Dupa luni intregi de speculatii, poze spion si tot felul de leak-uri iata ca a fost lansat noul Tesla Model 3. Considerati-l cum vreti, un facelift mai cuprinzator sau o masina complet noua, avand in vedere ca are specificatii complet diferite.
Schimbarile incep la exterior, unde vedem faruri noi, stopuri noi si jante joi. Cu aceste schimbari dar si alte schimbari de finete, eficienta noului Tesla Model 3 a crescut cu 8%. De aceea, utilizand aceleasi motoare dar si aceleasi baterii (zic cei de la Tesla) avem acum autonomii WLTP mult mai mari.
Tesla Model 3 tractiune spate are acum o autonomie de 554 km cu jantele pe 18 inch si o autonomie de 513 km WLTP cu cele optionale pe 19. Varianta Long Range are acum autonomii de 678 km si respectiv 629 km pentru configuratiile de roti mentionate.
Daca mergem la interior observam ca au schimbat complet bordul, fetele de usi si partial scaunele, care acum sunt performate (fata-spate) si ventilate pe fata. Si asta e un lucru bun, pentru ca daca e sa urasc ceva tare la Tesla acum, e modul in care-ti transpira fundul pe scaun dupa multe ore de stat pe scaun – pentru ca da, stai multe ore pe scaun chiar si la electrice.
Bordul e nou, are iluminare ambientala iar fetele de usi sunt si ele noi si tapitate cu material in intregime.
Display-ul nu e nou, are aceeasi dimensiune, dar zic ei ca are margini mai mici si se misca mai bine – nu stiu ce inseamna, ca oricum se misca instant.
Volanul e nou, seamana cu cel de pe Model S si X, si de aceea a disparut maneta de semnalizare (bucurie soferilor de BMW) insa (din pacate pentru ei) exista totusi butoane de semnalizare pe volan. Fara gluma, nu e cea mai buna idee mutarea semnalizarilor pe volan dar asta e, macar a ramas selectorul de directie „pe bat”.
Pe locurile din spate cica s-ar fi imbunatatit putin pozitia, dar tot nu poti sa-ti intinzi picioarele. Insa macar ai un display nou mic in spate, ca pe Model S si X, de pe care poti modifica climatizarea dar pe care te poti uita chiar si la filme si seriale – pentru cei mici.
Si sistemul de sunet a fost imbunatatit (desi era deja foarte bun) cu niste boxe suplimentare pentru mai multa putere si claritate.
Noul Tesla Model 3 poate fi comandat deja si are termen estimativ de livrare octombrie – noiembrie in Romania iar pretul de plecare, fara Rabla, este de 42990 Euro.
PS: Castigam amandoi daca cumperi o Tesla prin linkul meu de recomandare. Detalii aici.
Super tare….nu am nevoie acum…. că aș fi cumpărat una….
best buy!
Zau daca inteleg ideea semnalizarilor pe volan – la fel si cu yoke-ul.
Cum ar trebui sa semnalizezi cand ai volanul invartit? eu am problema asta cu volumul de pe volan, dar acolo e simplu – folosesc rotita de pe consola si gata.
In plus, banuiesc ca nu mai exista ideea de semnalizare cu impuls.
In goana dupa „nou” si „inovatii” ajungi sa faci asa ceva…..jalnic.
Dupa umila-mi parere, „inovatia” asta o sa faca multi clienti sa aleaga altceva.
Inca mai ai rotita de pe consola, dar tare cred ca dispare si aia in curand. Acum la semnalizari nu vad avantajul financiar, dar in rest scapi de costuri in momentul in care inlocuiesti butoane fizice cu niste iconite pe un ecran.
La semnalizare cred ca argumentul este urmatorul: trebuie semnalizat cu ceva metri inainte de a incepe manevra, deci nu ai volanul intors.
Si in sensul giratoriu, volanul cum e?
daca tii mainile corect pe volan e ok.
totusi, de ce nu semnalizeaza masina singura atunci cand iei de volan?
Poate in america nu au sens giratoriu. Toate strazile or fi perpendiculare si paralele. Zic si eu. Cine stie ce or fi gandit cand au facut treaba asta cu semnalizarile
Pai nu prea au sesuri giratorii. Mai toate intersectiile sunt cu stop sau semafor. Nu cred ca asta a fost motivul pentru care au scos semnalizarile. Oricum masina e facuta in China si inteleg ca noul model se lanseaza doar in Europa si Asia momentan.