Microsoft se pregateste de o schimbare majora la nivelul interfetei sale de programare grafica DirectX. Daca DX12 nu a facut decat sa utilizeze mult mai bine resursele sistemului, fara a aduce mari noutati peste DX11, urmatorul DirectX 13 si al sau Direct3D vor veni cu Shader Model 6.0.
Actualul Shader Model 5.0 este vechi din 2009 cand a sosit impreuna cu DirectX 11 si Windows 7 in luna octombrie. Si spre deosebire de el, noul 6.0 are un compiler Clang HLSL, si este optimizat pentru multiple treceri LLVM. Face mai bine fata mega texturilor, si proceseaza ceva mai rapid fiecare pixel. De aceste ameliorari de performanta vor beneficia si jocurile DirectX 11 si 12, in timp ce titlurile mai vechi nu vor vedea diferente majore.
Dar suntem inca in stadiul de dezvoltare, si pana sa vedem la fata DirectX 13 vor mai trece ani buni. Abia a fost introdus DirectX 12 anul trecut in vara, si lui i-au luat sase ani sa fie operational…
Wice a zis
Nu cred sa fie vorba de directx13 ci de finalizarea lui 12, care nu era prea bine definit.
Razvan a zis
Zilele trecute am cumparat Rise Of Tomb Raider compatibil cu Directx 12 dar nu se vede nici o diferenta fata de Directx 11.2 din contra multi utilizatori se plang ca le merge mai rau.
LoL a zis
Vxao merge doar pe dx11 in tombraider
Alin Sicilianul a zis
Mi se pare un mare bullshit si vor sa scuze actuala greseala. Mai bine i-ar zice 12.1
Dupa ce ca iti forteaza mana sa pui win10, care nu e stabil deloc, ca sa ai parte de DX12, acum or sa te forteze cu urmatorul windows (si aceleasi probleme) sa pui DX13.
Ceva mai „palpabil” nu aduc si ei ? Cum a fost de la DX9 la 10, 10 la 11 si cam atat….
MarDark a zis
Eu am impresia ca traiti in lumi paralele si va place doar sa faceti pe suparatii si desteptii pe internet. Care urmatorul Windows, cand 10 va fi ultima varianta? Devenind Windows as a service….cu update-uri periodice.