În contextul diversificării serviciilor și produselor disponibile în ecommerce, numărul românilor care își fac cumpărăturile online a crescut constant de la an la an.
Cel mai recent raport INS arată că 72,9% dintre români au ales produse din online în 2024, cu peste 7% față de anul anterior. Motivele apetenței pentru ecommerce țin de faptul că aici găsesc mai ușor oferte competitive, au acces la o gamă variată de produse, soluții de plată flexibile pentru toate nevoile, dar și recomandări personalizate de shopping, datorită tehnologiilor AI.
Cinci tendințe majore în shopping-ul online în 2025
- Clienții cumpără din ce în ce mai multe categorii
După ce au văzut că ecommerce-ul le salvează timp și bani, clienții și-au mutat tot mai multe cumpărături obișnuite online. Această tendință este în creștere constantă, astfel că numărul clienților care au cumpărat de pe eMAG produse din cel puțin șase categorii diferite este cu 21% mai mare la începutul acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut.
- Tehnologiile AI îmbunătățesc experiența de shopping online
Pe măsură ce gama disponibilă este din ce în ce mai vastă, oamenii au nevoie să găsească rapid produsele dorite. Cu ajutorul tehnologiilor AI, eMAG recomandă produse relevante, personalizate pentru fiecare utilizator. De asemenea, compania a lansat eMAG SNAP, un instrument de căutare vizuală care permite căutarea unui produs folosind o fotografie.
- Soluții de plată flexibile pentru mai mult control asupra bugetului
Într-un context economic marcat de inflație, soluțiile care oferă plăți flexibile sunt tot mai apreciate de clienți. În prezent, trei milioane de clienți eMAG sunt eligibili pentru My Wallet și pot opta pentru soluțiile de amânare a plății cu 30 de zile, rate fără dobândă sau rate fixe, direct din platformă.
- Livrarea gratuită și garanția extinsă prin Genius atrag tot mai mulți clienți
Oamenii cumpără mai mult și mai des atunci când au beneficii precum livrare gratuită, oferte exclusive și retur extins. În 2024, numărul utilizatorilor eMAG Genius a crescut cu 60% în România, iar tendința de creștere va continua și în 2025.
- Oamenii vor consuma mai mult, dar vor căuta și cele mai bune prețuri
Românii sunt din ce în ce mai atenți la prețuri și caută cele mai bune oferte. Pentru a identifica rapid cele mai bune prețuri, pe eMAG clienții au la dispoziție eticheta Super Preț, un instrument bazat pe AI care semnalează cel mai bun moment de cumpărare.
În perioada următoare, soluțiile bazate pe tehnologie pentru organizarea ofertei și simplificarea procesului de navigare vor continua să influențeze experiența de cumpărături online.
Lasa un comentariu!