Pentru prima dată în ultimul deceniu, livrările de smartwatch-uri au intrat pe scădere, fiind cu 7% mai mici decât în anul precedent. Apple este în continuare lider pe acest segment, având o cotă de piață de 22%, însă vânzările sale au suferit cea mai mare scădere, fiind cu 19% mai mici în 2024 comparativ cu 2023. Conform analiștilor de la Counterpoint, interesul în scădere al consumatorilor pentru acest tip de dispozitive este dat de evoluția tehnologică tot mai mică de la o generație la alta, dar și de prețurile în creștere. De exemplu, Apple Watch Series 10 a adus îmbunătățiri minore, dacă nu chiar inexistente, iar publicul țintă nu a găsit motive pentru a migra la noul model.
În ceea ce privește clasamentul celorlalți jucători din piață, Huawei se află pe locul doi, cu o cotă de piață de 13% și o creștere a numărului de unități livrate cu 35%, Samsung pe trei cu 9%, iar Xiaomi pe locul patru cu 8% cotă de piață, dar cu o creștere a livrărilor de 135%. În mod surprinzător, Imoo, un producător de care nu s-a auzit până acum pe piețele vestice, deține 6% din piață și a reușit să-și crească livrările cu 22% în ultimul an.
În ceea ce privește performanța acestui segment de piață în funcție de regiune, aflați că în China a fost observată cea mai bună evoluție, unu din patru smartwatch-uri produse fiind livrate în această țară. India este pe locul doi cu 23% și în scădere ușoară față de anul precedent, în timp ce în Europa situația a rămas aproape neschimbată, 22% din smartwatch-urile fabricate fiind livrate în țările europene.
De asemenea, prin examinarea tendințelor la nivel global, analiștii au ajuns la concluzia că singurele smartwatch-uri care au crescut în popularitate sunt cele pentru copii, drept dovadă și lansările recente pe acest segment ale producătorilor Fibit și boAt. Acestea din urmă sunt percepute drept extrem de utile în relația părinților cu copii, putând fi utilizate atât pentru comunicare, cât și pentru urmărire în timp real.
Via Techspot
Lasa un comentariu!