Tesla are in America de Nord, Europa si Asia aproximativ 12.000 de statii de incarcare rapide. In America au acoperit in proportie de 99% teritoriul, iar in Europa lucrurile vor arata la fel chiar din 2019. In China au ocupat deja 90%. Insa acest lucru nu este suficient si incarcarea masinilor este inca un proces plictisitor si de lunga durata. Astazi a fost lansat Tesla V3 Supercharger, o noua versiune mult imbunatatita.
V3 Supercharger este o arhitctura noua ce suporta o incarcare de 250kW pe masina, adica o incarcare extrem de rapida care se traduce in doar 5 minunte de stationare pentru o autonomie de 120km.
Mai mult decat atat, de la o singura statie se pot incarca 2 masini pana la 100% fara sa se mai imparta puterea intre cele doua vehicule. Tesla spune ca in maxim 15 minute masina va fi incarcata complet.
Impreuna cu noua incarcare rapida, Tesla a mai lansat si On Route Battery Warmup, o tehnologie care permite masinii sa incalzeasca bateria pana la temperatura optima de incarcare, reducand astfel procesul cu pana la 25%.
Faptul ca la o statie V3 se poate aloca puterea maxima de incarcare pentru fiecare vehicul alaturi de viteaza de incarcare si tehnologia Warmup, inseamna ca prin statiile Tesla vor trece de doua ori mai multe masini intr-o singura ora. Iar statiile V2 deja existente vor primi un udpate pentru a oferi 145kW.
Acum este un moment foarte bun sa va cumparati o masina electrica. Evident, V3 va functiona cu modelele Tesla. Insa preturile incep sa scada, vezi Model Y, statiile de incarcare incep sa apara peste tot si chiar timpul petrecut la pompa este mic. In 15 minute nu ti se raceste nici cafeaua.
Si curentul de unde o sa vina? Din Ungaria? Fara investitii masive in surse regenerabile, ma tem ca pentru Romania electrizarea va ramane doar un vis.
Si cand zic de investitii masive nu ma refer doar la stat sau companii, ci si la utilizatorul casnic care ar putea sa profite de ajutorul de la stat sa-si monteze macar fotovoltaice.
Electrizat esti tu 🙂
Electrificarea este o problemă in Romania. Ca de altfel tot ce inseamna infrastructura: curent, gaze, apa curenta, canalizare, drumuri etc
Totul e subdimensionat raportat la nevoie si prea scump raportat la calitate.
Merge si electrizare Daniel 🙂 Dar nu e bai ca si eu sunt destul de electrizat 😀
Tesla urmeaza trend-ul incarcarii rapide si desi nu sunt primi care sa ofere astfel de statii, au astazi trei modele care permit rata de incarcare de 250kW. In acest caz primii au fost Ionity (respectiv Electrify America) care au deja statii de 350kW atat in Europa cat si in state. Problema este ca restul producatorilor nu au masini care sa suporte o astfel de rata de incarcare.
Acum problema se pune cat de bine este pentru baterie sa o supui la un asemenea stres. Pentru drumuri lungi sunt ok de folosit, insa pentru utilizarea de zi cu zi tot statiile de 50 respectiv 100kWh raman de baza.
Durata medie pe care un sofer o petrece la benzinarie in state este de 17 minute.
La noile superchargere Tesla spune ca media va fi de 15 minute.
noua ne sar plombele din gura si ne pleaca pietrele de la rinichi,pe drum, si vrem masini electrice… sigur…te face sa te simti in rand cu lumea buna…dar…e ca si cand iti parchezi Porsche-le langa căcăstoare din fundul curtii… bine ar fi daca nu s-ar sari peste pasi…