La inceputul lui iunie am reusit sa public review-ul la Skoda Kodiaq primit in teste de la Porsche Timisoara. La finalul articolului am mentionat ca unul dintre rezultatele test-drive-ului a fost decizia unanima a familiei de a cumpara modelul respectiv.
Noi oricum eram in cautare de masina cu sapte locuri, iar Kodiaq-ul ne oferea, printre alte beneficii, si acest aspect. Bine, ca sa fiu complet sincer, decizia a fost unanima a sotiei, ca doar suntem si noi familie traditionala, si nu comentam in fata matriarhatului. Cine este de alta parere, va rog sa ridicati mana sus! 🙂
Deci, ca sa reiau firul epic, in mai am testat masina, in iunie am publicat articolul, in iulie am facut calculele finale, in august am revenit din concediu si am dat comanda. Initial, termenul de livrare era mijlocul lunii noiembrie, insa cehii din uzina s-au miscat atat de repede, incat pe 15 octombrie, orele 16:00, am primit cheile masinii. Dupa un mic instructaj si un ultim set de acte de semnat, am luat „ursul” la plimbare. In caz ca ati uitat, numele modelului vine de la insula Kodiak, din Alaska, pe care traieste cel mai mare urs brun.
Masina aleasa de noi este un Kodiaq Style 2.0 TDI 4×4 , 150 CP/ 110 KW, 6. avand cutie de viteze manuala. Stiu, veti spune ca ne-am zgarcit, ca era mai practic si mai de viitor cutia automata, insa am preferat sa ne incadram in bugetul definit anterior si am ales alte optionale care ne erau mai de folos. Cum am condus si masini cu transmisie manuala si cu automata, stiam foarte bine de ce am ales asa.
Inainte de a merge mai departe, sa ne oprim putin si la tipul motorului: diesel. Si aici sunt constient ca nu este cea mai curata masina sau tehnologie, insa motorizarea pe benzina oferita era doar de 1.5. Ori, tinand cont de masa masinii, am ales un motor puternic, pentru a evita probleme. Fiind Euro 6, nu ma stresez prea mult ca voi avea probleme in a intra in orase europene pe viitor, pentru ca va mai curge destula apa pe Timis pana sa se intample asta!
Culoarea masinii a fost cel mai simplu de ales – am mers pe cea gratis: Energy Blue. 🙂 La interior am optat pentru tapiterie de stofa, de culoare bej. Bine, dupa cum vedeti, este bej si negru, dar asta am descoperit abia cand am primit masina. Pana la urma, dupa socul initial, am ajuns sa ne placa respectiva combinatie.
Dotarile de baza sunt urmatoarele:
- 5 tetiere reglabile pe inaltime (2 fata si 3 spate)
- 8 difuzoare
- A treia lampa de stop
- Activare lumini avarie la franarea de urgenta
- Adaptive Cruise Control (viteza maxima 160 km/h) si Front Assistant
- Afisaj Maxi-DOT color
- Airbag-uri laterale fata
- Airbag-uri pentru cap
- Airbag genunchi sofer
- Airbag sofer si airbag pasager cu optiune dezactivare airbag pasager
- Bandouri laterale de protectie negre
- Bare longitudinale plafon de culoare neagra
- Capac rezervor cu deblocare electrica (prin inchiderea centralizata)
- Centuri de siguranta cu sistem de prindere in 3 puncte pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager
- Climatronic – instalatie de aer conditionat, automata, cu distributia aerului in trei zone
- Compartiment de depozitare sticla 1,5l in usi fata si in usi spate
- Compartiment depozitare in partea superioara bordului
- Consola centrala
- Cotiera centrala spate cu suport pahar
- Covorase fata/spate, material textil
- Discuri de frana spate
- Doua lumini fata pentru citit, plafoniera centrala spate
- Driving Mode Selection
- ESC (sistem electronic de stabilitate) inclusiv ABS, ASR, EDS, HBA, DSR
- Faruri cu tehnologie LED, cu functie AFS (Adaptive Frontlight System) si instalatie de spalare a farurilor cu verificarea nivelului de lichid pentru spalare
- Filtru de praf/polen
- Frana parcare electromecanica
- Front Assistant cu protectie pentru pietoni
- Garantie extinsa la 4 ani, in limita a 120.000 km
