Cand a lansat versiunile de 64 bits ale sistemelor de operare Windows, Microsoft a inclus in cadrul lor un substrat ce permitea rularea aplicatiilor de 32 bits, mult mai numeroase, cunoscut ca WOW64 (Windows 32-bit on Windows 64-bit). Trebuia doar ca si procesorul se sa poata cu ambele tipuri de instructiuni, cum era si cazul.
Acum, cu Windows 8 Microsoft vrea sa unifice arhitecturile x86 si ARM sub un singur sistem de operare. Si s-ar parea ca aceasta unificare ar trebui sa aiba loc si la nivelul aplicatiilor aferente. Adica aceste doua platforme sa aibe in comun toata partea de software, nu numai sistemul de operare.
Si pentru asta ar fi nevoie de un alt substrat, un WOWARM, lucru la care s-ar parea ca Microsoft lucreaza. Ramane de vazut cum se va rezolva la nivel de hardware aceasta problema. Pe partea procesoarelor clasice lucrurile sunt destul de simple, atat Intel cat si AMD sau VIA avand licente ARM, si putand oricand integra si un astfel de nucleu.
Insa producatorii de procesoare ultra mobile nu detin licente x86, iar Intel nu pare dispus sa le acorde. Si daca se va trece la emulare software, CPU-urile ARM se vor lovi rapid de o limita de performanta. Dar cel putin aplicatiile vor functiona.
ar trebui sa fie obligat oricine sa ofere licenta, intr-o limita de pret.
o mișcare geniala a MS-lui făcând și altceva decât sa servească Intelu-ul cu OS-uri ca sa câștige testele. Bravo MS