
Si nu in ultimul rand, motorul pe benzina functioneaza la temperaturi mai mari, de aproximativ 2100 ºC, generand mai multe noxe. Insa toate aceste dezavantaje ar putea ajunge de domeniul trecutului, ba s-ar putea chiar intoarce in favoarea motorului pe benzina. Probelma cu injectarea benzinei direct in camera de combustie a fost deja rezolvata de Ford si ale lor motoare EcoBoost, si nu numai.

Si s-ar parea ca se atinge o economie de 15% la combustibil, temperaturi de functionare in idle sau pana la 3000 rpm (100 Km/h) de doar 1600 ºC. Deci scad si noxele produse (oxizi de azot si dioxid de carbon). Prototipul lor are patru cilindri, insa GM ne asigura ca aceasta tehnologie va putea fi folosita la orice motor pe benzina. Insa nu dau detalii despre o eventuala data cand ar putea intra in productia de serie.







nu este fsi?care e diferenta?
FSI este echivalentul EcoBoost-ului de la Ford. Si doar injecteaza benzina direct in camera de ardere (cilindru). Dar nu foloseste compresia.
Bun bun, sa zicem ca rezolva problema randamentului destul de scazut si a noxelor dar cum ramane cu fiabilitatea? banuiesc ca pentru a realiza aprinderea prin compresie, a fost nevoie si de marirea raportului de compresie deci implicit solicitari mai mari.