- Geamuri atermice
- Geamuri electrice fata/spate
- Geamuri laterale cu rama cromata
- Grila radiator cu rama cromata
- Hill Hold Control
- Iluminare ambientala banda LED
- Iluminare habitaclu, cu senzor pentru toate usile
- Iluminare portbagaj
- Imobilizator electronic
- Inchidere centralizata cu telecomanda pliabila
- Inele amarare in portbagaj
- Intreruperea alimentarii cu carburant si deblocarea usilor in caz de accident
- Jante aliaj Elbrus 7J x 18″, cu anvelope 235/55 R18
- Jumbo Box – cotiera fata cu compartiment de depozitare
- KESSY – sistem de access in masina si pornire/oprire motor fara cheie
- Light Assistant si senzor de ploaie
- Luneta incalzita
- Manere interioare usi cromate
- Oglinzi exterioare electrice si incalzite, pliabile electric, cu efect automat anti-orbire
- Oglinzi si manere exterioare usi vopsite in culoarea caroseriei
- Ornamente praguri interioare usi fata
- Pachet fumatori cu scrumiera mobila
- Pachet LED exterior (blocuri optice spate LED extins, iluminare placuta numar)
- Pachet legislativ – trusa medicala, 2 triunghiuri reflectorizante, extinctor
- Parasolare mecanice pentru geamurile laterale spate
- Pregatire „Isofix” pentru ancorarea a 2 scaune de copii, pe scaunele din spate (cu ancorare Top-Tether)
- Pregatire telefon cu Bluetooth
- Priza 12 V in consola centrala
- Priza 12 V in compartimentul portbagaj
- Proiectoare de ceata LED cu functie Cornering
- Racleta in capac rezervor
- Radio Bolero, MIB2 cu touch-screen color, USB si cititor card SD
- Reglaj vertical scaune fata
- Roata de rezerva din otel, de uz temporar
- Scaun sofer cu reglaj electric si functie de memorie
- Scaune fata incalzite cu reglaj termic separat
- Scaune spate cu spatar rabatabil, glisabile fata/spate
- Schimbator de viteze si maneta frana de mana imbracate in piele
- Senzori parcare fata/spate
- Servicii de urgenta – apel de urgenta – limba engleza si apel de pana – limba romana
- Servodirectie electromecanica
- Set plase in compartiment portbagaj
- Sistem start/stop cu recuperare energie
- SKODA Connect, Care Connect (1 an)
- Smartlink
- Stergatoare parbriz si luneta, tip Aero, cu temporizare
- Suport lombar scaune fata
- Suport pentru ochelari
- Suport tichet de parcare, la nivelul parbrizului
- Torpedou iluminat si climatizat
- TPM – monitorizarea presiunii in pneuri
- Trapa portbagaj electrica si senzor deschidere (pedala virtuala)
- Umbrela in usa laterala fata
- Volan multifunctional imbracat in piele (comenzi radio si telefon)
- Volan reglabil axial si vertical
Ca si optionale, am ales urmatoarele dotari:
- Al treilea rand de locuri, inclusiv podea variabila pentru portbagaj
- Cod intern CleverPack
- Duze stropitoare parbriz incalzite
- Incalzire stationara cu telecomanda
- Intelligent Light Assistant – activare/dezactivare automata a luminilor de drum
- Parking Assistant – asistent parcare laterala, parcare cu fata si garare
- Pedalier sport
- Pregatire telefon cu Bluetooth
- Roata de rezerva de dimensiuni reduse
- Side Assist si Lane Assist
- Sistem de navigatie Amundsen MIB2 touch-screen color, USB, cititor card SD si harti Europa incluse, inclusiv Smartlink+
- SKODA Connect
- Care Connect (1 an)
- Infotainment Online (1 an)
- Sound System Canton
- Sunset – geamuri laterale spate si luneta in nuanta inchisa
- Z Set bare transversale + cutie bagaje (380 l)
Dupa primii 1000 de kilometri va pot spune ca suntem toti patru incantati de achizitie. Pisicile s-au declarat la neimpresionate, ca torc la fel de bine si pe capota Loganului ca si pe cea a Kodiaqului. Cei doi caini sunt si ei indiferenti, insa au trecut prin cateva momente de consternare cand au vazut ca lasam masina veche acasa si plecam in fiecare dimineata cu asta noua. Alte animale nu avem prin curte, deci nu am inregistrat alte feedback-uri.
