Zilele trecut vorbeam cu un prieten care m-a criticat foarte dur pentru alegerea facuta. Ma refer la Duster-ul pe care l-am comandat si astept sa vina anul asta. Am incercat sa ma gandesc de ce strainii lauda Duster-ul, iar noi nu dam doi bani pe masina asta.
Dacia este un brand low-cost care nu vrea sa devina altceva. Iti ofera strictul necesar la o suma decenta de bani, optionale foarte ieftine cu care iti poti dota masina ulterior si o mentenanta ieftina.
Dacia nu a fost, nu este si nici nu va fi un brand care sa rivalizeze cu Volkswagen, Toyota sau alte branduri mult mai scumpe. Nici macar cu Skoda nu poate concura.
Asta inseamna ca in segmentul in care se afla Dacia, practic nu are nici un rival concret. Putem gasi alternative la modeleleDacia, dar nici unele care sa porneasca de la acelasi pret.
Pentru ca asta inseamna Dacia. Pret mai mic decat al concurentei pentur echiparile de baza, strictul necesar pentru o deplasare in siguranta de la A la B si dotari daca platesti.
Nu vad de ce trebuie sa criticam un Sandero sau un Duster ca nu este la fel de bun precum un Polo sau un Tiguan. Vad tot timpul intrebarea „de ce nu pun si Dacia un motor de 2 litri pe Duster?”. Pai nu este cazul. Clientul de Duster nu vrea un 2.0 pe masina asta, altfel nu ar mai fi fost ieftina.
Ma uitam in comentarii la carwow la noul Duster si noul Sandero, si pe cuvant daca am vazut comentarii rele la adresa acestor masini. Oamenii inteleg ca este o masina low-cost sau smart buy si ii cunosc limitele. Stiu la ce este buna si nu au nevoie sa o compare cu un model care costa de 4 ori mai mult.
In schimb, noi aruncam cu noroi in ea pentru ca…motive. Nu stiu nici eu ce au romanii cu Dacia. Probabil nevoia de a epata in public, de a-si arata valoarea prin masini mai scumpe decat casa.
Multi se plang de stelele de siguranta, dar habar nu au sa le interpreteze. „Mai bine fac accident cu caruta decat cu Dacia”. Pentru ca ne este lene sa ne informam suficient despre un anumit subiect si il tratam pe repede inainte.
Am un vecin care sta la 3 case de mine. Toate casele in zona respectiva sunt identice, adica au o inaltime mica, sunt cu un hol lung de 10-15 metri de unde ai acces la camere, si ele foarte mici. Multi si-au renovat casele, le-au modificat. Acest vecin nu, si am vazut asta si pe Google Maps, ca asa imi studiez vecinii. Omul sta intr-o casa cu 3 camere, are doi copii, sta cu socrii dar are un BMW Seria 3 din 2015 la poarta. Unde este logica? Sa inteleg ca tot oamenii astia ma judeca pe mine pentru alegerea facuta? :))
In Romania esti catalogat dupa masina pe care o conduci, dupa ce model de telefon ai si dupa haine. Este gresit sa faci asta si viata mi-a demonstrat de sute de ori ca este gresit sa gandesti asa. Am intalnit oameni pe care nu as fi dat doi bani la prima vedere, dar care pot oricand sa-si cumpere orice masina de 100.000 de euro. Cash, acum! Si nu au iPhone, conduc o masina veche si stau intr-o casa la curte super misto amenajata. Oamenii astia pun accent pe calitatea vietii, pe timpul petrecut cu familia, merg in concedii misto si nu ii intereseaza ce masina conduc.
Nu am facut articolul asta pentru ca as fi un frustrat sau pentru ca ma afecteaza cele spuse in jurul meu. Ci incerc sa ofer si o alta persectiva asupra lucrurilor. Nu esti sarac daca mergi cu bicicleta, transportul in comun sau daca ai o Dacie. Nu esti mai important daca ai un iPhone 13 sau un Xiaomi cand iesi la o cafea si nici haina pe care o porti nu te face mai om decat esti. Sau nu esti.
Sunt de acord cu tine mai putin parte cu siguranta. Dacia nu ofera asa ceva.
Doamne ferește! Cum să nu ai iPhone! Dacă nu ai iPhone nu ești om! Cât despre Dacia… 🙂
Noi vrem mașini scumpe sa arătăm din ce suntem făcuți, străinii vor mașini ieftine și practice
Am noul Sandero stepway cu un consum de 8/litri de gpl/100.. e nou..nu ma interesează tigaile .
