Tesla Gigafactory este cea mai mare fabrica de baterii lithium-ion din lume. Aceasta va produce baterii pentru 500.000 de masini Tesla anual pana in 2020 si nu va consuma niciodata combustibil fosil pentru a opera.
Si desi este deja operationala partial de cateva luni de zile, Tesla Gigafactory inca n-a fost deschisa oficial. Se pare ca asta se va intampla pe 29 iulie, cand unele persoane au fost deja invitate la eveniment.
Fabrica va avea aproape 1 kilometru patrat, fiind cladirea cu cea mai mare amprenta la sol din lume.
Deschiderea fabricii este o veste buna pentru recent anuntatul Model 3, despre care compania promite ca va incepe sa-l livreze chiar din 2017.
Mai multe lucruri interesante despre fabrica puteti citi intr-un articol pe TechInsider.
O lume nebuna. In numele economisirii, al nepoluarii se risipeste si se polueaza cu mult mai mult, creand masini de lux cu costuri energetice si de resurse imense.
Treaba cu nepoluarea e mai degraba marketing deocamdata. Cred ca Tesla in primul rand vrea sa aduca tehnologii noi, eficiente si nu neaparat sa faca cine stie ce economie.
Parerea mea e ca daca vreo companie poate face o fabrica alimentata doar din energie regenerabila, deocamdata este Tesla. Au si knowhow-ul au si motivatia si resursele si un CEO care asta urmareste. Si daca intr-adevar reusesc, va fi important pentru comunitatile academice si cele de cercetare.
Lol, tesla model3 nu este masina de lux
Si masina trebuie sa o pun la incarcat? Dureaza mult pana se incarca iar curentul cu siguranta se va scumpi deoarece cererea va fi foarte mare.
Doar daca vrei o astfel de masina. Daca nu, nu va trebui sa o pui la incarcat.
40 de minute e mult…..
Cat o pauza de 10 tigari si 5 cafele :D. Asta daca gasesti statie tesla. altfel, trebuie si hotel langa priza.
Nu chiar… dupa 350km faci si tu o pauza de o cafea, un suc, o toaleta, sa te mai dezmortesti….
Din cate observ Tesla este masina ideala pentru Romania.
350km ii faci in 5-6 ore, dupa care faci o pauza… in Vest 350km i-ai face in 2 ore jumate, si cu ocazia asta ai consuma si mai mult curent, deci ar trebui sa faci o pauza la 2 ore. :))
Concluzia… Tesla nu este masina pentru Europa de Vest, ci ideala pentru Romania. :))
[Acest comentariu a fost un pamflet :))]
Nu zici rau deloc 😀
PLUS ca la media de viteza pe care o scoti in romania, Tesla are o autonomie si mai ridicata decat scrie cartea :))) (luand in calcul un condus constant). Au facut un test unii, au mers doar cu 40 km/h si cu „un plin” au facut cam 700 de km.