvernamentala-parlamentara imaginabila. Urmarea: doar 500.000 clienti HE la sfirsit de 2022, in loc de 5.000.000 (din cele 9.000.000). Ca HE nu poate sa gestioneze decent nici macar 50.000 clienti este o alta poveste, cu Virgil Popescu in rolul principal.
Dupa aproape 1 an fara facturi nu e vb de graba noastra. Eu daca nu platesc factura 45 zile, am penalitati etc. Sunt pedepsit. Ei care nu emit 1 an, nu patesc nimic. Iar aia cu fiecare stie cat a consumat etc e relativ…unii tb sa stea sa calculeze la greu si e vb de batrani,etc. Ei pe site nu iti ofera acces la nimic…nici cobsum,nici istoric,nici indexuri,etc…Nimic.
@ Alina
Sa fim seriosi: batrinii pe care-i plingeti nu au schimbat furnizorul cu HE, nici online (pe site), nici offline (cu documente descarcare de pe site, completate, semnate si apoi depuse fizic la registratura HE sau trimise prin posta).
Au ramas la vechiul furnizor cu tarife de seviciu universal si cu plafonari de pret din mila guvernului pe banii nostri.
(Eu fac parte din categoria de virsta 65+ si am facut 3 contracte cu HE in familie, incepind cu ianuarie 2022, cind s-a introdus pe site contractarea online).
Calculul consumului nefacturat e foarte simplu: aproximativ 0,80 lei/kWh sau 80 lei pentru fiecare 100 Wh, sau, mult acoperitor chiar, 1 leu/kWh.
Ca HE are un portal client rudimentar si deficitar, asta e alta poveste, dar un client responsabil minimal stie ca a consumat fara sa plateasca, poate calcula usor ce are de plata si poate depune periodic bani intr-un depozit bancar. Sau chiar poate plati in avans diverse sume, prin OP in contul HE, pe baza de cod client, daca nu e in stare sa economiseasca sumele necesare platii facturilor neemise. E vorba doar de bunavointa si adaptare la o situatie anormala, din vina HE si a autorilor OUG 27/2022.
Circotasilor si criticilor exagerati ai HE pentru facturile intirziate, le recomand sa incerce sa citeasca OUG-urile pentru plafonare-compensare in toate versiunile succesive si apoi sa ne explice si noua prostilor ce a vrut sa spuna autorul acestor reglementari aberante si confuze la maximum.
Un termen de plata 45 zile nu ar trebui comentat negativ, doar de dragul de a critica HE din orice motiv. Ar fi suficiente alte motive de critica justificata, dar nu astea cu facturile restante. In definitiv aveti un credit furnizor cu dobinda ZERO si doar din reacredinta va declarati nemultumiti.
Erata (din motive tehnice):
– documente descarcate, in loc de „descarcare”
– 80 lei pentru fiecare 100 kWh, in loc de „100 Wh”
Eu nu am primit facturi din Martie 2021….dar se pare ca sperantele de rezolvare sunt ……departe
Pacat ca am avut incredere in ei.
Si acuma vor veni facuturi cu greseli (o vecina a primit facturi cu 124 kw dublati)
Asa ca asteptam ……
Martie 2021 sau 2022 ?
Nu exclud greseli in facturi, dar nu toate vecinele inteleg corect facturile si de ce scrie pe facturi index estimat.
Si cu ce ma ajuta pe mine, circotas de serviciu, ca tu ai mai primit inca o factura (a doua factura emisa in 2023, pentru 2022), daca eu si alte sute de mii de clienti nu au primit nici o factura emisa in 2023, pentru 2022 ? Intelegi ridicolul din articolul tau ? S-au emis doar citeva mii de facturi pentru perioada aprilie-iunie 2022, din zeci de mii/sute de mii facturi necesare pentru aprilie-iunie 2022. Si mai sint alte milioane facturi neemise pentru perioada iulie-decembrie 2022 si in continuare pentru 2023. Dar nu-mi fac iluzii ca vei recunoaste vreodata ca ai gresit in acest articol si in precedentele.
daca acum vin facturile din mai eu care nu am primit nici o factura din 28 iunie cind am devenit client o sa imi vina prima factura la paste si o sa le platesc cu mielu …. in rate
Circotasul de serviciu confirma ca a primit azi 28.02.2023 o factura pentru perioada 01.07.2022-15.07.2022, cu un index estimat de distribuitor pentru 15.07.2022 mai mare decit cel transmis de mine si inregistrat la HE pe data de 28.07.2022. Nu e de mirare, Delgaz Grid este cel mai imbecil si indolent distribuitor, iar HE cel mai slab pregatit furnizor. Factura are nr. 24846, deci se pare ca au emis doar 25000 facturi din 17 decembrie pina acum sau aproximativ 22000 facturi dupa 1 februarie 2023. Adica 1000 facturi/zi in februarie, din cele 20000-30000 facturi zilnice declarate presei de Badea inca de la inceputul lunii ianuarie. Si la 500.000 clienti ar trebui sa emita lunar peste 1.000.000 facturi ca sa recupereze din restantele pentru 2022. Factura este foarte putin modificata fata de facturile emise in 01.02.2023, din articol.
UPDATE: a doua factura, pentru alt loc de consum, are numarul 123205 !!!
Iar in presa (https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/foto-momentul-psihologic-a-fost-depasit-hidroelectrica-a-inceput-sa-emita-primele-facturi-dupa-o-intarziere-de-peste-jumatate-de-an-21036591) apare factura cu nr. 135247 !!!
Recunosc ca m-am inselat asupra numarului de facturi emise in luna februarie !
Se factureaza luna iulie 2022.
Eu am factura 23100062509