Dar, ca sa fie treaba oabla, sa punem pe hartie display plusurile si minusurile masinii:
+ | – |
Masina e mare, putem lua si parintii impreuna cu noi prin excursii | A venit echipata cu gume de vara si a trebuit sa ii cumpar unele de iarna aproape imediat |
Desi e mare, este extrem de usor de manevrat | Daca nu vrei sa porti tot timpul cutia bagaje, ai nevoie de un loc de depozitare destul de mare |
Combinatia de culori este foarte frumoasa, desi aici pot fi subiectiv | Locurile de parcare sunt limitate pentru astfel de masini |
Dupa primii 150 de km am inceput intr-adevar sa invat sa o conduc | CASCO este destul de mare |
Keyless si pedala virtuala de la portbagaj sunt geniale | Sistemul de infotainment nu are toate optiunile active (chestie care tine de tara de achizitie) |
Cutia de bagaje de pe plafon pare mica, dar este imensa | Imi e greu sa mai conduc Loganul, cand este nevoie 🙁 |
Am primit si vouchere de combustibil de la Porsche, o data cu asigurarea masinii 🙂 | Daca nu aveti familie numeroasa sau nu plecati in concedii cu mai multi prieteni, masina nu este pentru voi |
Nu consuma atat de mult pe cat m-am asteptat (practic bag tot atatia bani ca si in Logan) | |
Intelligent Light Assistant te scapa de problemele cu cei din sens opus, daca uiti faza lunga pornita |
All in all, dupa cum zic verisorii de pe Tamisa, am ales bine. Iar dealerul din Timisoara s-a comportat exemplar. Pentru comparatie, am cerut un Kodiaq RS cu motor 2.0 pe benzina. Abia atunci voi putea compara corect modelele pentru cei care m-au intrebat anterior. Pana atunci, insa, mai am in plan un alt test-drive, cu un alt SUV Skoda. Wink, wink!
OK, am ajuns si la final. Nu stiu ce altceva v-as mai putea spune, asa ca astept intrebarile sau sugestiile in rubrica de comentarii.
PS: Am lasat la final pretul de achizitie. 😉 Per total, configuratia aleasa de noi se invarte in jurul a 36.000 euro. Mai departe tine de calitatile de negociator ale fiecaruia si tipul de achizitie ales – leasing, credit, bani cash.
Sa o stapaniti sanatosi !
Fa review dupa 50.000 km, la 1000 km nu are ce sa se strice.
P.S. Diesel, HUAAA, multumesc. 🙂
Ce specificații avea motorul pe benzină? Și care e diferența de performanță între dieselul ales de tine și benzinarul de 1.6?
1.5 benzina avea 1498 cmc si 110/150 kw/cp
am corectat si in text 1.6 cu 1,5. 🙂 Ca idee, nu sunt fanul supra-alimentatelor
Ei bine, ai făcut alegerea corectă (nu că ai avea nevoie de confirmarea mea), nu înțeleg de ce au pus un motor pe benzină așa anemic pentru ditamai mașina.
e supra-alimentat si la CP nu simti diferenta
Hai ma nene, nu le mai da apa la moara “activistilor”. Un e6 nou astazi, un cazan mai putin pe strazile patriei maine 🙂 Sa o folositi cu placere si fara incidente. Pentru toate celelalte exista MasterCard
Fan masina cu 7 locuri, posesor de Zafira Tourer 2014 euro 6. Incantat de consum, comfort,etc. S-o conduci cu placere.
Sa o stapaniti sanatosi!
Sa o stăpâniți sănătoși! Sa va duca unde vreți și mai ales sa că aducă pe toți acasă!
