Lansarea noului model de Dacia Duster a fost subiectul săptămânii trecute pe ArenaIT. 🙂
Oarecum logic, pentru că toată presa a vuit despre acest moment, nu doar cea din țară. Iar momentul a fost ales perfect, aș spune, cu o zi înainte de lansarea Cybetruck și în preajma zilei naționale.
Dacia Duster a fost de la început apreciat pentru prețul său accesibil, designul robust și versatilitatea sa. Modelul a fost disponibil în diferite variante, inclusiv versiuni cu tracțiune integrală și tracțiune față, oferind opțiuni pentru diverse nevoi și preferințe ale conducătorilor auto.
De a lansare și până acum s-au vândut peste 2,2 milioane de unități, iar zilnic se produc 1.000 mașini noi din acest model, lucru ce l-a transformat într-un model de succes atât în Europa, dar și în America Latină.
Noul Duster se bazează pe conceptul Bigster, ceea ce nu poate fi decât un lucru îmbucurător, pentru că arată superb. Cel puțin pentru cei care știm cum arată actualele modele.
Nu o să intru în detalii tehnice, pentru că aveți deja o parte aici, ci am să explic de ce am titrat astfel articolul. Și, ca să fie (din nou) clar, menționez că opinia de față reprezintă exclusiv părerea autorului, nu neapărat pe cea a redacției ArenaIT. 🙂
Primul motiv ține de designul exterior, care mi se pare foarte reușit. Dacia ne demonstrează că liniile simple, dar ”musculoase” pot fi atrăgătoare. Unii spun că seamănă cu Range Rover și nu pot ascunde că ăsta a fost și primul meu gând. Doar că nu este o copie fidelă, ci pare inspirată de unele linii ale mărcii britanice, ceea ce nu este deloc rău. Dacă punem asta și într-un context mai mare, în care vedem că mașinile încep să semene tot mai mult unele cu altele, nu putem spune că ne miră.
Ca să concluzionez, designul este mult superior versiunilor anterioare, fiind mai masiv, mai impresionant și fără influențe de la Logan (multă lume spunea că asta este Dusterul – un Logan înălțat).
Interiorul aduce o notă de tradițional, dar nu lipsită de elemente captivante. Forma literei Y se remarcă în panourile ușilor, gurile de ventilație și în alte puncte strategice, iar bordul are o ușoară înclinare către șofer. Dotările includ un cluster digital de 7 inch și un ecran tactil central de 10.1 inch, oferind conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, sistem de navigație și actualizări over-the-air.
Practic, Dacia intră, în sfârșit, în secolul XXI cu un interior de genul celui de mai jos. Numai cârcotașii pot găsi minusuri majore la designul interior.
Deși nu au apărut informații despre preț, zvonurile spun că varianta de bază va pleca de undeva de la 20.000 euro. Dacă punem și tichetele RABLA sau RABLA PLUS, Duster 3 devine un concurent important pe o piață locală care se orientează tot mai mult spre SUV-uri. Iar asemenea bonificații mai există și în alte țări, așa că Dacia îndeplinește toate condițiile apriorice pentru a face o nouă figură frumoasă pe piața europeană.
Singura problemă pe care o văd ține de motorizările disponibile și, mai ales, de lipsa cutiei automate, dar cred că ultimul aspect va fi remediat în curând, iar despre primul nu pot spune nimic până nu văd cum fac față în condiții de trafic și de off-road!
Din fericire se pare ca dpdv tehnic Dusterul devine mai competitiv. Si eu tind sa cred ca va avea succes, dar cota de piata va fi mai mica, caci s-au trezit si competitorii.
PS: multumesc pt raspunsul cu GW6 Classic
Cu drag!
Designul e foarte fain, cel putin mie imi place mult. Ce nu imi place e lipsa unor motorizari mai adecvate unei masini de dimensiunile astea. si ma refer aici la motoare termice, electricele oricat de la moda sau de viitor ar fi, suntem in 2023 si mai e mult pana sa mergem macar 500km cu un „plin” de curent, pe care sa-l refacem in 15 minute…
Doar că „motorizarea adecvată” nu se raportează la dimensiunile mașinii(care oricum e făcută pe platforma CMF-B a Renault) ci în primul rând la masa acesteia.
Ori la o masă de aproximativ 1 300 kg nu ai nevoie de nicio motorizare specială, fac față în orice scenariu cele prezente în acest moment pe Duster, inclusiv cea Eco-G de 100 Cp.
Duster nu are nicio motorizare complet electrică, există doar un motor hibrid, restul sunt termice(fără sau cu GPL).
Eu cred ca va rupe gura targului din nou. N-ai unde sa gasesti o masina atat de simpla si totusi echilibrata, la banii astia.
Sunt de aceeași părere. E incomparabil mai arătoasă decât precedenta generație, dar bifează plusuri și la alte aspecte.
Din ce am văzut din primele contacte, majoritatea celor care au urcat în ea au lăudat scaunele din față mult mai confortabile decât pe modelele curente.
Câți bani?probabil, lucrând la Dacia pe partea de vânzări, ne poți spune prețul care momentan nu este public…
Astept configuratorul ca sa incep sa imi fac planul de achizitie 😀
Mda. Designul e OK. Motorizarea insa… Cat despre cutia automata, probabil la anul si la multi ani.
Stiu. Sunt carcotas… dar nu ma vad luandu-mi Duster prea curand – din cele doua motive de mai sus.
A, da. Nici Cybertruck nu o sa-mi iau… Mai intai din cauza ca e electrica (si eu unul cred ca mai e de asteptat pana sa merite sa ai o electrica in Romania). In plus… pun pariu ca nu va veni in Europa. Pentru ca nu satisface regulile de protectie a pietonilor in caz de impact (si nici nu are sanse sa le respecte daca nu schimba otelul din care e facuta; dar in cazul asta devine o camioneta obisnuita).
Motorizarea hibridă cu motor de 1,6l plus electric de 140Cp are transmisie automată, chiar dacă e fără ambreiaje, e mai eficientă decât cea clasică.
Ideea e că există și variantă automată.
Dacia = Low Cost
Cu siguranta exista o evolutie, dar nici celelalte marci nu stau pe loc ..
Va fi mult mai greu sa convinga consumatorii sa scoata 25-28 kEUR din buzunar.
Dacia va pierde piata in fata chinezilor de la MG! Renault nu are solutii.
Si Hyuday, Kia „cresc” repede in Europa
Siiiigur, fix acelasi segment de pret. Un Sportage nou hibrid cu cutie automata si chiar ai un Tucson cu aceleasi specificatii e 37k € cu rabla. Si astea sunt exemplu de “masini de oras” nicidecum de coclau cum e Dusterul. Viseaza in continuare cai verzi pe pereti. Somn usor
Mai e un punct de vedere, si anume preferintele cumparatorului. Poate prefera sa plateasca in plus pentru un produs european. Asa cum un roman prefera sa isi ia rabla nemteasca in loc de Dacie noua, poate unii prefera un brand european in locul unuia chinezesc, chiar daca e mai scump.
Eu unul evit sa cumpar produse chinezesti si incep sa evit sa cumpar si produse ale brandurilor europene care sunt produse in China. Nu imi iese mereu, dar am devenit foarte atent la aspectul acesta.
Uite un exemplu (nu de auto): preferam Salomon la incaltamintea de munte cat si de oras. Numai ca Salomon (fost brand francez) este detinut de China din 2019. Asa ca de acum trec pe Scarpa care sunt produse in Italia, chiar daca sunt cu 50 de euro mai scumpi.
@Radu
Foarte „inteligent” demersul!
Sugces! 🙂