In 2017, in timpul sederii mele in Hanovra, am vazut multe Sandero. Cica era hit acolo. Toti il luau ca e ieftin, spatios pt oras cumparaturi, dar nic cat sa ai loc cu el prin oras. Dupa 4 ani maxim schimbau masina. Bine, mai aveau si masina de vacante si drumuri lungi, ceva mult mai bun si mai mare.
Pentru majoritatea romanilor este mai important sa puna un iPhone si niste chei de BMW pe masa cand merg la prieteni.
Asta nu conteaza pentru oamenii pragmatici care stiu valoarea banului muncit.
Dacia este un brand pentru oameni pragmatici.
Pe multi (poate prea multi) dintre romani ii intereseaza mai mult capra vecinului. Pe cat de mult iubeste capra vecinului ( a.k.a. il f..e grija ce faci tu) iubeste ceva si mai mult : sa ofere pareri necerute. Sa iti spuna el repede ca nu ai facut bine ceva, ca daca mai puneai X euro iti luai ceva mai bun etc. De cele mai multe ori, cand te uiti la ei (ma refer la astia cu capra) vezi ca, in mare parte, totul e spoiala. Mimeaza tot … de la intelect, la bune maniere, la … orice.
Cere o parere punctuala legata de orice pe forumurile noastre, si o sa vezi ca mai bine de jumatate nu iti vor spune nimic legat de intrebarea ta . In schimb iti vor spune ca daca mai pui „ceva”, iti iei o racheta.
Asa ca eu nu as pune pret prea mare pre parerea romanului de rand.
Asta nu insemna ca daca probezi ce zici, argumentat cu ceva solid, nu cu „stiu eu pe cineva”, ” am vazut eu pe internet” …. nu sunt dispus sa nu ascult ce zic si altii. Dar sunt f rare cazurile in care aia care vorbesc stiu cu adevarat ce zic.
E clar ca Dacia isi are palierul ei . Eu unul, daca as putea, mi-as lua fara probleme una.
Perfect de acord! Cu toate aspectele atinse. Felicitări Dacia!
Felicitări autorului!
Vesticii, pe cat de ciudat ne pare noua, sunt obisnuiti cu putinul. Eu nu imi aduc aminte vreodata sa ma fi spalat cu apa rece (doar daca voiam), insa in Franta sau Marea Britanie ai vedea ca lumea nu are mereu apa calda nici acum.
Noi avem impresia ca toti prin Germania se plimba cu Audi, BMW, Porche, insa realitatea e ca foarte putini o fac.
Ne uitam la americani ca si cum ar fi Dumnezeu pe pamant, cand majoritatea lor… Mediana de economii la 65-74 de ani e de $8000. Adica jumatate din oamenii sub 65 de ani au sub $8000 economii. In America!
Chiar ieri m-am uitat la Carwow Land Rover Defender v Dacia Duster: OFF-ROAD .
Singurul lucru cu care nu sunt de acord la Dacia e pretul, e un pic prea mare pt ceea ce ofera!
eu mi-amnlaut un scenic ca duster nu mi-am putut permite. și nu glumesc
Eu am optat pentru Duster acum doi ani, GPL si Benzina, atunci si nici acum nu am gaura mare din cauza combustibilului fata de ce am avut, motor mic dar vinos, consum mic, am consumabilele si garantia asigurate 5 ani , alt aspect fata de versiunile vechi, sunt foarte multumit mai ales in situatia actuala de criza!
Depinde ce vrei să faci cu mașina. Dacă mergi pe drum drept, fără să urci rampe mari, e ok. Am condus Duster pe motorină cu care am ajuns în locuri în care ai probleme să urci cu piciorul, dar am condus și Duster pe benzină care la o pantă de 5-7% avea nevoie de treapta 1 dacă doreai să urci. Ambele Dustere sunt variante pt. export. Ce e interesant varianta pe benzină avea chiar și hill assist, dar nu aș mai conduce Duster pe benzină pe dealuri.
Te referi la cel de 1L cred căci eu am 1,3 tce 150CP și sunt foarte mulțumit și pe munți și pe șosea și la consum.