Nu am înțeles cum vine afirmația de la sfârșitul articolului. Aceea cu negocierea prețului la dealer.
Ai un avantj client pentur achizitia direct prin Porsche Bank.
Se poate negocia la unii dealeri. Toyota, de exemplu. Cunosc pe cineva care a incercat la 2 dealeri si a obtinut o reducere consistenta la al doilea.
Totusi, cei ~36.000E mi se par extrem de multi platiti pentru o masina. Singurul lucru ce nu-mi place la Skoda e aspectul farurilor frontale.
Are adblue? Cere schimbarea vitezelor tot la turatii inferioare, 1400-1500?
Mai, suma e mare, asa e. Insa am preferat sa platesc pe ceva ce cunosc. Vitezele le schimbi la 2000 sau 2500, iar de la a5a in sus schimbi in jur de 2000. Are si adblue si mie imi plac la nebunie farurile alea.
Nu faceam referire ca tu ai dat mult pe ea, vorbeam asa, in general ca e suma mare. Normal ca daca tie ti-a placut mult (ca sa nu zic, sotiei 🙂 ) ai cumparat-o. Asa sunt si eu, imi place un lucru , nu ma codesc mult, il iau.
Chestia cu placutul formei farurilor, desigur, e subiectiva. Busonul rezervorului de adblue il ai tot langa busonul rezervorului de combustibil? Face des regenerari ale DPF-ului?
Busonul e tot acolo. Nu stiu la ce te referi cu a doua intrebare 🙂
Masinile dotate cu adblue si euro 6 au un filtru de particule mai mic care se regenereaza mai des fata de diesel-urile vechi cu filtru mare. Regenerarea asta consta in incalzirea acestui filtru pe la 500-650 grade C pentru a putea arde si transforma particulele nocive, captate de filtru, in unele mai putin periculoase. Procesul asta se face automat, tu nu vei vedea decat o crestere a turatiei la relanti si pornirea ventilatoarelor la turatie mare. Daca opresti procesul de regenerare de cateva ori succesiv (prin oprirea masinii), la un moment dat o sa-ti apara un mesaj ca trebuie musai sa conduci masina turand motorul intre 2500-3500 r/m pana cand se termina procesul de regenerare a filtrului.
Asta e „pain in the ass”- ul legat de motoarele cu euro 6. Daca o „freci” mult doar prin oras ai sa vezi ca aceste „regenerari” se vor inmultii si, pentru sanatatea acelui filtru, e obligatoriu sa le faci.
Am inteles. Tinand cont ca nu are decat 1100 km, nu am observat asta.
Trecem si noi prin etapele vietii: masina normala, masina mare, masina si mai mare, humvee … si abia apoi ne intrebam unde dracu o mai pun si pe asta si de ce plec cu casa la plimbare?! Nici nu mai vreau sa amintesc de sotie ca reuseste sa umple oricat spatiu in plus ii dai.
Ați folosit încălzirea staționară?
Care este senzația față de o masina fără acest sistem?
In fiecare dimineata o folosesc. La vechea masina, un Logan, porneam motorul cand ieseam sa hranesc cainii. Acum pornesc doar incalzirea stationara. Pe langa ca e un consum mai mic, e si mai silentios.
Ați folosit încălzirea staționară?
Care este senzația la intrarea în mașină într-o zi rece/geroasă?
Scuze pentru dubla postare și mulțumesc pentru răspuns!
Încălzirea/ ventilația poate fi pornită și de pe telefon din Skoda Mobile Connect?
De obicei o pornesc din telecomanda. O singura data din aplicatie 🙂
Am avut o Toyota Hilux 13 ani de zile, și am parcurs 330.000 Km. După 10 ani de la achiziție singura piesa care s-a defectat a fost pompa ambreiaj.
Am schimbat-o ( nefericită idee, cu un Kodiaq ) . La care la 45.000 Km am schimbat deja discurile frână față, iar acum la 56.000 Km ( 3,5 ani de la achiziție ) se pare ca a cedat spirala volan .
Să fie oare ghinion sau Skoda nu-i Toyota ?