Traditional, un motor pe benzina este mai putin eficient ca un diesel. Si asta pentru ca amestecarea combustibilului cu aerul se face intr-o antecamera, mixtura fiind trecuta in camera de combustie si aprinsa prin scanteie. Dieselul pe de alta parte are combustibilul injectat direct in camera de combustie, si este aprin prin compresie.
Si nu in ultimul rand, motorul pe benzina functioneaza la temperaturi mai mari, de aproximativ 2100 ºC, generand mai multe noxe. Insa toate aceste dezavantaje ar putea ajunge de domeniul trecutului, ba s-ar putea chiar intoarce in favoarea motorului pe benzina. Probelma cu injectarea benzinei direct in camera de combustie a fost deja rezolvata de Ford si ale lor motoare EcoBoost, si nu numai.
Iar GM s-ar putea sa fi solutionat toate dezavantajele. Noul lor motor, aflat inca in teste preliminare, se numeste HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition). Acesta nu numai ca introduce benzina direct in camera, dar comprima amestecul ei cu aerul, similar unui diesel.
Si s-ar parea ca se atinge o economie de 15% la combustibil, temperaturi de functionare in idle sau pana la 3000 rpm (100 Km/h) de doar 1600 ºC. Deci scad si noxele produse (oxizi de azot si dioxid de carbon). Prototipul lor are patru cilindri, insa GM ne asigura ca aceasta tehnologie va putea fi folosita la orice motor pe benzina. Insa nu dau detalii despre o eventuala data cand ar putea intra in productia de serie.
alin a zis
nu este fsi?care e diferenta?
Alexandru a zis
FSI este echivalentul EcoBoost-ului de la Ford. Si doar injecteaza benzina direct in camera de ardere (cilindru). Dar nu foloseste compresia.
Radu a zis
Bun bun, sa zicem ca rezolva problema randamentului destul de scazut si a noxelor dar cum ramane cu fiabilitatea? banuiesc ca pentru a realiza aprinderea prin compresie, a fost nevoie si de marirea raportului de compresie deci implicit solicitari mai mari.