La început de an 2021 presa lăuda Toyota şi Hyundai, care rămăseseră singurele grupuri auto care au prevăzut criza de microcipuri din industrie. Articolele curgeau pe tema aceasta și pe lecțiile învățate de producătorii asiatici după evenimentul de la Fukushima.
Fast-forward jumătate de an și găsim Toyota în situația de a reduce cu 40% producția aferentă lunii septembrie 2021. Practic, japonezii vor produce cu 360.000 de mașini mai puțin decât era planul.
La început de lună și Tesla a anunțat că Model S plaid și Cybertruck vor avea întârzieri mari, din aceleași cauze – criza de semiconductori. Iar cauza este răspândirea tot mai puternică a tulpinei Delta a coronavirusului.
Încă un motiv să mă bucur că am comandat mașina înainte de criza asta nenorocită!
Nu acesta e motivul, Model S și Cybertruck sunt mai profitabile decât Model 3.
Deci mai degrabă ar fi tăiat din producția de Model 3.
Cauza reala este nefinalizarea variantei optime pentru noua baterie 4680, care ar fi trebuit folosita la cele 2 modele. Probabil ca încă mai sunt probleme tehnice.
Și fabrica de la Berlin e legata de aceasta problema, printre altele. Model Y ar fi trebuit sa folosească aceasta baterie.
Din acest motiv Model Y este livrat în Europa tocmai din China.
deci unde se duc chipurile acum? in vaccin, in porcii lui musk, in talibani…unde?!!