Stirea din care aflam ca uzina Ford din Craiova va fi preluata de Ford Otosan din Turcia a impartit mediul online in doua. Chiar ne-am vandut la turci? Nu este chiar asa si aveti toate datele in articol.
Citeam niste comentarii amuzante care suna fix asa: „ne-am vandut la turci, nu mai avem nimic al nostru”. Dar cand a fost Ford a noastra? Ce? Ford e companie romaneasca?
Ford Otosan este cel mai mare producator de vehicule comerciale din Europa si va prelua atat proprietatea cat si activitatile de productie din Romania. Uzina din Craiova nu dispare!
Suma platita este de 575 milioane de euro, iar aceasta decizie a fost luata dupa numeroase consultari. Si exista si parti bune. De fapt, nu vad ce parti rele au existat pana acum.
Acest transfer arată modul în care Ford valorifică parteneriatele sale strategice, cu privire la folosirea cât mai eficientă a resurselor existente prin investiții comune, beneficiind în același timp de experiența extinsă a Ford Otosan. Salutăm această oportunitate de a consolida parteneriatul nostru cu Koç Holdings prin Ford Otosan și de a dezvolta împreună acest joint venture. Activitatea fabricii din Craiova este un succes și considerăm că prin experiența și expertiza Ford Otosan în electrificare și vehicule comerciale aceasta poate ajunge la un nivel de dezvoltare și mai ridicat”, a spus Stuart Rowley, Președintele Ford Europa.
Acest acord deosebit de important la care am ajuns astăzi va consolida poziția Ford Otosan de cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Suntem mândri să facem parte din echipa Ford care pastrează supremația pe piața de vehicule comerciale la nivel european. Totodata, ne angajăm să fim partenerul de încredere pentru succesul viitor al vehiculelor electrificate Ford. Considerăm că lansările de modele viitoare, alături de planurile de creștere și tehnologizare, vor oferi oportunități exponențiale și interesante pentru echipa de la Craiova. Mai mult, suntem încrezători că împreună vom construi viitorul uzinei din Craiova”, a declarat Haydar Yenigun, director general Ford Otosan.
Uite alte informatii utile:
- Ford Puma continua sa se faca la Craiova si din 2024 primeste si o versiune full electrica
- Ford Tourneo Courier va fi produs la Craiova din 2023 – din 2024 primeste o versiune electrica
- Ford EcoSport iese din productie
Ford Craiova va primi de la Ford Otosan know-how, utilaje noi, tehnologie noua, va spori productia si automat va fi nevoie de angajati suplimentari.
Se numeste optimizare fiscala si e facuta de obicei pentru a eluda anumite taxe si impozite locale si a le transfera in alta tara unde sunt mai mici.
Mie imi place Ford Puma, aduce un pic la fata cu Ford Mach-e, Tesla Model 3 sau Porsche Cayenne.
Mi-as lua daca ar fi electric … cred ca pot sa astept 2 ani?!
Credeam ca am intrat si noi in UE dar se pare ca tot peste Bosfor ajungem cu stapanirea…
Tare… nu ne mai cumpărăm mașini, ne luăm direct drone. Ura, gata cu ambuteiajele…
asta inseamna „dreapta” in romania. ne vinde cel mai bine.
le-am dat americanilor terenul, scutiri de taxe etc…sperand sa recuperam si sa fim pe plus dar uite suntem fentati…democracy!
Mult mai buna stanga care au jupuit Romania decenii umflandu-si propriile buzunare.
Toti o apa si-un pamant … nu exista dreapta sau stanga in Romania din punct de vedere politic sau economic … exista doar luatul cu ambele amandoua maini
Ce dreapta? Ce stanga?? simulacru politic, ambele au un interes comun, sa fure din buzunarul romanilor! si au facut front comun acuma ( hotia i-a unit).