Volkswagen nu o duce deloc bine si inchide trei fabrici din Germania. Pe langa asta, concediaza si mii de angajati, iar alte fabrici vor fi redimensionate, intr-un proces de reducere al costurilor.
Planul de reducere al costurilor implica inclusiv inghetarea salariilor in 2025 si 2026, reducerea salariilor cu 10%, dar si transferul in strainatate a numeroase activitati si departamente ale grupului, momentan aflate in Germania.
Nu s-au mentionat ce uzine vor fi afectate si se vor pierde peste 20.000 de locuri de munca. Potrivit Danielei Cavallo, presedinta comitetului de intreprindere al VW, acesta este un plan de a vinde activele din Germania.
Tot ea mai spune ca s-a ajuns aici deoarece piata chineza pune o presiune foarte mare pe producatorii europeni, insa si tranzitia lenta catre electrificare a contat enorm.
„Planul/procesul de reducere al costurilor” este o exprimare greșită.
E vorba de reducerea costurilor, ca atare corect este, planul/procesul de reducere a costurilor.
Nu stiu de ce am senzatia ca industria auto germana e ca Nokia… Sau a fost ca Nokia?!
Sorry, dar nu e vorba de presiunea chinezeasca in principal. E vorba de strategia gresita a VAG de a investi sume uriase in modele electrice COMPLET noi. Care s-au dovedit proaste si scumpe, asadar nevandabile. Daca faceau un Golf electric, un Passat electric, un Tiguan electric, lasand la latitudinea cumparatorilor posibilitatea de a cumpara acelasi model cu motorizarea dorita, fara sa investeasca miliarde in noi linii de productie, noi echipe, noi designuri pentru modele complet noi, atunci acum situatia ar fi fost infinit mai buna. Daca nu scumpeau aiurea masinile clasice pentru ca sa „incurajeze” vanzarea de electrice, acum le-ar fi mult mai bine. Dar prostia se plateste. Scump. Cam la fel cum se platesc acei manageri care nu ar trebui sa fie incredintati nici macar cu degajarea gunoaielor, ca sunt convins ca nu ar reusi nici asta. Oameni rupti de realitate care au impresia ca pot „educa” clientii. Ca si cum clientul nu stie ce vrea, trebuie sa vina un manager de’asta sa-i explice.
Nu merge ca un golf e 35000