Va spuneam acum aproximativ doua luni ca Dell si HP dezvaluiau probleme legate de incalzirea excesiva a GPU-urilor mobile de fabricatie nVidia. Acestea nu-si respectau specificatiile termice, se supraincalzeau si se deteriorau.
Pentru a remedia situatia, nVidia anunta ulterior ca va rambursa integratorii de sisteme notebook cu cate 200 $ pentru fiecare GPU defect. Dar Dell si HP, in loc sa se incadreze in conditiile de garantie, au zis sa scape mai usor de aceasta problema.
Ei au elaborat cate un update software, care pe de o parte scadea frecventa GPU-ului, iar pe de alta parte crestea viteza de rotatie a ventilatorului. Deci nu mai apareau probleme de supraincalzire.
Dar astfel clientii ramaneau cu un laptop mai galagios, si mai putin performant. Doar ca nu isi bateau nici ei, si mai ales nici integratorii capul cu returnarea la garantie. Drept urmare acesti clienti nemultumiti au trecut la procese.
Primul, intentat in New York, ii vizeaza pe Dell si HP, din cauza practicilor lor mai putin… user frendly. Al doilea, intentat in California, acuza nVidia de ascunderea acestor probleme. S-ar parea ca nVidia descoperise supraincalzirea GPU-urilor sale mobile, insa pentru aproximativ opt luni nu spusese nimic, sperand ca problema sa treaca neobservata.