Am vrut de multa vreme sa vina momentul acesta: sa facem test-drive-uri/review-uri la masini electrice pe Arena IT. Vorbim deja despre ele de minim 6 ani de zile (sunt uimit cum trece timpul). Acum, daca nu se intampla nimic neprevazut, vom reusi sa facem primul test drive cu o masina electrica.
Este vorba despre Renault Zoe, care zilele astea se lanseaza oficial in Romania, de maine fiind expus in Timisoara, in parcarea Iulius Mall. Vom fi si noi acolo sa-l conducem putin, sa-i facem niste poze si sa punem intrebari reprezentantilor Renault.
Asa ca, daca aveti sa aflati ceva despre masina, lasati intrebarile in comentarii.
Am condus o Laguna anul trecut. E atât de diferit…
Laguna electric? Nu Fluence?
Un filmulet ar fi mai ok :).
Eu am doua intrebari
1) Cum este masurat impactul asupra mediului a deseurilor bateriilor folosite si ce solutii sunt pentru reducerea acestuia?
2) Care e impactul asupra mediului al arderii combustibililor fosili pentru generarea curentului electric folosit de masinile electrice?
Ma indoiesc ca o sa primesc raspunsuri la intrebarile astea, dar voi incerca. 😀
Impactul asupra mediului al arderii combustibililor fosili pentru generarea curentului electric folosit de masinile electrice nu este mai mare, mai negativ decat impactul arderii combustibililor fosili in motoarele cu ardere interna, cele de acum.
Ba e chiar mai mic, local, daca ne gandim la orase.
Am toata increderea in viitorul masinilor electrice, singura problema care se rezolva incetinel incetinel dar sigur sunt acumulatorii, inca scumpi, oferind autonomie scazuta, timpi de incarcare mari.
Zoe are autonomie de pana la 210 km, destul de mult pt o masina de oras, pretul masinii e competitiv, doar timpii de incarcare sunt inca mari. Pt cine sta la casa pe langa marile orase si merge zilnic in oras, e afacere f buna.
Ok, m-a luat valul 🙂
1) ce se intampla cu bateriile dupa ce nu mai pot fi folosite? ce durata medie de viata au bateriile?
2) Cat curent consuma la o incarcare completa? La un nivel de 10000 km pe an / 210 km pe plin = aproximativ 47 incarcari pe an
Multumesc
Sau mai degraba ce capacitate are baterita aia. Pana la urma tu platesti energia, nu curentul (evident sunt direct legate intre ele). Dar daca are o baterie de 15 kWh o incarcare completa e mai ieftina decat daca ai avea o baterie de 40 de kWh
Apoi, pe masura ce energia asta „verde” tot castiga mai mult teren, va fi mai putin daunator sa incarci masina decat sa arzi benzina.
Pana la urma, in oras ar fi perfecta o jucarie din asta electrica, iar pentru satisfactia personala de weekend, orice altceva it idoresti.
Ba mai mult, multe companii ofera masina de serviciu angajatilor. Ei, eu cred ca ar trebui sa ofere masini electrice si desigur sa aiba si statie de incarcare in parcarea companiei. In felul asta omu nu isi bate capul unde sa o incarce, in trafic nu sta si arde gazul, are acopersi deasupra capului, etc etc. Acum o sa fiu si realist si nu o sa imi imaginez ca vreun CEO care are unu statut de demonstrat prin masina pe acre o conduce, va merge vreodata cu o jucarie din asta electrica :D. Sau poate ma insel.
In orice companie respectabila (vezi de la chicken staff Bucuresti pana la M$) se folosesc solutii dovedite si de incredere.
Masinile electrice nu fac parte din aceasta categorie.
(inca)
din cate am inteles ,la masina tesla cel putin,bateriile se recicleaza si reintra in uz.
Pei da, toate bateriile se recicleaza (asa scrie in lege) dar asta nu inseamna ca iti da alta noua gratuit.
@ Dan
PANA-LA 47 de incarcari pe an (conform calculului tau), asta inainte de uzura.
@ Darius
Pei si daca se inchirieaza, presupun ca au si ei un ‘plan’ tarifar pentru uzura ?
Adica nu imi vine mie sa cred ca te intorci cu ea peste 2 ani si zici „ia-o inapoi” si ei nu zic nimic despre uzura …
Darius, alte intrebari ar fi:
1) daca stau la etajul 10…… cum o incarc? arunc 30 de metri de prelungitor pe balcon?
2) aia 210 km sunt garantati? dupa cate incarcari autonomia incepe sa scada?
3) scade treptat sau ma trezesc deodata ca gata nu se mai incarca?
4) bateria se inchiriaza? dupa ce e terminata, voi primi alta platind in continuare aceeasi chirie? sau trebuie si taxa mai stiu eu de care?
5) vad ca pe site zic ca puterea la incarcare e vreo 4kW. La factor de putere unitar si 230V asta vine vreo 17 amperi (sper ca nu am gresit). Deci tre sa am circuit separat numa pentru asta. Si dureaza vreo 11 ore! Intrebarea e: cat se asteapta ei sa vanda avand in vedere ce am zis aici?
– plus ca in Buc e relativ usor sa faci 100 de km pe zi. Deci o incarcare la 2 zile. Hmmm… pare scumpisor!
Din cate stiu eu,la anumiti producători bateria este a producătorului si el o schimba când este terminata.
Este de la sine inteles ca se duce incet-încet dupa anumite cicluri de încărcare.
Eu sunt curios cat costa masina din discutie?
Bateria se inchiriaza! Undeva la 70 de euro pe luna.
Mult succes la testul „jucariei” de la Renault, pentru ca la cat costa si ce ofera nu este altceva decat o jucarie cam scumpa, insa pe cand un test cu o adevarata masina electrica – Tesla?
E cam greu sa faci un test cu Tesla in Romania. 🙂 Mai ales in Timisoara.
Pentru cine nu a vazut, un review/test drive la Renault Zoe: http://www.promotor.ro/teste-auto/test-in-premiera/am-testat-noul-renault-zoe-copilul-minune-al-domeniului-masinilor-electrice-10673053
Autonomia difera in functie de modul de condus, oricum nu tine 210 km cat spune producatorul,
Si l-ati testat?
Sigur, urmeaza review-ul zilele astea.