Eu sunt deținător de Logan 1.5 dci 2012 am condus și Duster pe benzina ,jogger cel de 110 CP cu GPL ,și nici unul nu se compara cu 1.5 dci și următoarea mașină care o sa o cumpără nu este noul Logan sau jogger pentru că motorizarea este foarte slabă și consumul mare , o sa îmi cumpăr ori Logan 2020 1.5 dci cu adblue ori Duster 1.5 dci nici odată pe benzina
eu am un vitara, benzina 1.4. a costat mai putin ca duster asa ca nu stiu unde nu sunt alternative. duster e nitel mai mare pe ici pe colo. vitara imi place ca mi se pare mai sprintena. la duster e consumul mai jos, la vitara e cuplul mai sanatos. per total cam aceiasi calitate, preturi similare. am ales vitara fix pt ca imi place mai mult cum arata… mi se pare ca la 15000 la duster nu aveam scaune incalzite si „clima”. plus 3 revizii gratuite
Inteleg ca o masina ieftina nu va fi facuta din materiale de super calitate, inteleg ca nu are dotari exceptionale si nici performante sporive. ce nu pot intelege si ici accepta e ca laudam masini cu 1-2 NCAP in 2022. Faptul ca iau o masina ieftina inseamna ca nu vreau sa ma falesc cu ea, nu vreau sa fac raliu sau alte chestii. Dar nu vreau nici sa mor in ea daca intra unul cu o masina adevarata in mine, vezi situatii gen accidentul lui Serban Huidu cu un Logan.
Duster a obtinut un punctaj maxim pentru protectia pasagerilor adulti in cazul unui impact lateral. Problema este la impactul frontal dar cred ca orice sofer stie ca trebuie sa evite asta, indiferent de masina. Asa incat, da exista un risc, dar nu asa de mare cum incerci sa zici. Problema mai mare mi se pare lipsa confortului la drumuri lungi, dar na aici fiecare alege dupa buget )
@sciuro Hai sa nu fim ridicoli. Nu cred ca iti imaginezi ca poti alege sa ai impact lateral pentru ca acolo masina a luat punctaj maxim…Si nici sa nu ai copii in masina…Poate eu vreau sa-mi iau si copii in concediu…Sa fie clar, MAINE mi-as lua Duster daca ar avea 4 stele NCAP, pentru ca masina noua e masina noua, iar de aruncat pe masa chei de bemveu si aifon oricum nu sunt interesat. Nici raliuri pe sosea nu fac, nici singur nici cu familia in masina.
Gabriel, sunt intotalitate de acord cu ce-ai scris.
Simplu, sechele din copilarie.
Păi cum de ce? Pentru ca noi avem aifon 13 max, bemve x6 și datorii de zeci de mii de lei la întreținere sau cade casa pe noi.
Dacă circulam cu mijloacele de transport în comun ne cad gradele…. mersul pe bicicleta la munca este pentru saraky.
Am o masina veche ptc e prima masina si inca invat sa manageriez o masina. Pentru urmatoarea masina nu iau in calcul nicio masina de la Dacia din cauza sigurantei. Te rog sa ne explici tu amanuntit cum e cu stelele NCAP ptc noua „ne este lene” sau poate nu suntem capabili sau poate nu reusim sa intelegem aspectul asta.
Chiar o sa fac un articol pe tema asta. Dar pe scurt, o masina din 2012 sa zice, care a luat 5 stele atunci, astazi o sa primeasca 0 stele. Deci care e mai sigura? Daca te vei uita peste raportul Euro NCAP o sa vezi cum sunt date aceste stele. La capitolul siguranta sofer/pasager, Dacia are peste 70% siguranta, iar o masina de 50.000 de euro are tot atat sau in jur de 80%. Stelele putine primite de Dacia, dar si de alte marci accesibile, sunt date din cauza lipsei sistemelor de siguranta activa, cum ar fi lane assist, franare automata si alte nebunii de genul asta. De exemplu, Jogger a primit o stea pentru ca nu are avertizor de centura pentru locurile 6 si 7 🙂 Asta o face o masina nesigura la impact?
Mie imi place Dacia, am avut un Logan f. bun, am fost pe munte, pe drumuri forestiere fara probleme, dar dupa 10 ani a inceput sa rugineasca …
Acum ma bate gandul sa-mi iau o Sandero Stepway.
Ce nu-mi place e ca la noi nu poti s-o dotezi cum vrei, daca eu vreau o masina „cheala” cu ABS si aer conditionat … nu poti fara Radio CD si gemuri electrice
Nu stiu de ce in 2022 aerul conditionat e un lux
Sincer eu simt ca Dacia e pe buzunarul meu … pe al vostru nu ma bag
Tocmai ce am venit din vacanta, din Turcia. Am ramas impresionat, cate Dacii am putut sa vad acolo. Am discutat cu un ghid local de acolo, si spunea ca ei apreciaza foarte mult toate modelele Dacia.
Sa ai dacie sau iphone si sa te intereseze ce parere buna sau proasta are ala de langa tine fara a sti nimic despre tine, aia e o adevarata problema. In rest, cunosc oameni care castiga 15k € / luna si merg cu autobuzul pentru ca este mult mai eficient din toate punctele de vedere. Din pacate, idiocracy nu mai este doar un film.