România marchează un moment important în industria auto: prima mașină electrică produsă local este Ford Puma Gen-E, asamblată la uzina Ford Otosan din Craiova.
Acest model complet electric este derivat din popularul SUV Puma și reprezintă un pas semnificativ pentru producția autohtonă în era mobilității electrice. Ford Puma Gen-E este echipat cu o baterie de 55 kWh, oferind o autonomie de aproximativ 400 km, și un motor electric de 160 CP. Designul său modern și performanțele solide îl plasează în segmentul crossover-urilor urbane, fiind destinat atât pieței interne, cât și exportului în Europa. Producția locală aduce beneficii economice semnificative, inclusiv crearea de locuri de muncă și dezvoltarea infrastructurii pentru vehicule electrice.
În paralel, Dacia Spring, modelul electric accesibil al mărcii Dacia, a fost inițial produs în China, dar începând cu vara lui 2025, producția va fi mutată în Europa, la uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia. Această mutare are ca scop reducerea costurilor și eliminarea tarifelor vamale de peste 20% aplicate anterior. Deși asamblarea va avea loc în Slovenia, componentele vor continua să fie produse în China și livrate sub formă de kituri SKD pentru asamblare. Dacia Spring a înregistrat vânzări semnificative, cu peste 160.000 de unități înmatriculate la nivel global, și a fost lider pe piața mașinilor electrice din România, cu 6.875 de unități vândute anul trecut.
Aceste evoluții reflectă angajamentul industriei auto din România și Europa de a adopta mobilitatea electrică și de a răspunde cererii crescânde pentru vehicule electrice accesibile și eficiente.
Lasa un comentariu!